• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Hi,

Bij het installeren van mijn nieuwe m2 slot heb ik per ongeluk het schroefopzet (naam? )stuk verwijderd van het moederboard (vraag me niet hoe). Helaas krijg ik hem met geen enkele mogelijkheid meer vast zoals het zat met als gevolg dat ik de m2 ssd niet goed kan vast maken.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/73knk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hpkom1.jpg

Heeft iemand goede tips om dit stukj e weer vast op het moederbord te krijgen? Lijm? Zo ja welk soort lijm enzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven__NL op 27-12-2018 15:31 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, niet met lijm. Heb je een foto van je moederbord waar die standoff zat?

Edit: ah, ninja edit. Even zien.

Edit2: die zat vastgesoldeerd. Je kan hem er weer aan vast solderen.

Met lijm heb je standaard het probleem dat het isoleert en dat moet niet, hij moet met de ground plane verbonden zijn. Als je geleidende lijm gebruikt heb je weer het probleem dat hij makkelijk kortsluit met de omliggende verbindingen. Lijm in het algemeen heeft weer het nadeel dat het moeilijk te verwijderen is.

[ Voor 82% gewijzigd door johnkeates op 27-12-2018 15:37 ]

• Raven__NL
johnkeates schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:35:
Nee, niet met lijm. Heb je een foto van je moederbord waar die standoff zat?

Edit: ah, ninja edit. Even zien.
Het is wel mogelijk om het opzetstukje erop te plaatsen maar bij de geringste tik schiet die zo weer. Rond draaien heeft ook geen zin want hij draait gewoon mee.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gewoon Patex seconde lijm. De aansluiting hoeft geen verbinding te maken (voor massa of iets dergelijks), dus daar hoef je bij het plakken geen rekening mee te houden.

This footer is intentionally left blank

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Schroefopzet heet normaliter screw standoff

Wat ik zie op de foto is een standoff met een moertje. Kan je niet gewoon een nieuwe standoff met moer bestellen? Volgens mij kan je dan makkelijk het probleem oplossen. Zoniet, zie dan de tip van ajhaverkamp. Lijmen is geen probleem.

Overigens is het vaak geen probleem om 1 standoff niet te gebruiken. Als je moederbord maar geen contact maakt met de backplate van je pc kast kan je makkelijk met 1 standoff minder je moederbord aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 27-12-2018 16:07 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Raven__NL
ChojinZ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:49:
Schroefopzet heet normaliter screw standoff

Wat ik zie op de foto is een standoff met een moertje. Kan je niet gewoon een nieuwe standoff met moer bestellen? Volgens mij kan je dan makkelijk het probleem oplossen. Zoniet, zie dan de tip van ajhaverkamp. Lijmen is geen probleem.

Overigens is het vaak geen probleem om 1 standoff niet te gebruiken. Als je moederbord maar geen contact maakt met de backplate van je pc kast kan je makkelijk met 1 standoff minder je moederbord aansluiten.
Het gaat hier om de standoff van een M2 SSD slot en niet om het moederboard zelf :)
In principe komt de M2 slot op een verhoging te liggen die je vervolgens mee een klein schroefje vast maakt.

Zie pic 1; Het rood gemarkeerde stuk zit vast op het moederboard. Vervolgens schroef je de bout daarop vast zodat die op gelijke hoogte ligt met de M2 SSD die je dan weer vastmaakt met een schroefje.

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik toch voor de lijm tip ga gezien mijn soldeerskills vrijwel nihil zijn.
Pagina: 1