MBP'18 switcht naar iGPU tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MBP 2018 model, graphics switching staat aan (want accu), volledig geüpdatet. Als ik bijv. Dota 2 opstart begint het spel vrolijk op 120fps (game en menu), na 20-25 minuten besluit de laptop om voor mij onduidelijke redenen om maar eens op igp over te gaan en ik hou 20-30fps over met enorme stotter die ik niet kan oplossen met reboot van het spel. Slechts een reboot van de laptop lost het op. Ik zie bar weinig opties in control panel/software dit gedrag te beïnvloeden, what to do?

Edit: overigens, ik neem aan igp door enorme fps drop, wie weet schaalt hij de clocks van discrete gpu/cpu wel af ... Dit alles natuurlijk op netspanning.

[ Voor 14% gewijzigd door Cassius op 27-12-2018 12:04 ]

De meeste mensen deugen!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

BlueTooth76

Let the sun shine!

Misschien een idee om de temperatuur van de GPU te monitoren en/of loggen tijdens het gamen? Mogelijk is er een moment dat hij te warm wordt en overschakelt?

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-12-2018 12:06 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ben je helemaal up-to-date met jouw Macbook Pro 2018? en wat zijn specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 14:46
Gamen op een macbook pro? is een slechte combinatie en apple geeft geen garantie als ze zien er op ge gamed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:29
Marius Pc schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:57:
Gamen op een macbook pro? is een slechte combinatie en apple geeft geen garantie als ze zien er op ge gamed is.
Dat klopt niet. Gamen valt gewoon onder normaal gebruik en heeft geen invloed op de garantie.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 14:46
ik heb 8 jaar bij apple gewerkt en heb veel kapotte videokaarten mee gemaakt, en veel teleur gestelde mensen, de touchbar 2016,2017,2018 zijn overigens het slechtste wat apple ooit gemaakt heeft, wij hebben nog nooit zoveel reparaties en problemen gehad als met dit model, meest voorkomende reparaties zijn schermcoating (ja nog steeds) defecte toetsenborden(ook na update 2018) storing touchbar, t2 chip storing.
ik repareer dagelijks apple dus weet waarover ik praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Marius Pc schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:37:
ik heb 8 jaar bij apple gewerkt en heb veel kapotte videokaarten mee gemaakt, en veel teleur gestelde mensen, de touchbar 2016,2017,2018 zijn overigens het slechtste wat apple ooit gemaakt heeft, wij hebben nog nooit zoveel reparaties en problemen gehad als met dit model, meest voorkomende reparaties zijn schermcoating (ja nog steeds) defecte toetsenborden(ook na update 2018) storing touchbar, t2 chip storing.
ik repareer dagelijks apple dus weet waarover ik praat!
Als je zo goed weet waar je over praat kan je de beste man toch proberen te helpen. De reacties die je nu achterlaat voegen absoluut niks toe. Met sommige (niet al te hardcore) games valt prima te game met een Mac en je garantie vervalt al helemaal niet als je een game opstart. 8)7

Probeer eens gfxCardStatus, hiermee kan je handmatig switchen van videokaart maar zie je ook of er geswitched wordt van discrete graphics card naar iGPU. Dan weet je iig of er daadwerkelijk geswitched wordt tijdens de fps drop.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuwor op 01-01-2019 12:44 ]

Pagina: 1