Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laminaat legrichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stuyt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-04 20:37
Ha Tweakers,

Morgen begin ik met het leggen van laminaat in mijn nieuwe maisonette woning van 3 verdiepingen. Overal, m.u.v. de badkamer en WC ga ik laminaat leggen. Ik twijfel alleen nog over de legrichting, het lijkt mij wel het mooiste om het op alle verdiepingen hetzelfde te doen. Echter, er wordt geadviseerd om het haaks op de ramen te leggen, of parallel aan de langste muur, bij mij levert dit juist 2 verschillende richting op. Wat zouden jullie adviseren? Ik heb de plattegrond bijgevoegd. Het laminaat leg ik overigens overal door, zonder gebruik van dorpels.

stuyt wijzigde deze reactie 28-12-2018 13:52 (6%)
Reden: Foto toegevoegd, zin toegevoegd.

Beste antwoord (via stuyt op 28-12-2018 15:04)

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Ik zou het mee leggen met de lichtinval. Dus vanaf het raam in de lengterichting. Als je de diverse website op internet na leest wordt dit ook aangeraden.

Robbie T wijzigde deze reactie 28-12-2018 14:51 (4%)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb alles in de lengterichting van elke kamer gelegd. Daarmee creeer je diepte / lengte en je hebt vaak minder snijverlies en sneller klaar.

Aangezien jij best een vierkante oppervlakte heb, adviseer ik dan de looprichting aan te houden; vaak van deur naar raam. Hierdoor kan je per kamer dus wel anders moeten leggen.

Of, en met een beetje Paint-programma, kan je er ook voor kiezen om juist smalle ruimtes (zoals de overloop) in de breedte te leggen "voor het ruimtelijker gevoel".

Tis persoonlijk; mijn begane grond is 12x5.5 dus heb lengte gelegd.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Jaapio_B
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:45
Bij mij hebben ze de vloer haaks op de ramen gelegd.
Hierbij werd toen verteld dat als de vloer parallel aan de ramen wordt gelegd de inval van het licht voor een golvend effect kan zorgen.

Ik heb wel alle ramen in de woonkamer, inclusief een grote schuifpui, op het zuiden.

Jaapio_B wijzigde deze reactie 28-12-2018 14:32 (18%)

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Ik zou het mee leggen met de lichtinval. Dus vanaf het raam in de lengterichting. Als je de diverse website op internet na leest wordt dit ook aangeraden.

Robbie T wijzigde deze reactie 28-12-2018 14:51 (4%)

• Matthijs..
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-04 13:25
Robbie T schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:51:
Zo zou ik t ook doen.

In ons huis is de laminaatvloer door de vorige bewoners gelegd, maar dan evenwijdig aan de muur waarin t raam zit. Kwartslag gedraaid op wat door Robbie T voorgesteld wordt dus. De lichtinval (zuid) zorgt er nu voor dat alle overgangen van de planken als het ware oplichten (het is ook niet heel mooi gelegd :'( ).

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:56

CurlyMo

www.pilight.org

Precies, in de lijn van het lichtinval. Of je moet hele praktische redenen hebben om er vanaf te wijken.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• stuyt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-04 20:37
Dank voor alle reacties, inmiddels de eerste twee verdiepingen met de lichtinval mee gelegd, met erg mooi resultaat!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True