Hoe bestuur ik RGB in mijn pc en hoe installeer ik drivers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views

Vraag

• Stijn24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week voor het eerst een pc gebouwd waar ik overigens heel erg blij mee ben. Maar ik heb nog een paar vragen.

Ik vroeg me af hoe ik drivers installeer van een Msi b450 gaming pro carbon ac en van een Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC. Ik heb er al een aantal filmpjes over gekeken alleen wil het niet echt lukken. Ik heb al wel de BIOS geüpdatet. Verder heb ik nog een vraagje over RGB.
Ik heb de RGB headers van mijn Coolermaster masterbox lite 5 RGB (zonder RGB controller) in mijn moederbord gedaan alleen ze geven geen licht en ik weet niet hoe ik de RGB van mijn videokaart kan besturen want hij herkent hem niet met Asus aura of Msi mystic light al mijn andere componenten met RGB herkent het programma wel. Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen. Alvast bedankt in ieder geval.

Met vriendelijke groet Stijn24

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat je een OS hebt geinstalleerd? Mooi, dan ga je naar de site van de fabrikant van je onderdelen (zoals je aangeeft een AMD GPU en een MSI moederbord). Dan zoek je daar de drivers voor jouw OS op, die download je, daarna voer je vaak de setup.exe uit (niet in de laatste plaats omdat je ook vaak een readme.txt op de site kan vinden), klaar; drivers geinstalleerd.

Tip: je zal eerst alle drivers van je moederbord af moeten hebben voordat je andere drivers installeert. Ik dacht, maar mogelijk is mijn kennis verouderd, dat e.e.a. gewoon in de handleiding staat van MSI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stijn24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2024
Hoe zit het met de vragen over RGB ? @MAX3400

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29
RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stijn24 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:27:
Hoe zit het met de vragen over RGB ? @MAX3400
Dat gaat ook via de drivers.

We willen je best helpen, maar op deze manier gaat het niet. Het is de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat en wij met je meedenken, niet dat wij letterlijk alles voor je voor moeten kauwen. Als je helemaal nieuw bent, begin met de meegeleverde handleiding te lezen en de stappen te volgen die daarin staan. Het is trouwens de vraag of het wel zo handig is om een erg uitgebreide, ingewikkelde RGB-setup te kiezen als je nog nooit iets met computers gedaan hebt....

Kom je er met de handleiding niet uit, dan helpen wij je graag, maar dan moet je wel aangeven exact wat je geprobeerd hebt (link naar pagina in handleiding), wat je deed, wat er toen gebeurde (exacte (fout)melding), en vervolgens waarom je er zelf niet uitkwam (zoekresultaten van google op die foutmelding, bijv). Dat vragen we niet om het jou moeilijk te maken, dat vragen we omdat we anders niet begrijpen waar je exact vastloopt. Met diezelfde structuur is de kans trouwens groot dat je er zelf wel uit komt, zo niet helpen wij je verder.

Maar niet in dit topic, deze is al verziekt door te weinig inzet en een brakke houding, dus ik sluit het. Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.