Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chinese laptopkeuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:24
Hoi,

Ben aan het overwegen om mijn lompe Packard Bell laptop met Linux mint te gaan vervangen.

Ik heb ervaring met Chinese telefoons en tablets, maar niet echt met Chinese laptops. Wel heb ik een shortlist gesorteerd op prioriteit en zie graag jullie advies over deze opties tegemoet.

Een aantal overwegingen/wensen
- normaal gebruik, Google apps. Browsing, image editing
- fanless
- compact max 13.3 inch
- uitbreidbaar met m.2 ssd
- Windows 10 home
- budget max €300,00
- accu moet minstens 4-5u meegaan

1.Teclast F5
Gecharmeerd van combi met touch screen en Stylus mogelijkheid en afmeting van 11.6 inch. Mooi apparaat om te zien ook.

2.Jumper Ezbook X1
Redelijk gelijk aan optie 1. Minder geheugen en geen Stylus mogelijkheid

3.Chuwi lapbook SE
Mooi compacte laptop met normale USB poort
Nadeel is dat Windows op 32gb emmc staat. Is dit makkelijk over te zetten naar SSD? Backlight van toetsenbord is een pre

4. Jumper Ezbook 3 pro
Opzich zelfde als 3 maar bouwkwaliteit lijkt wat minder mooi dan bij 3. Ik weet niet hoe de installatie van Windows hier is verzorgd. Op SSD of emmc.

Dus bij deze mijn top 4. Advies/voorkeuren vanuit jullie zie ik graag tegemoet. Alvast bedankt.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik snap nooit wat nou de reden is om voor die goedkope laptops te gaan, laat staan die trage Chinese meuk. Er zitten altijd Atom- processoren in die traag zijn (en nog heel wat "lijken" doordat ze wel quad core zijn) en de ssd/mmc is meestal ook niet vooruit te branden.

Waarom niet een tweede hands zakelijke laptop?

V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G1 | Touch | I5 4e gen | 4 GB | 1600x900 | W...

Zeer degelijk, snelle processor, uitgebreide aansluitingen.

Vergelijking in cpu tussen jouw nummer 1 en deze: https://www.cpubenchmark....Intel-i5-4300U/2886vs2054

[ Voor 11% gewijzigd door White Feather op 28-12-2018 11:26 ]

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Desnoods refurbished? Via estunt, not2much etc. Mooi dock erbij en klaar?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:24
Dank. Ik zal de refurbished opties eens bekijken.

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:17
Interessant. Ik zat eigenlijk naar dezelfde range laptops te kijken, maar misschien is refurbished niet zo'n slecht idee...

Wat ik wel lastig vind met alle processorklasses tegenwoordig is wat je nu bij normaal gebruik zoals TS aangeeft echt merkt van het verschil tussen een wat oudere i5 CPU of de nieuwere N4100 bijvoorbeeld. En dan ook het verschil in hoe lang zo'n laptop nog meegaat. De benchmarks zeggen denk ik ook niet alles?