Vraag

• polle1951
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08-2020
We hebben 2 Nokia's 6.1 gekocht. (nov 2018) De beveiliging instelling "vertrouwde plaatsen" binnen in onze woning, op beide toestellen werkt zeer wispelturig. De ene dag ok op beide, morgen op geen van beide, gisteren op 1 van de 2....er zit geen regelmaat in. Dus steeds opnieuw onze ww ingeven....of beveiliging helemaal uitzetten
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
up to date.(android 9 ?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nies gevonden, absoluut volledig random fout. Uitzetten, opnieuw opstarten geen oplossing.De laatste 2 dagen deze beveiliging gewoon uitgezet.
De vraag is .....wat loopt /doen we verkeerd.
vg,
Polle
...

Beste antwoord (via rens-br op 22-01-2019 12:08)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@polle1951 welkom op Tweakers.

Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder werkt vertrouwde plaatsen op bijna alle toestellen erg wisselvallig. Ik was er ook van overtuigd dat Google deze functie geschrapt heeft of aan het uitfaseren is. Ik ben dan ook bang dat er geen oplossing is voor het probleem.

Je kan wel een ander type beveiliging kiezen. Bijvoorbeeld patroon of inloggen met de vingerafdrukscanner.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@polle1951 welkom op Tweakers.

Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder werkt vertrouwde plaatsen op bijna alle toestellen erg wisselvallig. Ik was er ook van overtuigd dat Google deze functie geschrapt heeft of aan het uitfaseren is. Ik ben dan ook bang dat er geen oplossing is voor het probleem.

Je kan wel een ander type beveiliging kiezen. Bijvoorbeeld patroon of inloggen met de vingerafdrukscanner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Hier valt er met een Galaxy S8 ook geen peil op te trekken.

Als je wachtwoord intypen teveel moeite vindt en je telefoon heeft geen vingerafdrukscanner of gezichtsherkenning, kan je ook denken aan een patroon als wachtwoord. Dat is vrij makkelijk te doen iedere keer en is veiliger dan geen beveiliging natuurlijk :)

The devil is in the details.