Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-05 22:40
Situatie is als volgt:
TV (sony smart) incl. Netflix (knop op AB)
Yamaha receiver met daarop aangesloten
- Ziggo Humax (tv kijken)
- DVD speler (voor kids)

Nu neig ik naar de 350, vooral ook voor de prijs. Ik heb nu vooral het probleem dat ik veel verschillende AB nodig hebt.
Netflix = (yamaha + Sony Netflix ab)
TV kijken = Humax, sony, yamaha
DVD = dvd, sony, yamaha

Nu is het enige probleem waarschijnlijk de ondersteuning voor slechts 1 activiteit van de 350. Of kan ik dat nog omzeilen? Want de harde eis van vrouwlief is als volgt. Ik wil op een knop kunnen duwen om tv te kijken (die functionaliteit heeft de 350), maar ze wilt ook via 1 knop de "scene" netflix kunnen starten.

Ik heb verder niet doorgevraagd, maar ik heb het vermoeden dat hetzelfde voor de DVD speler zal gelden en ook Video land en youtube worden veel gebruikt via de Sony tv. Al hebben deze momenteel geen eigen knopje op de sony-ab, zoals netflix die wel heeft.

Vraag is nu, is de 350 hiervoor geschikt, of moet ik een AB nemen met meerdere programmeerbare activiteiten?

Wellicht goed om te vermelden, ik heb alle apparatuur in meterkast op gang staan en heb daarom al een ir-extender onder tv geplaatst. Vanaf de bank is dus via IR alles bereikbaar op dit moment.

Graag jullie advies, waarvoor dank!

Beste antwoord (via wienesroa op 28-12-2018 13:03)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:03
@wienesroa Die hebben wij ook, alhoewel hij toen de Harmony Touch heette.
Enige nadeel vind ik zelf is dat de cijferknoppen op het touchscreen zitten. Ofwel, zonder gevoel op een cijfer drukken. Had hiervoor de 885 welke de cijfers gewoon als knoppen had en knoppen naast het display voor de scenes. Maar denk daar wel even goed over na!

Enige voordeel is wel inderdaad dat je genoeg scenes en apparaten in de afstandsbediening kunt zetten. Dat scheelt. Je scrollt naar beneden door de scenes heen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Alle reacties

• cricque
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-05 09:59
Ik heb alleen een 665 en daarvoor het iets oudere model gehad ook met scherm. Ik kan alleen zeggen dat dit werkt met dit model. Dus ik ga ervan uit dat dit ook werkt met de andere types.

pvoutput

• Arunia
Sommige functies hebben toch knoppen ondanks dat deze niet op de originele afstandsbediening zitten.
Je moet bekijken wat een scène is.
Dus voor ons is dat tv kijken (tv gaat aan en horizon box gaat aan met juiste input op tv) , film kijken (mediaspeler gaat aan, versterker gaat aan en beide op juiste input), dvd kijken (blu Ray gaat aan, versterker gaat aan, tv gaat aan op juiste input)

Bovenstaande zijn al 3 scenes. Op een smart tv zou je Netflix etc wel op een enkele scène kunnen hebben omdat het wellicht een knop is.
Aan de andere kant kun je ook macro's instellen op bijvoorbeeld door de menu's te lopen naar Netflix. Dan drukt hij de knoppen voor je in als er geen losse knop voor zou zijn. Enzovoorts.

Ben bang met wat ik lees, is dat je toch aan meerdere scènes komt.

• wienesroa
Ik heb nog even wat gebruiks reviews doorgenomen en de specificaties en tutorials op de site. En ik vrees dat ik inderdaad niet voldoende heb aan een 350.

Deze https://www.sicomputers.n...timate-one-universal.html lijkt dat overigens wel te kunnen en heeft ook als voordeel dat er geen losse batterijen inhoeven en dus altijd op dezelfde plek opgeborgen/terug gevonden kan worden.

Kost met 3x zoveel. Maar wellicht is het dat wel waard. Nu moet ik iedere keer vrouw en kinderen helpen om de juiste kanalen etc te kiezen.

Iemand die kan bevestigen dat het met de remote uit bovenstaande link wel lukt om meerdere scenes/activiteiten in te stellen en ook de netflix knop te clonen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@wienesroa Die hebben wij ook, alhoewel hij toen de Harmony Touch heette.
Enige nadeel vind ik zelf is dat de cijferknoppen op het touchscreen zitten. Ofwel, zonder gevoel op een cijfer drukken. Had hiervoor de 885 welke de cijfers gewoon als knoppen had en knoppen naast het display voor de scenes. Maar denk daar wel even goed over na!

Enige voordeel is wel inderdaad dat je genoeg scenes en apparaten in de afstandsbediening kunt zetten. Dat scheelt. Je scrollt naar beneden door de scenes heen.

• wienesroa
Bedankt Arunia, ik ga dan toch voor de Ultimate one. Die touchscreen zullen we wel overleven en ik moet je eerlijk bekennen, dat ik toch niet vaak naar Ziggo kijk en als ik TV kijk, dan is het vaak 1 programma, waarbij ik niet hoef te zappen.

• Arunia
Je kunt een macro maken voor de zender. Wij hebben dat voor Disney Jr en nickjr. Die zitten in de 300 namelijk. 1 druk en hij vult zelf de kanalen in.

• wienesroa
Top, ik heb hem besteld en levertijd is 4-10 dagen. Hopelijk loopt het instellen vrij vlot.
Nogmaals bedankt, fijne jaarwisseling!

• Arunia
@wienesroa via software op de pc. Basis instellingen doet hij al middels de apparaten welke je in stelt. Daar kun je in finetunen of zelf aanmaken.
Mochten er dingen niet kunnen, kun je Logitech zelf contacten. Wellicht dat het dan wel kan.

• wienesroa
Nou het bestellen bij Sicomputers was niet zo'n succes. Ab niet meer op voorraad, vandaag een pricealert via Coolblue 89€. Dus de order maar gecanceld en via CB besteld.
Nog even wachten dus op mijn 'review'..

• wienesroa
Arunia schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:20:
@wienesroa via software op de pc. Basis instellingen doet hij al middels de apparaten welke je in stelt. Daar kun je in finetunen of zelf aanmaken.
Mochten er dingen niet kunnen, kun je Logitech zelf contacten. Wellicht dat het dan wel kan.
Mag ik jou nogmaals danken voor het advies.
Ik heb gisteren een uurtje zitten puzzelen om Humax(ziggo) TV (sony) Versterker (Yamaha) en dvd (Samsung) in te stellen en dat is een enorme verademing.

Mijn vrouw en dochter (4jr) bedienen de televisie alsof ze een demonstratie geven bij de Mediamarkt :-).
Wellicht dat ik nog wat extra activiteiten ga maken, deze aankoop had ik echter 4jaar eerder moeten doen |:( 8)7

Wat ik trouwens wel echt als enorme pluspunten ervaar is het touchscreen scherm bij TV kijken, ik heb eenstuk of 50 (favoriete) TV Zenders waarop ik op kan klikken (icoontje) en de toetsenverlichting is ook erg prettig. Ik heb de lader op de subwoofer gezet, dus als iedereen hem netjes daar terug zet hoeven we hem niet meer te zoeken.
Ook de algehele verlichting, die pas gaat branden als het hem oppakt vind ik erg cool...

(Als ik dit teruglees, lijkt het wel of ik iemand hoor praten die net uit 1994 geteleporteerd is naar 2019 :+ )

• Arunia
@wienesroa Hey, dank je voor de terugkoppeling.
Fijn dat het gelukt is en dat je/jullie blij zijn met de uitkomst.
Moet zeggen dat ik erg laks ben met bepaalde aanpassingen doen, maar de twee kinderzenders ver weg staan wel als icoon op het scherm. Dus dat is simpel te doen. Mijn dochtertje van nu bijna 5 kan het ook al bedienen. Fantastisch.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True