ERR_SSL_BAD_RECORD_MAC_ALERT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb al een tijdje zowel onder chrome als firefox als ik e.g. naar de rabobank site ga en inlog of iets wil betalen een ERR_SSL_BAD_RECORD_MAC_ALERT. Gekoppeld met een "site niet bereikbaar melding".
Ik druk dan F5 en kom er dan uiteindelijk wel. (bij betalingen soms meerdere keren F5 doorlopen).

Ik vraag me of hoe ik van deze SSL gerelateerde melding afkom.

...

Chrome Versie 71.0.3578.98 (Officiële build) (64-bits)
FireFox 64.0 (64-bits)
Systeem Tijd (Auto) en correct
...

Al heel wat mozilla / stackexchange threads doorgeploegd. MTU staat op 1500.
...

[ Voor 21% gewijzigd door cogmios op 27-12-2018 22:33 ]

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Welke versies van Firefox en Chrome gebruik je? Heb je al gekeken wat er gebeurd als je je virusscanners uitzet (ik lees iets over BitDefender die dit kan veroorzaken)? Staat je systeemtijd goed?

The devil is in the details.

• cogmios
Hahn schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:32:
Welke versies van Firefox en Chrome gebruik je? Heb je al gekeken wat er gebeurd als je je virusscanners uitzet (ik lees iets over BitDefender die dit kan veroorzaken)? Staat je systeemtijd goed?
geupdated in vraag, geen virus scanner.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de Rabobank site zelf, iets rondom TLS Handshake 1.1

Als ik SSL3 aanvink voor chrome als enige (en TLS support uit) dan "doet ie het", als ik alleen TLS 1.1 / TLS1.2 aanvink dan krijg ik de fout. (ik ben dan wel ingelogd en kan via back button / url opnieuw intypen weer op de site komen en dan verder browsen) (bij betalingen is dit bij meer stappen in het proces).

[ Voor 27% gewijzigd door cogmios op 27-12-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens naar het certificaat...
Ga naar de site, klik op het slotje en vervolgens op Connection. Door welke autoriteit is het certificaat uitgegeven, en aan wie?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cogmios
Ik heb er lang last van gehad maar ik heb het probleem verholpen. Ik weet alleen niet welke actie uiteindelijk tot het resultaat heeft geleid. Ik krijg niet meer deze foutmelding.

Ik DENK dat mijn Killer E2500 het netwerk verkeer thrott-elde / ik heb deze opnieuw geïnstalleerd en het probleem is verholpen al kan ik niet inschatten waarom.

Then again heb ik gisteren ook mijn Ziggo Router vervangen door een connect box en nieuwe ethernet kabels aangelegd...

Ik denk dat dit probleem meestal netwerk kaart gerelateerd is.

[ Voor 12% gewijzigd door cogmios op 30-12-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Die Killer rommel is wel vaker problematisch ja. Die lui kunnen echt totaal geen drivers schrijven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-07 19:21
Ik had hetzelfde probleem en het is inderdaad opgelost door driver opnieuw te installeren. Bedankt voor de tip.
Gr Merlijn
Pagina: 1