Toon posts:

systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal....

Ik wil mijn bestaande computer gaan "upgraden" >:) met wat nieuwe dingen zoals
-AMD T-bird 1400 Mhz 266 FSB
-MSI ms-6380 K&T 266 pro Raid
-256 MB pc2400 DDR SDRam (corsair)
-Enermax ATX 430 W voeding
-Thermalright SK-6 Normal/High speed

nu was mijn vraag is het pc2400 geheugen mogelijk ?? dit omdat een winkel tegen mij heeft gezegd dat alleen pc2100 mogelijk was.
Ook op de AMD site praten ze alleen over pc2100 geheugen dat de proc ondersteund.

En heeft iemand ervaringen met deze of vergelijkende configuratie ??

alvast bedankt,

Deva

Verwijderd

Er is toch alleen maar pc1600 en pc2100 geheugen voor de amd ddr moederborden in omloop??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Nee PC2400 bestaat niet, PC2100 wel.

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

jawel, pc2400 ddr bestaat wel. Zoiezo, staat die al in pricewatch.

Zal ongeveer hetzelfde doen als pc150 geheugen bij sdram. Heb je dus alleen wat aan als je gaat overklokken, toch?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 22 juli 2001 19:24 schreef Phreak het volgende:
Geen verstand van iets, mond houden dan!!.
Pc2400 is DDR Ram met cas 2 timing een bepaalde bandbreedte!
Kijk hier maar is: http://www.tweakers.net/nieuws/17150?highlight=Pc2400

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:29 schreef Speedtracer het volgende:
jawel, pc2400 ddr bestaat wel. Zoiezo, staat die al in pricewatch.

Zal ongeveer hetzelfde doen als pc150 geheugen bij sdram. Heb je dus alleen wat aan als je gaat overklokken, toch?
Idd is alleen handig bij het overclocken, maar vaak haalt crucial PC2100 ook wel hoge scores ;)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:30 schreef memendo het volgende:

[..]

Geen verstand van iets, mond houden dan!!.
Beetje normaal reageren mag ook wel hoor ventje :(

Verwijderd

Topicstarter
op de corsair site staat de pc2400 er wel degelijk bij http://www.corsairmicro.com/main/products.htm
maar of die compatibel is met mijn systeem ???? er staat wel bij dat deze wel gewoon pin-compatible is met de pc 1600 / pc 2100 geheugens

enne ik vraag gewoon om advies , hoeft geen strijd te worden :) :) :)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:39 schreef deva het volgende:
op de corsair site staat de pc2400 er wel degelijk bij http://www.corsairmicro.com/main/products.htm
maar of die compatibel is met mijn systeem ???? er staat wel bij dat deze wel gewoon pin-compatible is met de pc 1600 / pc 2100 geheugens

enne ik vraag gewoon om advies , hoeft geen strijd te worden :) :) :)
Okey goed idee ;)

Maar zoals al gezegt is het alleen voor het overclocken maar crucial PC2100 komt ook heel hoog en is veel goedkopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem nou net , ik wil hem wel oc'en
maar als het verschil tussen pc2100 en pc2400 maar minimaal is , ga ik denk ik voor de pc2100 corsair of kingston. bedankt voor de reactie :)

Misschien nog iemand ervaringen neg/pos cq tips met deze compo set ??

Ik weet in ieder geval wel dat de Thermalright koeler 1 van de beste koelers is voor oc'en afgezien van de waterkoeling business.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 21:09 schreef deva het volgende:
Dat is het hem nou net , ik wil hem wel oc'en
maar als het verschil tussen pc2100 en pc2400 maar minimaal is , ga ik denk ik voor de pc2100 corsair of kingston. bedankt voor de reactie :)

Misschien nog iemand ervaringen neg/pos cq tips met deze compo set ??

Ik weet in ieder geval wel dat de Thermalright koeler 1 van de beste koelers is voor oc'en afgezien van de waterkoeling business.
Hmmm neem dan Crucial/Micron DDR en tja, een cooler...

Ik zou dan een Swiftech nemen, maar die maakt weer heel erg veel kabaal :(

En anders een Silverado die is ook rete goed en maakt het minst kabaal van alle coolers ;)

Silverado heb ik zelf ook en die hoor je echt niet in mijn SX1030BEC kast >:) ( op 6 volt dan he ;) )

..........even later............

Hey heb toch niks anders te doen dus hier ff wat plaatjes op gezocht van testen bij ome Tom :)

Temp's van de coolers:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/daten_image002.gif

En het kabaal dat ze maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/images/daten_image003.gif

Trek zelf maar je conclusie......

Verwijderd

denk dat ik dan ook maar een silverado ga aanschaffen bij mijn upgrade ;)

wel prijzig bij de weg :Y)

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 02:24 schreef mrmagoo835 het volgende:
denk dat ik dan ook maar een silverado ga aanschaffen bij mijn upgrade ;)

wel prijzig bij de weg :Y)
Maar dan heb je ook wat he >:)

Verwijderd

LMAO

gister geregistreerd profiel, geeen info,
maar kan ons wel even vertellen dattie 1400Mhz met kickass geheugen kopen gaat etc twv € 1350 ofzo

Okee mijn ervaring: Als je gaat upgraden koop dan niet de creme de la creme, tenzij je de geldpest hebt en 3 maal te veel wilt betalen.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
(jarig!)
Op zondag 22 juli 2001 19:24 schreef Phreak het volgende:
jij bent zeker van HWI.net :r maar in zovrerre hebbie gelijk officiel word pc 2400 niet onderdteund door mobo's en is dit geen standaard >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 10:57 schreef E.Wuister het volgende:
LMAO

gister geregistreerd profiel, geeen info,
maar kan ons wel even vertellen dattie 1400Mhz met kickass geheugen kopen gaat etc twv € 1350 ofzo

Okee mijn ervaring: Als je gaat upgraden koop dan niet de creme de la creme, tenzij je de geldpest hebt en 3 maal te veel wilt betalen.
wat maakt het uit dat ik gister geregistreerd heb??? vraag gewoon advies meer niet .....

In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie , ik denk dat ik het wel weet :) :)
Pagina: 1