Volkswagen maakt 360kWh-powerbank om elektrische auto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
nieuws: Volkswagen maakt 360kWh-powerbank om elektrische auto's op te laden
@Xtuv

In het bron artikel wordt weliswaar gesproken over powerbank, maar dan tussen haakjes.
Dus 'powerbank'. In het Tweakers artikel wordt er over powerbank gesproken alsof dat de normale naam is.

De normale naam is Mobile Charging Station. Dus mobiel oplaadpunt en geen coolklinkende powerbank ofzo.
Het werkt weliswaar volgens het principe van een powerbank, maar het is geen powerbank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Mobile Charging Station is de naam die VW er aan geeft (zie hoofdletters). Het is inderdaad een mobiel oplaadpunt, of mobiel laadstation. Dat noem ik in het artikel ook. Het is net zo goed een powerbank. Een powerbank zou je ook een mobiel oplaadpunt voor je smartphone kunnen noemen :P

Ik heb gekozen voor powerbank in de titel omdat het kort is (titels hebben een maximale lengte) en goed is te combineren met de capaciteit en daarmee tot de verbeelding spreekt. Door er 360kWh bij te zetten zie je meteen dat het een grote accu is. Als ik in de titel zou spreken van een mobiel laadpunt, zou je kunnen denken dat het om een verrijdbare laadpaal (zonder accu) gaat. Dat lijkt mij minder duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Misschien zie ik het verkeerd maar verschillende sites omschrijven een power bank als volgt:

"A power bank is a portable device that can supply power from its built-in battery through a USB port. '
Dus om de term powerbank voor een mobiele acculader van auto's te gebruiken lijkt me niet correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
@tweaker2010 Er zijn ook powerbanks met een 230v-aansluiting. De definitie lijkt mij wat ruimer, zie bijvoorbeeld Oxford: https://en.oxforddictionaries.com/definition/powerbank
A portable battery-powered device for charging the battery of a mobile phone or other electronic device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leuke vorm van begripsverwarring.

mobiel ≠ portable.
Mobiel(e) is verplaatsbaar, maar dat is toch heel wat anders dan sjouwbaar... ;)
Xtuv schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:11:
Een powerbank zou je ook een mobiel oplaadpunt voor je smartphone kunnen noemen :P
Correct. Maar dat wil nog niet zeggen dat het omgekeerde ook juist is... O-)

Mooie Plaatjes