Vraag

Anoniem: 1157240

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem als ik wil casten vanaf mijn Huawei P8 naar mijn Sony Bravia met ingebouwde Chromecast dan doet die dat alleen als mijn telefoon actief is.

Als mijn telefoon vergrendeld valt ook de castverbinding weg.

Wat moet ik veranderen aan de instellingen in mijn telefoon, want ik ontvang wel gewoon berichten etc als mijn telefoon vergrendeld is. Dus het is niet zo dat die pas weer internet ontvangt als de telefoon actief is.

Alvast bedankt,

kKoen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:55
Bij welke apps heb je dit probleem? Ook bij YouTube, Netflix, e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat @Chris_tiaan al zegt, als je dit alleen hebt met het casten van je scherm (beeld) 1:1 naar je TV is dit exact zoals het hoort. Met Netflix, YT, Twitch e.d. zou dit niet moeten gebeuren. Ik heb wel eens dat mijn telefoon in slaapstand gaat (of hoe je dit wilt noemen op Android) en de cast blijft rustig doorlopen waar ik weer opnieuw moet connecten met mijn telefoon op de Chromecast om weer te kunnen pauzeren bijvoorbeeld.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Topicstarter
Het is zo als ik de Ziggo Go app cast op mijn android TV van Sony, dat als ik het aan uit knopje indruk of de telefoon automatisch vergrendeld de uitzending wegvalt.

Maar ik kan op mijn telefoon wel gewoon andere dingen doen als ik aan het casten ben, niet 1 op 1 het scherm delen dus.

Nu moet ik dus het scherm actief houden terwijl ik eigenlijk de telefoon niet gebruik en niet mijn scherm wat ik zie gecast wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wellicht dat iemand hier licht op kan schijnen, maar dit lijkt mij zeker niet de bedoeling. Kun je het eens testen met bijv. YT, Netflix of de NPO app om te controleren of het cast principe met die app's wel functioneert?

Als dat namelijk wel zo is vermoed ik dat er iets met die Ziggo Go app is.
De reviews zeggen eigenlijk weinig goeds, ook een aantal reviews m.b.t. casten maar dat kun je zelf ook wel lezen :+ https://play.google.com/s...ggotv&showAllReviews=true

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Topicstarter
Ik ben opzich heel tevreden over de App, als ik Ziggo Go app cast en ik hou het scherm actief doet die het perfect. Ik denk alleen dat hierdoor de batterij van mijn telefoon hierdoor snel versleten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33
Heeft het niet te maken met de batterij bespaar modes die op de app actief is? Misschien de optie aanzetten dat de app altijd actief mag zijn inplaats van energie besparen, dat hielp op mijn telefoon ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@franssnarf Bedankt voor je reactie, ik heb de app nu op altijd actief gezet, misschien valt die idd weg als het scherm op vergrendelen springt..

Meteen uitproberen als ik thuis ben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:28
Om de Ziggo app te casten moet er een verbinding blijven bestaan. Dit heeft te maken met de DRM die er op zitten helaas.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1157240 ik heb je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Betreft je probleem. Normaal gesproken is het voor casten voldoende om het casten te starten via de telefoon en daarna kan je deze gewoon uitschakelen. Bij ZiggoGo is dat helaas niet mogelijk, omdat deze contact moet blijven houden.

Klaarblijkelijk wordt de ZiggoGo app afgesloten wanneer het scherm uitgeschakeld wordt, Huawei toestellen hebben altijd wel een vrij agressieve accubespaar functie.
Pagina: 1