Een vervolg op dit: Monitoren extra filter toevoegen voor Daisy-chain
Monitoren zoals bv. die van Dell hebben wel vaker een DisplayPort uitgang waarop je weer een volgende monitor kan aansluiten. In de Pricewatch staat die monitor eigenschap vermeld als "DisplayPort daisychain".
Twee opmerkingen hierbij:
Monitoren zoals bv. die van Dell hebben wel vaker een DisplayPort uitgang waarop je weer een volgende monitor kan aansluiten. In de Pricewatch staat die monitor eigenschap vermeld als "DisplayPort daisychain".
Twee opmerkingen hierbij:
- Spelling: de Nederlandse benaming is 'doorlussen', maar daar ben ik geen fan van. Echter, de correcte Engelse benaming is 'daisy chain', dan wel daisy chaining.
- Duidelijkheid: Daisy chaining is de implementatie van de Multi-Stream Transport feature van de DisplayPort 1.2 standaard. Wat je dan vaak terug ziet in bij product specificaties is:
- 1 x DP (out) with MST (HDCP 1.4)
- DisplayPort output (MST)
- DisplayPoort-uitgang (MST)
- Hiermee wil ik illustreren dat men de afkorting MST hierbij ook vaak hanteert, soms zelfs meer dan de term 'daisy chaining'. Vandaar mijn suggestie om de afkorting MST toe te voegen aan de monitor eigenschap.
- How to Configure U2415 Monitor Daisy Chaining on Intel HD Graphics (Doorlussen van U2415 monitoren op Intel HD Graphics) (of English)