• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Beste Leden,

Sinds kort heb ik echt een heel irritant probleem met Adobe Premiere Pro CC 2018.
Bij het opstarten wil ik een bestaand of nieuw project openen, Deze opent dan maar vervolgens sluit Premiere pro af!
Ik heb al een herinstallatie gedaan maar helaas lost dit het probleem niet op.
Ik heb het probleem spontaan van het één op andere dag. Erg vreemd.

Om me probleem nog wat duidelijker te maken heb ik een kort filmpje gemaakt.
[YouTube: Adobe Premiere Pro sluit na openen project]

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je al een keer opgestart met Ctrl+Alt+Shift ingedrukt om de preferences te resetten? Dat wil soms nog wel eens helpen.

• Mikee007
hfos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:40:
Heb je al een keer opgestart met Ctrl+Alt+Shift ingedrukt om de preferences te resetten? Dat wil soms nog wel eens helpen.
Als ik ctrl+alt+shift doe gebeurd er niets.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mikee007 Hoezo gebeurt er dan niks?
Start PP helemaal niet, krijg je een melding?

Het is de bedoeling dat je [Shift][Alt] ingedrukt houdt en dan PP start.
https://forums.adobe.com/thread/2126506

...
Here is how you can reset the preferences:

Press Alt (Windows) or Option (Mac OS) while launching Premiere Pro. You can release the Alt key or Option key when the splash screen appears.

To reset preferences and plug-in cache at the same time, hold down Shift-Alt (Windows) or Shift-Option (Mac OS) while the application is starting. Release the Shift-Alt keys or Shift-Option key when the splash screen appears.

...

Run je als Administrator onder Windows?
Maar PP CC 2018 is niet de meest recente versie! Heb je al eens via de CreativeCloud desktop app, naar de meest recente versie geüpdatet?

Mooie Plaatjes   

• Mikee007
ehtweak schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:13:
@Mikee007 Hoezo gebeurt er dan niks?
Start PP helemaal niet, krijg je een melding?

Het is de bedoeling dat je [Shift][Alt] ingedrukt houdt en dan PP start.
https://forums.adobe.com/thread/2126506
Als ik dit dus doe dan krijg ik hetzelfde scherm als dat ik rechtermuisknop doe en dan eigenschappen.
Premiere Pro start wel op, Maar zodra ik een project open sluit hij direct.
Run je als Administrator onder Windows?
Maar PP CC 2018 is niet de meest recente versie! Heb je al eens via de CreativeCloud desktop app, naar de meest recente versie geüpdatet?
Ik run als Administrator maar werkt ook niet. Ik heb gecontroleerd op updates maar geeft bij mij aan dat er geen updates zijn?!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hoe heb je precies op updates gecontroleerd?
Ik draai hier PP CC Version 13.0.2 (Build 38)

Dat lijkt me imho een eerste vereiste, voordat je verder gaat foutzoeken...
Of, voor alle zekerheid, via de CC Desktop app, PP verwijderen en weer opnieuw installeren. Dan weet je in ieder geval zeker dat je de meest recente versie hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door ehtweak op 27-12-2018 20:35 ]

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 21:21

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is Adobe en dan moet je altijd vragen, heb je de laatste versie? Zo ja... downgrade maar een versie lager, dan is je probleem opgelost :+

Zonder gekheid, open de CC app en installeer één versie ouder ;) Zie ook: https://helpx.adobe.com/d...all-previous-version.html

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Malware kan hier het probleem zijn. Heb je in safe mode geprobeerd? Clips opniew importeren. Tweede admin account aanmaken?

[ Voor 60% gewijzigd door LucyLG op 27-12-2018 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ventieldopje grapjas.
De TS heeft al een [versie] << [actuele versie]. M.a.w. als hij de [current version] minus 1, installeert, dan upgrade 'ie alsnog. :+

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:58:
@Ventieldopje grapjas.
De TS heeft al een [versie] << [actuele versie]. M.a.w. als hij de [current version] minus 1, installeert, dan upgrade 'ie alsnog. :+
Just saying ;) Ik heb zelf geen PP.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30
Heeft topicstarter een legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
mark_vs schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:36:
Heeft topicstarter een legale versie?
Hele goeie opmerking! want dan moet je niet op internet zitten tenzij je goede beveiliging hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Volgens mij is het niet de bedoeling dat hier op tweakers ondersteuning gevraagd wordt c.q. discussies gevoerd worden over illegale s/w.
M.a.w. ik ga er vanuit dat de TS, een door hem aangeschaft en betaald exemplaar van de genoemde s/w gebruikt.

@LucyLG Hoe zit je op het internet?
Ik gebruik het slechts... ;)
Maar ff sereneus; gebruik maken van het internet is sowieso niet raadzaam als je beveiliging niet in orde is!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik ben lang bezig geweest maar ik ben uiteindelijk een stap verder. Via Adobe creative uiteindelijk kunnen updaten naar de laatste versie. Programma start weer op en ik kan weer projecten openen.
Maar nu een ander probleem. De beelden zijn in de voorbeeld weergave erg vreemd! [wel opgelost]

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/34ioepx.png
Ik heb dit probleem opgelost door via file>>project settings>>general>>Renderer en deze te veranderen in Mercury Playback Engine Software Only. Ik vraag me alleen af waarom dit probleem zich voor doet. Een vreemd probleem wat nu wel is opgelost maar wat naar mijn idee niet hoort.

Ohja, en uiteraard heb ik een legale versie. Beetje vreemd dat het gesuggereerd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Mikee007 op 28-12-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28

sapphire

Die-hard pruts0r

@Mikee007 Niet heel vreemd als je weet dat dit soort vage problemen vaker voorkomen bij pirated versies van Adobe software ;)

Uiteraard gaan wij gewoon uit van het goede dus een nette legale versie :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
sapphire schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:16:
@Mikee007 Niet heel vreemd als je weet dat dit soort vage problemen vaker voorkomen bij pirated versies van Adobe software ;)

Uiteraard gaan wij gewoon uit van het goede dus een nette legale versie :)
Ik snap jullie ook wel, Maar ik vind de risico's veel te groot om zoiets te doen. zeker als je net een nieuwe PC hebt van dik 1500 euro :P en ik geen risico's van virussen wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Het probleem wat ik nu wel heb na de update is dat Premiere Pro erg traag is geworden.
Ook haperen de beelden heel erg. de eerste 15 á 20 seconde loopt het beeld goed maar vervolgens loopt het beeld gewoon vast. video preview kwaliteit omlaag gebracht maar helaas helpt dit ook niet.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mikee007 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:18:
Het probleem wat ik nu wel heb na de update is dat Premiere Pro erg traag is geworden.
Ook haperen de beelden heel erg. de eerste 15 á 20 seconde loopt het beeld goed maar vervolgens loopt het beeld gewoon vast. video preview kwaliteit omlaag gebracht maar helaas helpt dit ook niet.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Scratch disk, GPU acceleratie, GPU drivers, geheugengebruik, schijf bijna vol?

Google even en je komt ook dit soort topics tegen, mogelijk staat daar de oplossing: https://forums.adobe.com/thread/2402653

Zonder info kunnen we niet zo veel ;)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1