Het grote elektrisch longboard (Esk8 ) Toptic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Aangezien er nog geen groot topic is voor dit onderwerp, maak ik het aan.
Ik ben benieuwd hoeveel aandacht er is voor het helen Esk8 verhaal.

Hier alvast een begin van de Topic start , dezen zal in de loop der weken worden uitgebreid, wanneer er mensen zijn die hierbij willen helpen hoor ik dat graag.

Inleiding
Wat is Esk8, Esk8 staat voor Elektric Skate. En is eigenlijk een overkoepelende term voor elektrische -skateboards, onewheels, solowheels enz. Met als hoofd onderwerp elektrische skateboards. Sinds een jaar of 4 á 5 is het Esk8 langzaam op gang gekomen met DIY builds en vervolgens bedrijven die skateboards hebben voorzien van motoren. Boosted was daar een van de eerste mee met hun Boosted board, en op dit moment zijn er 10 tallen bedrijven welke elektrische skate boards produceren.
Wat moet je je voorstellen bij een elektrisch skateboard? Simpel gezegd is het een standaard skate- of longboard met één of meerdere motoren. De motoren worden gevoed via batterijen twee voornaamste opties zijn, LiPo batterijen of batterijen pakketten met 18650 cellen. Om de snelheid te kunnen regelen en te kunnen remmen met het board word er gebruik gemaakt van een speed controller. Hiervoor worden meestal programmeerbare ESC genomen ook wel VESC genoemd. Deze VESC word doormiddel van een 2.4GHz afstandsbediening aangestuurd.

Een voorbeeld van een Esk8 board met een dubbelen aandrijving op de achterwielen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/m6G6aygOYTbdi7xxhT_gYNSed1EznQp-EzUlkaCOQDHyUKlFI2r-hUrRLPKIWFsGR0ZcXgqTDZpVo6vIdbU3BNsJOwoT3mKd9UjqP99ZWH3zeKiJXuwE_ipFKIqsunMmQY-GkOY_YYkg3Bb0Rzyyg53Rhdy8mWtdyMViNv6Jj2OECLLCl9uXjrJopvxUML-h8BGrUsaYePMD153K-enf4Z_iZK3oWiOhroiyODgvdL3rF3Z_ntd8DgFgNZiKO2QU5n8YS7lXHefcUCezk8VvzXjjzP4hYN3jTOv2Huxyd5EnF_5AGUXwPmq3QPURA1onJvxgXM1_TownEPvSuU53FwIxhqIm1UpdF9G1Tbvpm3GN4Px7FyUzPvsT1P3_3YQtzyjWweRTtBpGsWuL9omhIfcQa8CmvwoB9qxHPestf_ZXwFbYfwyqYG2dPk747iooSj7WYGTMzEcdaiDqEj6B3ZUXczAF9K0lYnYTvkROWpdICoZlUqGBj9GRBsT82nN46lOjo4WS5IVSsnwNbs9dS1hS9gHSLb-CvVXttFIBb8_pbgi4mjczv_8KYMfh42LAzBUK-YzkajTboxDvfJXFFSm4_LbEO9F9Ciq0W63TYjolv1j6kVy6_Y7udJ-fLcRIbn1wC0MC5jRTE2tjoRGvQjWRDQ=w640-h480-no

Waarom dit topic
Esk8 is een echt community en mensen dele graag ideeën, helpen elkaar met hun builds en vinden het tof om hun nieuwe aanwinsten aan elkaar te laten zien. En laat tweakers daar nou een geschikte plaats voor zijn.
Het topic is er dus om vragen te stellen builds te delen of gewoon wat slow chat.
Geen vraag is te gek voor dit topic.

Inhoud

1 De opbouw van een Esk8 board
1.1 Skate onderdelen
1.2 Elektrische onderdelen

De opbouw van een Esk8 board

Een Esk8 board is zoals eerder beschreven opgebouwd uit een standaard skateboard of longboard en de benodigde elektrische componenten. Hieronder staan allen lossen onderdelen beschreven wat het zijn en wat er beschikbaar is en wat geschikt is voor een Esk8 board.

De skate onderdelen

Het deck
Het deck is de basis van de build, nu moet je gaan kiezen of je een standaard skate deck wilt hebben of toch liever een longboard. Wilt je een kicktail of een board met een drop thru. Oof is het belangrijk om te kijken hoeveel flex het board moet hebben voor de doel einde. Maar je bijvoorbeeld een board voor off road dan is een deck met meer flex juist fijner.

De Trucks
De trucks zijn de elementen welke er voor gaan zorgen dat er wielen aan het deck komen, en dat je kan sturen met het board. Ook zorgen de trucks de basis voor het monteren van de motor. Er zij 3 verschillende soorten trucks. Standaard kingpin, dezen zitten op standaard skateboards en hebben over het algemeen een kleine draaicirkel maar op hoge snelheden niet veel stabiliteit, en deze trucks hebben een lage wegligging. Een andere optie is een reverse kingpin in tegenstelling tot de standaard kingpin hebben deze meer stabiliteit op hoge snelheid, maar hier lever je wel wat in op gebied van wenbaarheid want deze trucks hebben een grotere draaicirkel. En dan als laatst hebben we nog de dubbel kingpin deze zijn bijna gelijk aan de standaard kingpin maar hebben 2 draaipunten wat er voor zorgt dat dezen een zeer kleine draaicirkel halen. Maar zijn nog minder geschikt voor hoge snelheden.
Ook de breedte van de as van de truck is belangrijk, een vuistregel is dat de assen van de trucks net zo breed moeten zijn als het deck. Iets meet of iets minder is geen ramp. Als de maat maar in de buurt zit.

Hier een video welke zeer duidelijk allen verschillen uitlegt VIDEO.

De wielen
Net zo belangrijk als allen anderen onderdelen zijn ook de wielen zeer belangrijk. Niet alleen dat je ze überhaupt nodig hebt om een board te maken maar ook omdat hier nog veel variatie in zit. Zo zijn er verschillende soorten wielen voor verschillende doel einde. Je hebt standaard skate wieltjes dezen hebben meestal een diameter van 60mm en zijn dan ook niet geschikt om een Esk8 board meet te voorzien omdat het simpel weg niet comfortabel rijd en het meestal ook niet zal passen. Verder zijn er longboard wielen, dit zijn plastic harde wielen welke zeer geschikt zijn om een Esk8 board mee te bouwen. Let wel op dat des te kleiner de wielen des te lager het board op de grond komt te liggen. En dan als laatst zijn er nog ofroad wielen, dit zijn rubber wielen dezen kunnen gevuld zijn met lucht of lucht loos zijn. Dezen wielen zijn meestal groter dan 130mm.

Elektrische onderdelen

Motoren
Bij het boeven wordt er gebruik gemaakt van brushless motoren dezen zijn sterk, stiller dan brushed motoren. En behoeven minder onderhoud. En dezen zijn eenvoudig aan te sturen via een ESC of VESC.
Om er voor te zorgen dat het board ook echt vooruit komt kunnen de motoren niet ontbreken. Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten met het uitzoeken van de motoren. Een van die zaken is hoeveel motoren je wilt gaan gebruiken. Wanneer je er voor kiest om 1 motor te gebruiken is het verstandig een groteren motor te kiezen met een lager KV ergens rond de 150. Wanneer je 2 motoren gaat gebruiken kan je dezen beide op de achterwielen plaatsen, of er voor kiezen dezen diagonaal (een achter een voor) te plaatsen. wanneer je 2 motoren neemt is het mogelijk 2 kleinere motoren te nemen welke bij elkaar wel meer vermogen kunnen leveren dan 1 grotere motor. Ook is het mogelijk om een 4WD board te bouwen, dit wordt veelal toegepast op ofroad en mountain boards.
Om de motoren te koppelen aan de wielen wordt gebruik gemaakt van een pully systeem en om de motoren op hun plek te houden zijn er speciale motor mounts. Dezen zijn speciaal gemaakt voor het monteren van motoren om de trucks van een board.

MORE WILL COME SOON

[ Voor 108% gewijzigd door Yannick-ski op 30-12-2018 20:43 ]

Het leven is geen ponnykamp

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Esk8?

blub

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Yannick-ski schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:50:
Aangezien er nog geen groot topic is voor dit onderwerp, maak ik het aan.
Ik ben benieuwd hoeveel aandacht er is voor het helen Esk8 verhaal.

In de komende weken zal ik een uitgebreide topic start plaatsen, wanneer er mensen zijn die hierbij willen helpen hoor ik dat graag.
Leuk initiatief, maar een work in progress topicstart moet toch wel wat meer informatie hebben dan dat er nu instaat. Het zou bijvoorbeeld al best fijn zijn als er in staat wat de Esk8 nu precies is en waarom het een apart topic nodig heeft, enz, enz.
Graag zsm je topicstart aanvullen, dit is echt te karig :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Yannick-ski
Klop klopt ben er at the moment aan bezig dacht post dit alvast binnen nu en 24 uur staat er zeker al veel meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
Die zijn nu toch echt wel om ... hou ons niet langer in spanning!! :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 23:42

Wildfire

Joy to the world!

Als ik google op ESK8 zie ik zo 1-2-3 vooral resultaten over elektrische skateboards en soortgelijke dingen. Bestaat al langer en lijkt toch een beetje een niche te blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2018 19:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Wildfire schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:10:
Als ik google op ESK8 zie ik zo 1-2-3 vooral resultaten over elektrische skateboards en soortgelijke dingen. Bestaat al langer en lijkt toch een beetje een niche te blijven.
Dat klopt en ik ben zelf wel benieuwd hoeveel interesse er in Nederland zit. Ik volg dit onderwerp nu al een tijdje en ben er zelf ook al even mee bezig. En mij leek het interessant om hier een topic over te starten. maar een niche is het zeker nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubie200
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-05 22:41
zijn er nog mensen actief op dit forum? ga namelijk mijn eersten esk8 board maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Ruubie200 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:30:
zijn er nog mensen actief op dit forum? ga namelijk mijn eersten esk8 board maken
Ik ben nog met en met bezig aan de topic start, maar door drukte de laatste 2 weken even niets kunnen doen. Wel heel erg tof dat je een esk8 board gaat maken, heb je al specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:12
Een andere naam voor dit topic lijkt me handig. Esk8 is een term die waarschijnlijk alleen gebruikt word door mensen die er ontzettend diep in zitten. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. (ik heb ook geen elektrisch skateboard, daar niet van)

Gewoon het grote elektrische skateboard topic is toch ook gewoon prima?

Off topic, maar ik neem aan dat je een pony bedoelt in je ondertitel?

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Het zijn in de regel longboards toch? Dan zou ik het topic “het grote elektrische longboards topic (Esk8)” noemen.

Ik ben wel geinteresseerd, maar had moeite om het te vinden.

In de eerste instantie zit ik te denken aan de aanschaf van een koowheel en daarna wellicht het modificeren van mijn mountainboard dat ik voor powerkiten gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ben zelf ook wel op zoek naar een electrisch skateboard, na het vele jaren niet gedaan te hebben. Enige wat mij eigenlijk tegenhoudt, is de kans dat hij in beslag kan worden genomen als je aangehouden wordt.

Hopelijk komen er snel wat fatsoenlijke regels om eea te legaliseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 20:46
Ik heb de volgende elektrische longboard aangeschaft:
Cool&Fun longboard

Ben er dik tevreden mee. Heb een zachtere set wielen aangeschaft en omgewisseld om minder lawaai te maken op de weg.

Controller voelt helaas best makkelijk breekbaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:36
Inmiddels 2 jaar verder en Nederland loopt nog steeds hopeloos achter wat betreft wet- en regelgeving op het gebied van lichte elektrische voertuigen. Ondanks dat zie ik behalve stepjes hier steeds vaker elektrische skate- en longboards en Onewheels rijden in mijn buurtje in Den Haag en plekken waar ik graag kom ( Westduinpark / Scheveningen etc..). De step wacht ik nog even mee maar het begint bij mij nu wel een beetje te kriebelen om zo'n longboardje (Koowheel oid) aanschaffen om wat rond te cruisen deze zomer. Zijn er Hagenaren hier met dergelijke boardjes en wat is de ervaring met politie Haaglanden deze dagen? Wordt het hier wat gedoogd?

[ Voor 6% gewijzigd door Gethijsem op 24-05-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrgrind
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-04 23:08
ik heb een meepo board.. ze hebben hard an de weg getimmerd met hun boards.. kwaliteit is best hoog.. controller is stevig en zit een led lampje in voor als het donker word .. en rijdt super fijn op hun 100mm wheels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Mrgrind schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:49:
ik heb een meepo board.. ze hebben hard an de weg getimmerd met hun boards.. kwaliteit is best hoog.. controller is stevig en zit een led lampje in voor als het donker word .. en rijdt super fijn op hun 100mm wheels
Ook aardig geprijsd zie ik, vegelijkbaar met Koowheel. Tenzij er douanekosten bijkomen dan. Welk model heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrgrind
nls pro heb ik.. de prijs is ie zeker waard .. heb al vele km's er op zitten en het verveeld me nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
Hier ook een nls pro (hub motor), dit koop je natuurlijk voor de fun, in tegenstelling tot wellicht een estep. Heerlijk om met lekker weer een rondje carven, maar ook geschikt voor wat verder of bijv. een boodschap. Ik rij omgeving Nijmegen, zolang je uit het centrum blijft en normaal doet kom je er denk ik goed mee weg, meer dan een estep lijkt me. Doe wel even een (fullface) helm op, je kan sneller vallen dan op een estep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Mrgrind schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:14:
nls pro heb ik.. de prijs is ie zeker waard .. heb al vele km's er op zitten en het verveeld me nog steeds niet
Heb 'm bekeken en lijkt me een mooie keuze, hoewel ik in eerste instantie voor de AWD Pro zou kiezen vanwege mijn gewicht (95 kilo), het (rem)vermogen en de soms vrij stijle duinen hier.
De combinatie bamboe / fiber van de NLS Pro, vind ik wel een erg fijne (flexibel), dat heeft mijn Loaded Dervish ook. De AWD schijnt zelf ook een stuk zwaarder te zijn.

Ik zie alleen geen Nederlandse importeur. Kwamen er nog veel douane- / invoerkosten bij kijken? Ik had laatst nogal pech met een zending vanuit China die daardoor een stuk duurder uit viel dan verwacht ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Gethijsem op 25-05-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
heb hem al ruim 1.5 jaar nu.. bij mijn weten kwam er niets bij. maar hoe de regels nu zijn met import zou ik helaas niet kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Ik had ook geen importkosten, kwam destijds via de UK, geen idee hoe ze het nu doen met de brexit. Ik las ergens dat ze tegenwoordig warehouses hadden, maar weet niet zeker hoe dat zit met de wijzigingen van binnenkort.

Jammer dat de wergeving niet opschiet, ik zit al enige tijd te kijken voor een zelfbouw maar de kans dat ze dan je custom board van een hoop geld in beslag nemen houdt mij tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Ik ben na weken van twijfel er toch voor gezwicht :). Ik was al in het bezit van een voet en zwaartekracht aangedreven Loaded Dervish die al jaren supergoed bevalt, en zou daarom 't liefst voor de NLS Pro gaan. Maar de levertijd van Meepo is onduidelijk omdat alles vanuit China wordt gestuurd, daarom vrees ik dat het meer een herfstproject wordt. Op Marktplaats heb ik nu een vrijwel ongebruikte Meepo V3 gevonden en opgehaald.

Eerste indruk: ontzettend cool ding! Rustig rijden op fietssnelheid (15 km/h) gaat prima maar op hogere snelheid gaat ie wobbelen. En de oorzaak daarvan zijn de veel te zachte bushings (90a). Heeft iemand hier ervaring met bushings van andere merken, of die passen in de Shredder trucks? Bijvoorbeeld de bushings van Orangatang Nipples, Riptide of Venom? Deze zijn makkelijk verkrijgbaar hier in de winkels en online.

[ Voor 8% gewijzigd door Gethijsem op 01-08-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
heb je ze al wat strakker gezet? ik gebruik ook 9a (nls pro) als ik de trucks los zet gaatie op hoge snelheid ook wiebelen maar ben meer een vaste rijder en rijd toch wel iets harder dan gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Ja strak aangedraaid, nog strakker is zinloos of beschadigt de bushing. Ze waren prima voor de vorige eigenaar, een 12-jarige jongen, maar die is een stuk lichter dan dat ik ben (95 kg).

Edit: ik heb inmiddels een shop gevonden die de Orangatang Nipples (paars en geel) kan leveren, ben benieuwd. Nu nog een niet te opvallende helm en set beschermers, en dan kan de fun beginnen :-).

[ Voor 35% gewijzigd door Gethijsem op 01-08-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrgrind
ik heb even gekeken heb momenteel de gele erop zitten had de blauwe er standaard opzitten merk wel wat verschil maar kan nou niet zeggen dat je echt heeeel veel verschil voelt.. misschien kan je in een skate shop een 87-93a vinden die wat steviger zijn

<100 lbs 78-80A
100-125 lbs 80-82A
125-145 lbs 82-87a
145-175 lbs 85-90a
175-195 lbs 87-93a
195-220 lbs 90-93a
>220 lbs 93-98A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Dank je, ik wilde al wat shops af gaan hier om een en ander uit te proberen, maar eentje blijkt nog steeds gesloten voor winkelbezoek (Sick Boards), en de andere is woensdag pas weer open (Scheveningen). Ik ga het proberen met de Orangatangs. Mochten ze niet passen kunnen ze in mijn Dervish, die zijn wel aan vervanging toe.
Heb jij ondertussen nog aanhoudingen gehad door politie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrgrind
nee in mijn dorpje word nog niet veel gecontroleerd.. ik zie paar mensen met stepjes en denk dat ik een van de weinige ben die een skateboard heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Tot nu toe lol als een kind :) . Een paar ritjes gemaakt door de wijk hier. Net toen ik de duinen in wilde rijden reed er een motoragent voor me ook het duin in, vervolgens terug door een park agenten op de fiets, en 2 auto's. Selectieve waarneming wellicht, of zijn ze op zoek naar mij.

Vandaag ga ik m'n bushings vervangen, en heb zojuist een setje 100 mm voorwielen + 100 mm sleeves besteld.

Edit: de Nipples binnen gekregen en gemonteerd. Ik merk wel een wereld van verschil hoor! Bij de gele geen wiebelingen meer op hogere snelheid, bij de paarse wel, maar veel minder dan de 90a die al op de trucks zaten. Ik heb nu geel achter, en paars voor voor het wat speelsere bochtenwerk :).

[ Voor 45% gewijzigd door Gethijsem op 03-08-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
Super. Veel rij plezier. Kijk uit en rij veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb sinds een anderhalf jaar een meepo v3 en eigenlijk een jaar niet gebruikt.

Nu met de camper naar Frankrijk en hier even een ritje weer gedaan maar na een km of 10 was de koek wel op, heuveltje op heuveltje af heeft ie toch moeite mee.

Maar wel weer lachen en ontzettend handig om even de buurt te verkennen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
Inmiddels zit de 'zomer' erop en heb ik er een kleine 200 km mee gereden. De upgrade van Orangatang bushings en 100 mm wielen waren het helemaal waard, hij rijdt heerlijk en dat ondanks het wat stijve deck.
Verder zocht ik nog iets ter bescherming van nose en tail, en daarvoor heb ik bumpertjes gevonden op Thingiverse. Deze heb ik uitgeprint in NinjaFlex en blijven prima zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4anwhifYaH5eiD3mnz4P3-n0Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh7vgtfUTZSifwyohpznWsQP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rij vaak 's avonds even een rondje, naar het strand en cruisen door de duinen en snelle boodschapjes. Ondanks dat ik vaak politie tegenkom ben ik nog niet aangehouden, meestal rem ik wat af en doe ik wat stepjes, en gebaar vriendelijk hallo. Binnenkort maar eens een ritje richting stad maken.

Dit topic loopt nu al een tijdje, maar lijkt verder behoorlijk dood in tegenstelling tot het step-topic. Wat zijn jouw ervaringen TS @Yannick-ski ?

Edit: foto van bumper toegevoegd

[ Voor 44% gewijzigd door Gethijsem op 29-09-2021 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
  • Laatst online: 19:14
Blijkbaar zijn we met elektrische longboards/skateboards een enorm kleine minderheid binnen de LEV gemeenschap, maar wel leuk om te zien dat er hier ook enkelen deze hobby ook delen!

Ikzelf ben na lang twijfelen of ik zelf mijn board zou bouwen of gewoon een kopen tot besluit gekomen om te beginnen met een Backfire G2 Black omdat je voor $409 geen zelf kon bouwen! Het board is me zo goed bevallen dat ik drie maanden later gewoon een tweede gekocht heb, namelijk de Backfire Zealot, wat meteen ook een van hun snelste en krachtigste boards was op dat moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK1DyNyEsSFzsCXLPeMXbwAmojQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMwIKEM2WDQveMgMajAswN4A.jpg?f=fotoalbum_large

Het board lag zo sterk in de weg dat ik uiteindelijk een gitaar houder gekocht heb om deze in de woonkamer te zetten en op te laden! De oplader zit namelijk achteraan de houder bevestigd en neemt zo amper plek in en het heeft ook nog een soort van estetisch nut op een kale plek in de woonkamer!
Heb met de G2 Black iets van 450km gereden en met de Zealot staat de teller op zo'n 1200km en heb sindsdien maar een riem moeten vervangen door schade van een steentje die tussen de riem en poulie terecht is gekomen. Ook heb ik de originele 96mm PU wielen vervangen met 105mm iWonder Cloudwheels met Backfire branding op.

Hopelijk komt er wat meer leven in dit topic, want ben wel benieuwd naar wie wat heeft of gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Door de aanschaf van een fiets (fixed gear) dit seizoen aanzienlijk minder op het board gestaan, desondanks toch altijd lol als ik er mee weg ga. Sinds kort ook een full face helm erbij gekocht, een cross helm en bril. Hier heb ik een bluetooth motor headsetje ingebouwd en nu heerlijk muziek luisterem tijdens het rijden (en geen last meer van de wind)

Nog steeds erg tevreden over mijn meepo nls, mog geen reden om te upgraden, zeker gezien de wetgeving voorlopig nog nergens heen gaat. Deze staat ook op een stand naast mijn buro op kantoor.

Gaat iemand naar die kartdag van legaalrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
j0rDy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:00:
Door de aanschaf van een fiets (fixed gear) dit seizoen aanzienlijk minder op het board gestaan, desondanks toch altijd lol als ik er mee weg ga. Sinds kort ook een full face helm erbij gekocht, een cross helm en bril. Hier heb ik een bluetooth motor headsetje ingebouwd en nu heerlijk muziek luisterem tijdens het rijden (en geen last meer van de wind)

Nog steeds erg tevreden over mijn meepo nls, mog geen reden om te upgraden, zeker gezien de wetgeving voorlopig nog nergens heen gaat. Deze staat ook op een stand naast mijn buro op kantoor.

Gaat iemand naar die kartdag van legaalrijden?
Je reactie verteld me dat je in Nederland woont en daar heb ik al echt bizarre verhalen gehoord! Voorlopig blij dat ik hier in België geen enkel probleem heb gekend met de politionele diensten. Ik let ook echt op hoe ik rij en waar ik dat doe! Als ik op het fietspad rij waar je maximaal 25Km/u rijd, dan houd ik me daar ook heel netjes aan, geef altijd netjes de richting aan waar ik naartoe wil sturen en zorg ook dat ik niet voor andere overlast zorg. Rijd ik helemaal alleen op zulke "fietsostrade" (of hoe je dat ook noemt) durf ik wel eens lekker doorknallen, maar dan enkel en alleen als ik de enige ben die daar rijd en dat ik van bescherming voorzien ben, of soms lekker carven aan een snelheid van 20 a 25km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Runaque schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Je reactie verteld me dat je in Nederland woont en daar heb ik al echt bizarre verhalen gehoord! Voorlopig blij dat ik hier in België geen enkel probleem heb gekend met de politionele diensten. Ik let ook echt op hoe ik rij en waar ik dat doe! Als ik op het fietspad rij waar je maximaal 25Km/u rijd, dan houd ik me daar ook heel netjes aan, geef altijd netjes de richting aan waar ik naartoe wil sturen en zorg ook dat ik niet voor andere overlast zorg. Rijd ik helemaal alleen op zulke "fietsostrade" (of hoe je dat ook noemt) durf ik wel eens lekker doorknallen, maar dan enkel en alleen als ik de enige ben die daar rijd en dat ik van bescherming voorzien ben, of soms lekker carven aan een snelheid van 20 a 25km/u.
Klopt ik woon in nederland, ik laat me niet remmen door de huidige wetgeving en pak hem wanneer ik wil waar ik wil. Over het afgemeen rij ik ook rustig en hoop dat de gedragen bescherming de politie laat zien dat ik het serieus neem. Mocht het toch tot boete/in beslagname komen doet het even pijn, maar met een custom/high end board van rond 2000,- zou ik mij niet op mijn gemak voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
de petitie loopt nog:
https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl

https://www.rtlnieuws.nl/...n-e-step-legaal-op-de-weg

Veel te zonde dat er niet vlot gekeken wordt om de wet aan te passen
[zoals in haast alle andere Europese landen wel is gedaan].

De innovatie gaat gewoon verder, stilstaan is geen optie, dus al die fossielen
moeten echt aan de gang om dingen hiervoor te bedenken.

Als je nu de auto laat staan en bijvoorbeeld met het OV wil... wil je dat al heel
snel niet meer [vind ik dan, hé]. Kun je PLEV's gebruiken voor een bepaald
gedeelte van je ww-verkeer, wordt het zelfs leuk. Win Win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JellBro schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:02:
de petitie loopt nog:
https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl

https://www.rtlnieuws.nl/...n-e-step-legaal-op-de-weg

Veel te zonde dat er niet vlot gekeken wordt om de wet aan te passen
[zoals in haast alle andere Europese landen wel is gedaan].

De innovatie gaat gewoon verder, stilstaan is geen optie, dus al die fossielen
moeten echt aan de gang om dingen hiervoor te bedenken.

Als je nu de auto laat staan en bijvoorbeeld met het OV wil... wil je dat al heel
snel niet meer [vind ik dan, hé]. Kun je PLEV's gebruiken voor een bepaald
gedeelte van je ww-verkeer, wordt het zelfs leuk. Win Win.
toon volledige bericht
Ik had deze petitie al es getekent!

En ja, zonde dat overheden soms lang over iets doen! Maar zo gaat dat vaak dat men met wetgevingen achterloopt op technologie.

Ben wel blij dat België voor een keertje met iets verder staat dan Nederland! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
@Runaque wat een goed idee die gitaarhouder! De mijne ligt flink in de weg hier en vind dit een mooie oplossing, zeker met die lader erbij.Ik ben niet zo thuis in de muziekwereld, welke is geschikt voor een elektrisch longboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Gethijsem schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:16:
@Runaque wat een goed idee die gitaarhouder! De mijne ligt flink in de weg hier en vind dit een mooie oplossing, zeker met die lader erbij.Ik ben niet zo thuis in de muziekwereld, welke is geschikt voor een elektrisch longboard?
Ik heb de RTX XG1 gekocht, die gaan rond de 15€. Je kan de steunen waar je je wielen op laat rusten verstellen op de breedte die je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:16
Topic is behoorlijk dood zie ik maar ik wil hier toch een poging wagen.

Vorige week een normaal longboard gekocht. Met name om te kijken of ik hier comfortabel op kan rijden zonder constant op m'n bek te gaan. Als dat goed gaat ga ik kijken naar een overstap naar een esk8.

Leuke uitdaging daar, ik vind het sleutelen leuk dus ik ga op zoek naar een volledig zelf samen te bestellen board of een kit. Ik zie wel dat custom builds enorm aan de prijs zijn. Je zit meteen vast aan vrij high end spul en ik wil juist met wat budget spul beginnen.

Ik wil het ook eigenlijk alleen gebruiken voor simpel woon-werk verkeer. Paar km per dag, 25/30km p/u is ook meer dan genoeg voor mij. Ik heb wel een voorkeur voor een dual hub motor setup. Belt is mij te luidruchtig en dual omdat ik een flinke man ben.
Pagina: 1