Upgrade tips CPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oguzhankale
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-06-2019
Hallo mensen, ik hoop dat ik snel geholpen word zodat ik nog voor 23uur vandaag kan bestellen zodat ik het morgen krijg, ik heb een zelfgebouwde pc,
hier zijn mijn specs:
CPU: Intel Core i5-3450
Moederbord: Asrock Z77 Pro4
Videokaart: Asus strix GTX 970 4gb oc
Ram: 8GB
PSU: be quiet! Pure Power L8 630W CM

Dus ik wil mijn CPU(en moederbord) upgraden en eventueel nog meer ram er in gooien, Maar kan mijn PSU dat wel aan? Welke CPU raden jullie momenteel aan? mijn budget is momenteel 500 euro, maar is ook weer niet zo belangrijk ik kan meer uitgeven als het noodzakelijk is. Ik dacht meer aan een i5-8600K, maar er zijn mensen waarschijnlijk hier dat ze beter dan mij weten.

Mvg
Oguzhan

Beste antwoord (via Oguzhankale op 27-12-2018 22:12)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Lijkt me sterk dat dat je cpu is. Goeie jongen (of meisje) die bij normaal gebruik de processor om zeep helpt.

Eens met bovenstaande dus. Als je nu nog tevreden bent met de performance zou ik eerst uitzoeken wat er eventueel wél brak is.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je voeding is ook al oud btw

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 216,90€ 216,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,80

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 213,-€ 213,-
1ASRock B360 Pro4€ 94,25€ 94,25
1Arctic Freezer 11 LP€ 14,13€ 14,13
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 113,95€ 113,95
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,18€ 66,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,51

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 27-12-2018 22:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Oguzhankale
Geachte

bedankt voor uw hulp, 486 euro is heel fijn, wat als ik nu een waterkoeler op mijn CPU zou willen en een moederbord met SLI ondersteuning.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oguzhankale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:02:
Geachte

bedankt voor uw hulp, 486 euro is heel fijn, wat als ik nu een waterkoeler op mijn CPU zou willen en een moederbord met SLI ondersteuning.
SLI was vroeger leuk, nu is het vrij nutteloos. watercooler alleen een goede en bij overclocken anders voldoet standaard of betere luchtkoeler. maak zelf eens een lijstje naar je wensen

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 27-12-2018 22:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Oguzhankale
Daarom juist dat ik een goede koeling zou willen hebben wegens dat ik ga overclocken, en misschien een processor die wel unlocked is zodat ik kan overclocken.

Edit: dan zal ik mijn PSU ook moeten veranderen want zover dat ik het weet begeeft een PSU op een bepaalde moment.

[ Voor 27% gewijzigd door Oguzhankale op 27-12-2018 22:06 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Makkelijk advies geven zo zonder een reden waarom je wilt upgraden ;).

Verwijderd

Wanneer je er een 2e handse i7-3770(k) inzet en 8GB DDR3 erbij heb je weer aardig uitgebalanceerde PC voor rond de 120 a 150 Euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2018 22:10 ]

• Oguzhankale
br00ky schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:07:
Makkelijk advies geven zo zonder een reden waarom je wilt upgraden ;).
Mijn CPU begeeft het stilletjes aan ik krijg steeds blue screen, en andere dergelijke dingen, freezing etc...

Ik heb mijn pc al paar keer geformatteerd in hoop van dat mijn Windows naar de klote was, blijkbaar niet.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 10:21

-36-

Trust me. I'm an amateur

Oguzhankale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:10:
[...]

Mijn CPU begeeft het stilletjes aan ik krijg steeds blue screen, en andere dergelijke dingen, freezing etc...

Ik heb mijn pc al paar keer geformatteerd in hoop van dat mijn Windows naar de klote was, blijkbaar niet.
Kans dat het de cpu is is nihil. Ik zou eerder is de rest van je systeem gaan testen

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Lijkt me sterk dat dat je cpu is. Goeie jongen (of meisje) die bij normaal gebruik de processor om zeep helpt.

Eens met bovenstaande dus. Als je nu nog tevreden bent met de performance zou ik eerst uitzoeken wat er eventueel wél brak is.

• Oguzhankale
br00ky schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:12:

Geachte

Mijn vader is ook bezig met deze pc en hij heeft wat zware programma's. Hij is vaak bezig met graphic design,( deze jaar heb ik ook opgegeven met mijn richting en ik zal ook graphic design verder studeren) daarom heb ik een pc nodig waarbij ik kan vertrouwen dat het mijn werk doet. En sorry voor mijn slechte grammaire en zinsbouw.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:08:
Wanneer je er een 2e handse i7-3770(k) inzet en 8GB DDR3 erbij heb je weer aardig uitgebalanceerde PC voor rond de 120 a 150 Euro.
@Oguzhankale dit kun je ook doen, als gebruikt de bedoeling is product: Intel Core i7 3770K

zelfde RAM als je nu hebt erbij halen

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
br00ky schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:12:

Hier ben ik het wel mee eens. Zelden dat een processor echt stuk is. De kans is veel groter dat je geheugenproblemen hebt of een kapot moederbord.

Begin eens met memtest voor een paar uur te draaien. Als je daar problemen uithaalt dan is de kans vrij groot dat het geheugen stuk is.

Daarna zou je eens furmark ofzo kunnen draaien om de grafische kaart te stress-testen. Mochten die beiden goed draaien, dan kunnen we wel weer een volgende test aandragen om te draaien :)

Tenzij je gewoon echt heel graag nieuw spul wil kopen. Hou er alleen rekening mee dat als je voeding niet goed blijkt te zijn, dat die ook je nieuwe systeem om kan trekken. Dus mijn advies is om echt eerst te troubleshooten.

Verwijderd

Hackus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:18:
[...]

@Oguzhankale dit kun je ook doen, als gebruikt de bedoeling is product: Intel Core i7 3770K

zelfde RAM als je nu hebt erbij halen
Dat werkt natuurlijk alleen maar met een goed draaiende PC.
In dit geval inderdaad eerst kijken waar probleem zit.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:28:
[...]

grote kans dat de voeding langzaam afsterft

• Oguzhankale
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:28:
[...]

Mijn vader (hij begrijpt er veel van), hij zei zelf van dat het aan de CPU ligt. En hij zegt zelf dat ik een sterkere CPU nodig zal hebben als ik volgend jaar begin met studierichting graphic design.

• Oguzhankale
Hackus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:36:
[...]

grote kans dat de voeding langzaam afsterft
Ik zal hem ook upgraden dan.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Oguzhankale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:27:
[...]

Mijn vader (hij begrijpt er veel van), hij zei zelf van dat het aan de CPU ligt. En hij zegt zelf dat ik een sterkere CPU nodig zal hebben als ik volgend jaar begin met studierichting graphic design.
Met alle respect voor je vader, maar heeft hij bewijs dat het aan de cpu ligt? Het is zonde als je nu allerlei zaken gaat upgraden terwijl het misschien helemaal niet nodig is :).

En wat betreft je opleiding kan je, mits alles weer goed werkt natuurlijk, toch gewoon eerst starten met de oude setup? Mocht het toch te traag zijn, kan je altijd nog upgraden.

Mijn advies is dus nog steeds, zoek eerst is waar de problemen vandaan komen.
Pagina: 1