Upgraden pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pherean
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-01 12:54
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een relatief oude game-pc en is het tijd voor een upgrade. Op dit moment heb ik de volgende specs:

CPU: i5-3470
GPU: Radeon HD 7870
Moederbord: ASRock H77
RAM: 8GB - DDR 1600MHz
PSU: Sharkoon WPM600 Bronze

Ik wil graag upgraden, zowel door er eindelijk een SSD in te steken, als een nieuwe GPU te kopen, waarschijnlijk de AMD RX 580. Daarnaast wil ik er ook 8GB ram extra in steken

Mijn vraag aan jullie: kom ik er nog mee weg om mijn processor te laten voor wat het is, of is dat zonde van de grafische kaart? Wanneer ik m'n CPU upgrade moet ik er namelijk ook een nieuw moederbord bij kopen, en daar moet ik nog eventjes voor doorsparen.

Edit: Bijna vergeten: ik game op een 1080p monitor

[ Voor 3% gewijzigd door Pherean op 27-12-2018 15:33 ]

Beste antwoord (via Pherean op 27-12-2018 18:09)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Voor de nieuwste (multiplayer) games voldoet je processor niet echt meer, tevens voor 144Hz gaming niet.
Voor al het andere kan ie nog wel een tijdje mee.

Iets als een RX570 voor 150 euro is al ruim 2x zo snel als je 7870, dus dat lijkt me een goede upgrade.
Of een 2e hands 970 of iets dergelijks, mag dan zeker niet meer dan 100 euro kosten.

Extra ram zou ik voorzichtig mee zijn, is namelijk gelijk afval (niks meer waard).
Misschien 2x2 GB erbij om het goedkoper te houden? Bij voorkeur 2e hands.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• mitsumark
Voor de nieuwste (multiplayer) games voldoet je processor niet echt meer, tevens voor 144Hz gaming niet.
Voor al het andere kan ie nog wel een tijdje mee.

Iets als een RX570 voor 150 euro is al ruim 2x zo snel als je 7870, dus dat lijkt me een goede upgrade.
Of een 2e hands 970 of iets dergelijks, mag dan zeker niet meer dan 100 euro kosten.

Extra ram zou ik voorzichtig mee zijn, is namelijk gelijk afval (niks meer waard).
Misschien 2x2 GB erbij om het goedkoper te houden? Bij voorkeur 2e hands.

• Pherean
Bedankt voor de input, dit klinkt erg redelijk :)

• mitsumark
De 580 (8GB) kan natuurlijk ook, al is die (afhankelijk van de game) wel te snel voor je processor.
Aan de andere kant kun je die meenemen als je de processor gaat upgraden, iets wat met een 570 4GB misschien minder aantrekkelijk is.

PS: als je voeding al 6 jaar oud is zou ik die ook niet al te lang meer gebruiken.
Was destijds best OK voor de prijs, maar kwalitatief niet de beste en daardoor inmiddels niet heel betrouwbaar meer.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pherean schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:28:
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een relatief oude game-pc en is het tijd voor een upgrade. Op dit moment heb ik de volgende specs:

CPU: i5-3470
GPU: Radeon HD 7870
Moederbord: ASRock H77
RAM: 8GB - DDR 1600MHz
PSU: Sharkoon WPM600 Bronze

Ik wil graag upgraden, zowel door er eindelijk een SSD in te steken, als een nieuwe GPU te kopen, waarschijnlijk de AMD RX 580. Daarnaast wil ik er ook 8GB ram extra in steken

Mijn vraag aan jullie: kom ik er nog mee weg om mijn processor te laten voor wat het is, of is dat zonde van de grafische kaart? Wanneer ik m'n CPU upgrade moet ik er namelijk ook een nieuw moederbord bij kopen, en daar moet ik nog eventjes voor doorsparen.

Edit: Bijna vergeten: ik game op een 1080p monitor
Wat is je budget, welke games speel je en welk scherm gebruik je nu ?

voor fortnite, dota 2 presteert een 1060 beter dan rx580

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 27-12-2018 18:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pherean
mitsumark schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:17:
De 580 (8GB) kan natuurlijk ook, al is die (afhankelijk van de game) wel te snel voor je processor.
Aan de andere kant kun je die meenemen als je de processor gaat upgraden, iets wat met een 570 4GB misschien minder aantrekkelijk is.
Ja, daar zit ik nu ook tussen te twijfelen, conclusie is in ieder geval dat de CPU ook maar vernieuwd mag worden.
mitsumark schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:17:
PS: als je voeding al 6 jaar oud is zou ik die ook niet al te lang meer gebruiken.
Was destijds best OK voor de prijs, maar kwalitatief niet de beste en daardoor inmiddels niet heel betrouwbaar meer.
Ha, goed punt!
Hackus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:27:
[...]

Wat is je budget, welke games speel je en welk scherm gebruik je nu ?

voor fortnite, dota 2 presteert een 1060 beter dan rx580
Ik heb een 1080p, 60Hz beeldscherm, en op dit moment speel ik noodgedwongen voornamelijk spellen waar fps niet belangrijk is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga je het scherm binnenkort ook vervangen ?
zou geen geld uitgeven aan 8gb of betere cpu op dit moederbord. daarom de vraag wat je budget is en welke spelen je speelt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1