Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Hi!

Misschien dat jullie nog een idee hebben... De laptop van mijn moeder, een Dell E5550, is gisteren spontaan uit gegaan en niet meer aan te krijgen, de powerknop blijft gewoon donker.
Bij het insteken van de voedingsstekker gaat het led-ringetje uit.

Ik heb al een aantal dingen getroubleshoot.
* Batterij er uit en met alleen de voeding, hierbij gaat het ledringetje uit.
* 30 seconden powerknop ingedrukt houden (zonder batterij en voeding)
* SSD er uit, dan opstarten
* Geheugen er uit, dan opstarten
* Kruistest gedaan met de laptop van mijn vader (zelfde type), zijn batterij en voeding.
* Voedingsstekkertjes op de laptop zelf omgewisseld (Hulde Dell voor het makkelijk te (de)monteren)

Helaas blijft de laptop het vertikken om aan te gaan. De powerknop lijkt niet stuk te zijn, deze "klikt" gewoon als je hem indrukt.

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat in de BIOS komen niet lukt? En dat je ook niet kunt booten vanaf een USB stick (Rufus + Windows ISO of Linux)?

Je hoort ook geen geluid bij het aanzetten, bijvoorbeeld van de ventilator? Dan zou ik zeggen dat de laptop overleden is.

Misschien is er kortsluiting onstaan, een zekering kapot of is er een ander onderdeel kapot op het moederbord. Dat kun je soms zien.

De SSD is misschien wel ok met alle data en die kun je in een ander systeem plaatsen als systeem disk of als extra disk. Dat hoeft niet per se een laptop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Inderdaad, BIOS lukt niet. Geen geluid bij aanzetten.
Ik was er al bang voor dat ie overleden is.

Kortsluiting of een onderdeel kapot op het moederbord, dat was mijn idee ook al.
Helaas niks te zien.

De SSD was nog in orde, de data heb ik er af kunnen halen.
Toch bedankt voor het meedenken.

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Heb je al eens CMOS batterij eruit gehaald terwijl hij niet aan het stroom hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Nee. Dat is nog niet gedaan. Das nog wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:49

Santford

FP PowerMod
Een kortsluiting klinkt aannemelijk.
Heb je al geprobeerd om de powerbutton voor 30 seconden ingedrukt te houden met de laptop aan de voeding? Waren daarbij alle (USB-)devices verwijderd uit de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Santford schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:28:
Een kortsluiting klinkt aannemelijk.
Heb je al geprobeerd om de powerbutton voor 30 seconden ingedrukt te houden met de laptop aan de voeding? Waren daarbij alle (USB-)devices verwijderd uit de laptop?
Yep allemaal geprobeerd :(
Laptop kan als overleden beschouwd worden helaas...

Pagina: 1