Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij de laatste onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eymir
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-10 14:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, niet al te zware spellen. Casual gaming dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er ongeveer 700 tot 750euro aan kwijt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een aantal componenten besteld en ontvangen, wat momenteel ontbreekt is een GPU.
Dit zijn de componenten die ik al heb:
AMD - Ryzen 5 2600 3.4 GHz 6-Core Processor
ASRock - B450 Pro4 ATX AM4 Motherboard
G.Skill - Aegis 8 GB (1 x 8 GB) DDR4-3000 Memory
Crucial - MX500 500 GB 2.5" Solid State Drive
NZXT - H500 (Black) ATX Mid Tower Case
BitFenix - Whisper M 450 W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply

Eigenlijk dus de build van de bestbuy guide minus de GPU.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel alleen nog een GPU

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat voor een Asus of een MSI, ik vind deze 2 merken betrouwbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt nee, moet een jaartje of 2/3 mee kunnen gaan voor casual gaming.

Ga je overklokken?
Nope, niet van plan, ook niet in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb dus best wel onderzoek gedaan, ook heeft de bestbuy mij natuurlijk geïnspireerd. Alleen zoek ik dus nog naar een leuke GPU. Ik wil in principe de Asus - Radeon RX 580 8 GB ROG STRIX Video Card halen. Op PCpartpicker staat dat de voeding van 450watt genoeg is voor de complete build. Alhoewel, ik totaal geen ervaring heb met het kiezen van een PSU ben ik benieuwd of de 450watt PSU de GPU kan supporten.
Daarnaast ook of de GPU past in de case, de GPU is namelijk erg groot met zijn 3 fans.
Pcpartpicker zegt dat het voldoende is en dat de build 270watt zal gaan gebruiken. Als de tweakers mij kunnen helpen met mijn laatste component kan ik eindelijk voor het eerst mijn gehele eigen pc builden.

Link naar de build met de GPU: https://nl.pcpartpicker.com/list/Yr4YBb

Alvast bedankt _/-\o_ ,
Emir

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Op PCpartpicker staat dat de voeding van 450watt genoeg is voor de complete build. Alhoewel, ik totaal geen ervaring heb met het kiezen van een PSU ben ik benieuwd of de 450watt PSU de GPU kan supporten.
Daarnaast ook of de GPU past in de case, de GPU is namelijk erg groot met zijn 3 fans.
Op de MSI website staat 500 Watt aanbevolen, maar voor mijn RX vega 56 stond ook 750 watt aanbevolen en die doet het ook prima met 650 Watt PSU. Ik denk dat het prima kan, maar misschien is er ook een 500 Watt versie te krijgen voor een hele kleine meerprijs?

Passen gaat de videokaart met gemak doen. Je hebt een kaart met 298mm en een kast waar je een videokaart van 381mm in kwijt kan. Mijn kast kon 315mm aan en mijn kaart was 316mm, paste prima met een beetje speling nog.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Eymir Laat de GPU eens 250w verbruiken, heb je nog 200w over voor je 65w CPU en klein grut.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Eymir
Hackus schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:40:
@Eymir Laat de GPU eens 250w verbruiken, heb je nog 200w over voor je 65w CPU en klein grut.
Bedankt voor je reactie.

Wil je hiermee zeggen dat het meer dan voldoende is om een 450watt PSU te gebruiken.
Meestal zie je in builds dat (wanneer je zwaardere GPUs hebt) hogere PSU wattages worden gebruikt. Bijvoorbeeld PCpartpicker zegt ook dat er een Nvidia 1080 in deze build kan met de 450watt PSU, maar volgens mij kom je dit nooit tegen.

Groet,

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eymir schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Wil je hiermee zeggen dat het meer dan voldoende is om een 450watt PSU te gebruiken.
Meestal zie je in builds dat (wanneer je zwaardere GPUs hebt) hogere PSU wattages worden gebruikt. Bijvoorbeeld PCpartpicker zegt ook dat er een Nvidia 1080 in deze build kan met de 450watt PSU, maar volgens mij kom je dit nooit tegen.

Groet,
Men weet nooit welk systeem je gebruikt, zodoende meer Watt als advies van fabrikant. heb je een i9-9900k in OC, verbruik je ook meer stroom totaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Eymir
Jivebunny schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:37:
[...]

Op de MSI website staat 500 Watt aanbevolen, maar voor mijn RX vega 56 stond ook 750 watt aanbevolen en die doet het ook prima met 650 Watt PSU. Ik denk dat het prima kan, maar misschien is er ook een 500 Watt versie te krijgen voor een hele kleine meerprijs?

Passen gaat de videokaart met gemak doen. Je hebt een kaart met 298mm en een kast waar je een videokaart van 381mm in kwijt kan. Mijn kast kon 315mm aan en mijn kaart was 316mm, paste prima met een beetje speling nog.
Bedankt voor je reactie!

Inderdaad, ik had ook gelezen op de MSI website dat 500watt geadviseerd. Dus was benieuwd of het dan ook echt een 500watt PSU nodig heeft aangezien pcpartpicker zegt dat er geen issues zouden zijn met het gebruik van een 450watt PSU.
Het is dus jammer dat ik al een PSU van 450watt heb gehaald, in de eerste instantie was ik ook niet van plan om een RX580 te halen maar een RX570. Maar volgens mij ben je met een RX580 wat meer futureproof.

Groet,

• Eymir
Hackus schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:57:
[...]

Men weet nooit welk systeem je gebruikt, zodoende meer Watt als advies van fabrikant. heb je een i9-9900k in OC, verbruik je ook meer stroom totaal.
Bedankt voor je reactie.

Dat is waar, volgens mij gaan ze er dan gewoon van het extreme uit(?) zodat je goed zit.
Kan ik dus wat jou betreft de GPU bestellen?

Groet,

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Eymir Er is niks mis met die PSU voor gebruik met een RX580. Helemaal als je ook al het volgende in acht neemt:
Ga je overklokken?
Nope, niet van plan, ook niet in de toekomst.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Eymir
Jivebunny schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:03:
@Eymir Er is niks mis met die PSU voor gebruik met een RX580. Helemaal als je ook al het volgende in acht neemt:

[...]
Bedankt voor je reactie.

Ik zal dan de GPU bestellen, als ik het zo bekijk moet het goedkomen!
Thanks!

Groet,

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
@Eymir Ik raad je wel aan om zsm nog zo'n zelfde reepje RAM bij te bestellen. 16 GB is sowieso wel fijn, maar zeker het feit dat je RAN dan dual channel draait is een flinke plus.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wekko306 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:56:
@Eymir Ik raad je wel aan om zsm nog zo'n zelfde reepje RAM bij te bestellen. 16 GB is sowieso wel fijn, maar zeker het feit dat je RAN dan dual channel draait is een flinke plus.
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB deze @Eymir

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 08:55
Ik denk eerder deze pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB
Dan kom je op een totaal van 16GB. Tenzij het issues gaat geven op vlak van compatibiliteit, dan zou je de losse 8GB reep kunnen verkopen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Eymir
Wekko306 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:56:
Bedankt voor je reactie.

Momenteel wacht ik nog even met het kopen van een 2e reepje. Maar ik denk dat ik over een paar maanden hetzelfde reepje gewoon ga aanschaffen.

Groet,

• Eymir
Bedankt voor je reactie.

Ik dacht zelf aan om even te wachten en dan een 2e dezelfde 8GB RAM te kopen.

Groet,

• Eymir
NoepZor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:06:
Ik denk eerder deze pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB
Dan kom je op een totaal van 16GB. Tenzij het issues gaat geven op vlak van compatibiliteit, dan zou je de losse 8GB reep kunnen verkopen.
Bedankt voor je reactie.

Ik zat zelf dus te bedenken om later eenzelfde reepje te halen.
Denk niet dat ik het nu nodig heb.

Groet,

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eymir schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht zelf aan om even te wachten en dan een 2e dezelfde 8GB RAM te kopen.

Groet,
lees nu net pas dat je de onderdelen al hebt gekocht. ;)

Pagina: 1