Ik heb laatst voor m'n vriendin een PC samengesteld en kreeg na het bouwen zélf ook zin om een nieuwe PC samen te stellen. M'n huidige PC is zo'n 10 jaar oud en ik ben wel eens toe aan wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen op 1440p met 144Hz. Het lijkt me vet om een GSync-scherm te hebben en ben niet zo van de gamerlook van de apparatuur. Daarnaast programmeer ik nog wel eens wat en hou ik me bezig met Unity/Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ~€2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal 7200RPM schijven voor data in m'n huidige PC zitten, voor de rest heb ik al een toetsenbord, muis, headset en controllers. Mocht iemand nog suggesties hebben voor een leuk speakersetje, dan houd ik me van harte aanbevolen (hoeft niet per se, ik heb namelijk de headset).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de build die ik heb samengesteld o.a. gebaseerd op andere topics. De looks van de componenten maken me niets uit, omdat ik voor een gesloten kast ga. Het scherm is iets duurder dan de (lelijke) alternatieven, ik hou van die strakke look en er zit ook nog eens GSync op. Deze semi-modulaire voeding lijkt me prima, omdat ik verwacht dat de cablemanagement in deze kast geen probleem zal worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, maar dit is geen bepalende factor.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mijn build aanvullen/verbeteren en/of de volgende vragen beantwoorden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen op 1440p met 144Hz. Het lijkt me vet om een GSync-scherm te hebben en ben niet zo van de gamerlook van de apparatuur. Daarnaast programmeer ik nog wel eens wat en hou ik me bezig met Unity/Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ~€2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal 7200RPM schijven voor data in m'n huidige PC zitten, voor de rest heb ik al een toetsenbord, muis, headset en controllers. Mocht iemand nog suggesties hebben voor een leuk speakersetje, dan houd ik me van harte aanbevolen (hoeft niet per se, ik heb namelijk de headset).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de build die ik heb samengesteld o.a. gebaseerd op andere topics. De looks van de componenten maken me niets uit, omdat ik voor een gesloten kast ga. Het scherm is iets duurder dan de (lelijke) alternatieven, ik hou van die strakke look en er zit ook nog eens GSync op. Deze semi-modulaire voeding lijkt me prima, omdat ik verwacht dat de cablemanagement in deze kast geen probleem zal worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce 8G | € 731,05 | € 731,05 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Dell S2716DG Zwart | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Corsair TX550M V2 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 125,- | € 125,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.983,75 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, maar dit is geen bepalende factor.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mijn build aanvullen/verbeteren en/of de volgende vragen beantwoorden?
- Is de koeler nodig, of voldoet de standaardkoeler van de CPU?
- Is het wattage van de PSU hoog genoeg?
- Voldoet de processor voor mijn wensen (high-end gamen op 1440p, 144Hz)?