Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tes_shavon
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-12-2018
Hallo,

Mijn dochter heeft voor haar school per 7 januari een iPad nodig. Die heb ik aangeschaft, maar nu komt de uitdaging waar ik niet uitkom.

Een iPad heeft een account nodig om te werken. Ik wil deze maken voor mijn dochter, onder haar naam en haar gegevens, maar aangezien ze onder de 13 is, vind Apple dat dat niet mag. Tenzij ik haar account toevoeg aan mijn eigen account via "delen met gezin".

Ik heb het volgende gedaan:
  • een account voor mezelf aangemaakt via www.icloud.com
  • icloud geinstalleerd op mijn pc
wanneer ik nu probeer in te loggen in icloud op mijn pc (wat nodig is om haar account aan mijn account te koppelen), krijg ik de melding dat ik mijn account eerst gebruikt moet worden op een iOS of OSX apparaat.

betekent dat ik nu eerst mezelf moet aanloggen op het apparaat van mijn dochter? Maar waar dan?

ofwel: hoe kan ik voor mijn dochter een account aanmaken op de iPad zonder ik zelf een apple-product heb?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:56
Probeer eens in te loggen op haar iPad, en dan gewoon weer (iCloud) uitloggen en docherlief inloggen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Is het een digitaal leermiddel ?
Dan is de kans groot dat ze een account van school krijgt

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:00
En als je haar geboortedatum nu "per ongeluk" een paar jaar verschuift?

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:27
upje schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:38:
Jij dikke boef! :o O-)

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Snap je probleem ze gaan er gewoon keihard vanuit dat je zelf ook een Apple product hebt. Foutje met geboortedatum is zo gemaakt in dit geval.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Bied de school niet een account aan? Waarom wordt Apple uberhaupt verplicht door die school?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Umbrah schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:16:
Bied de school niet een account aan? Waarom wordt Apple uberhaupt verplicht door die school?
Dat zei ik ook, en raar dat het zo midden in schooljaar gebeurt.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:50

SuBBaSS

-has Ryzen

upje schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:38:
En dan gaat ze per ongeluk wat apps downloaden omdat de restricties niet goed staan (zal niet de eerste zijn die binnen een paar acties voor 100+ euro aan goudstaafjes of poke-eieren gekocht heeft op kosten van de ouders). :P

Nee, als TO de ipad in bezit heeft moet hij even naar instellingen (tandwieltje), daar kan hij inloggen met een apple id.

Maar zoals al door anderen opgemerkt: je zou verwachten dat er een door de school verstrekt (een zgn. 'beheerd apple id') wordt.

Als dat niet het geval is kan TO gezinsdeling inschakelen (waar wel een creditcard voor nodig is!). Vervolgens een apple id voor kinderen aanmaken, zijn eigen apple id uitloggen op de ipad en zijn dochter in laten loggen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

Ik zou lekker Apple bellen, je hebt immers recht op telefonische support na het aanschaf van een Apple apparaat. (Tenzij deze refurbished is.)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Umbrah schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:16:
Waarom wordt Apple uberhaupt verplicht door die school?
Waarschijnlijk vanwege de betaalde apps die de school gebruikt en de door hun gekozen MDM oplossing waarmee ze deze uitrollen. Apple's eigen MDM is vrij goed namelijk, dus dat snap ik wel.

I reject your reality and substitute my own

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:15

Geronimous

Moderator Spielerij
Je moet inderdaad op een iOS apparaat je nieuwe Apple ID eerst 'activeren' voor iCloud. Dan pas heb je een volwaardig account. Je moet daarnaast ook je APple ID klaarmaken voor gebruik in de iTunes en App Store door daavoor in te loggen. Dit alles kun je doen op haar iPad inderdaad. Als dat achter de rug is kan jij uitloggen en zij met haar eigen Apple ID.

Voor Delen met Gezin moet je ook een geldig betaalmiddel toevoegen (creditcard). op die manier kun je ook alle aankopen die zij wil doen accoderen. Zonder zelf een Apple apparaat te hebben is dat wel wat omslachtig via de website (appleid.apple.com) te doen.

FT-17 FTW!

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True