Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Andere router gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb op dit moment erg slecht wifi bereik in mijn huis. Nou was dit normaal niet zo'n punt omdat ik toch altijd op 4G zit. Maar heb onlangs een Chromecast gekregen, en die werkt bijna niet op de slaapkamer. Ik heb beneden op mijn TV meubel een Ziggo Connect box staan. Op 2.4 en 5 GHZ heb ik boven vrijwel geen bereik. Mijn PC boven is bedraad aangesloten. Nou heb ik daar om te testen een oude Icidu router tussen gehangen, maar dan nog heb ik +/-5m verder weinig tot geen bereik.

Telefoon is een VKWorld S8, maar ook de Chromecast verliest regelmatig signaal. Nu zoek ik een goed sterke router, budget is niet zo heel hoog. +/- €50, liefst minder. Zou ook al tevreden zijn met een 2ehands router.

Als er meer info vereist is hoor ik het graag.

---RAWE CEEK!!!---

Beste antwoord (via NoFearCreations op 27-12-2018 12:08)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
Misschien is een (wifibooster) van ziggo een optie. Dit is een TP-Link met ziggo firmware in AP/switch modes. Je kan hem ook bij coolblue kopen dan is die iets goedkoper en heb je de TP-link firmware die je zelf in ap/switch modesm moet zetten schilt je 4 euro ongeveer.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

[ Voor 53% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2018 11:36 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• HKLM_
Misschien is een (wifibooster) van ziggo een optie. Dit is een TP-Link met ziggo firmware in AP/switch modes. Je kan hem ook bij coolblue kopen dan is die iets goedkoper en heb je de TP-link firmware die je zelf in ap/switch modesm moet zetten schilt je 4 euro ongeveer.

[ Voor 53% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2018 11:36 ]

Cloud ☁️

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
HKLM_ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:35:

Ik zie dat ik die ook zou kunnen huren, dus dat is interessant. Alleen uitvinden of hij ook tussen een netwerk kabel kan, en dus niet alleen als eindpunt.

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou pas aanschaf van andere appatuur overwegen als je het probleem hebt geanalyseerd en geconcludeerd dat dat inderdaad de oplossing is.

Lukraak nieuwe apparatuur kopen (huren zou ik sowieso nooit doen) is gewoon zonde als de oplossing het wisselen van kanaal blijkt te zijn, bijvoorbeeld. Breng dus eerst het (wifi) landschap in kaart, pas daar jouw instellingen op aan en kijk hoe het bereik dan is. Overgaan tot aanschaf van iets anders kan altijd nog.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2018 11:52 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:50:
Ik zou pas aanschaf van andere appatuur overwegen als je het probleem hebt geanalyseerd en geconcludeerd dat dat inderdaad de oplossing is.

Lukraak nieuwe apparatuur kopen is gewoon zonde als de oplossing het wisselen van kanaal blijkt te zijn, bijvoorbeeld. Breng dus eerst het landschap in kaart, pas daar jouw instellingen op aan en kijk hoe het bereik dan is. Overgaan tot aanschaf van iets anders kan altijd nog.
Tips hoe ik daar mee zou kunnen beginnen?

---RAWE CEEK!!!---

• HKLM_
NoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:44:
[...]

Ik zie dat ik die ook zou kunnen huren, dus dat is interessant. Alleen uitvinden of hij ook tussen een netwerk kabel kan, en dus niet alleen als eindpunt.
Hoe bedoel je? Je sluit deze boven aan op de kabel die vanaf je Ziggo Connect box komt. En sluit op deze TP-link weer je PC aan etc je hebt immers 4 lan poorten en hij doet gelijk wifi.

Cloud ☁️

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:51:
Je zou eens kunnen kijken hoeveel wifi netwerken er in de omgeving zijn en op welk kanaal zij zitten, het scheelt al als je op een rustig(er) kanaal gaat zitten.

Ook kun je in huis checken of je wellicht een kooi van Faraday hebt, waar dus het bereik (of eigenlijk de ontvangst) opeens veel slechter is.

Ook kun je op het forum eens rondneuzen naar verdere tips voor het verbeteren van de ontvangst van het wifi signaal.

• HKLM_
[...]

[...]

Check eens op welke channels je wifi staat. Voor 2,4 wil je 1.6.11 gebruiken en de andere channels niet. voor 5Ghz wil je 52-140 gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2018 11:56 ]

Cloud ☁️

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt het over je slaapkamer en over “boven”. Is dat dezelfde lokatie?

Je hebt al een kabel liggen, dat is fijn. Lekker daar zo’n ziggo ding op en gaan.

Evt nog met kanalen spelen en vooral op 5ghz verbinden als je devices dat aankunnen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
HKLM_ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:55:
[...]

[...]

Check eens op welke channels je wifi staat. Voor 2,4 wil je 1.6.11 gebruiken en de andere channels niet. voor 5Ghz wil je 52-140 gebruiken.
2.4 staat op dit moment op 11 op de Connect box, en 1st gen Chromecast heeft alleen 2.4. Die Icidu router is gewoon oud en slecht, en moet er tussen uit.
FreakNL schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:01:
Je hebt het over je slaapkamer en over “boven”. Is dat dezelfde lokatie?

Je hebt al een kabel liggen, dat is fijn. Lekker daar zo’n ziggo ding op en gaan.

Evt nog met kanalen spelen en vooral op 5ghz verbinden als je devices dat aankunnen.
Is inderdaad dezelfde verdieping, computerkamer en slaapkamer liggen zo'n 5/6m van elkaar. Denk ook dat ik gewoon die booster huur voor €1 in de maand.

[ Voor 38% gewijzigd door NoFearCreations op 27-12-2018 12:05 ]

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Huren is imo helemaal zonde van het geld. Trek dan gewoon een kabel, dan ben je voor een paar euro klaar en heb je altijd een snelle en stabiele verbinding.

Ook Chromecasts kun je van wired netwerk voorzien; er zijn genoeg USB-naar-RJ45 kabels/verloopjes.
Google heeft er zelfs zelf stekkers voor; https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2018 13:30 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:29:
Huren is imo helemaal zonde van het geld. Trek dan gewoon een kabel, dan ben je voor een paar euro klaar en heb je altijd een snelle en stabiele verbinding.

Ook Chromecasts kun je van wired netwerk voorzien; er zijn genoeg USB-naar-RJ45 kabels/verloopjes.
Google heeft er zelfs zelf stekkers voor; https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast
Kabel is geen optie, gewoon te veel werk. Vind huren eigenlijk een prima optie, als ik over een jaar misschien naar een andere provider ga heeft het mij maar 12€ gekost.

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:26:
Kabel is geen optie, gewoon te veel werk. Vind huren eigenlijk een prima optie, als ik over een jaar misschien naar een andere provider ga heeft het mij maar 12€ gekost.
Een beetje accesspoint kost je misschien eenmalig 25 euro en heb je er langer plezier van dan een jaar. Zeker aangezien je volgend jaar 'misschien' over wil, heb je dus wel gelijke kosten als je twee jaar bij de ISP blijft. Ga je na een jaar echter naar een andere ISP, keert je wifi probleem wel weer terug als je de huur van het apparaat opzegt... ;)

En veel werk is een kabel leggen niet, als je het netjes wilt doen natuurlijk een stuk meer, maar dat is aan jou. Het hoeft dus niet veel tijd te kosten, al kunnen de baten wel dik opwegen voor de tijd, maar dat is mijn mening. ;) Je krijgt er immers een snellere en stabielere verbinding voor terug, voor ongeveer hetzelfde geld als een losse accesspoint, waarschijnlijk wel minder.

EDIT:
En hou in je achterhoofd dat je ook voor die "booster" ook "gewoon" een kabel nodig hebt! En aangezien je geen zin hebt om een kabel te trekken, zou ik mezelf goed achter de oren krabben of die booster dan wel de oplossing is die je hebben wilt.

En heb je maar 1 apparaat nodig wat een goede netwerkverbinding heeft, dan heb je die booster niet per se nodig, als je schijnbaar bij deze oplossingen dan toch een kabel moet trekken. ;)
Wil je meer, kun je een switch aansluiten of een router (als je ook een wifi accesspoint wilt) en die dan in access point modus zetten, om een dubbele NAT te voorkomen.

Hopelijk snap je nu waarom ik aangaf om eerst het landschap te verkennen en te kijken wat het probleem exact is, voordat je (onnodig?) kosten gaat maken zodat je de oorzaak aan kan pakken of besluiten het anders aan te pakken. Had dat stiekem wel verwacht van een Tweaker die al langer dan vandaag op Tweakers komt. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2018 15:36 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:12:
[...]
Een beetje accesspoint kost je misschien eenmalig 25 euro en heb je er langer plezier van dan een jaar. Zeker aangezien je volgend jaar 'misschien' over wil, heb je dus wel gelijke kosten als je twee jaar bij de ISP blijft. Ga je na een jaar echter naar een andere ISP, keert je wifi probleem wel weer terug als je de huur van het apparaat opzegt... ;)

En veel werk is een kabel leggen niet, als je het netjes wilt doen natuurlijk een stuk meer, maar dat is aan jou. Het hoeft dus niet veel tijd te kosten, al kunnen de baten wel dik opwegen voor de tijd, maar dat is mijn mening. ;) Je krijgt er immers een snellere en stabielere verbinding voor terug, voor ongeveer hetzelfde geld als een losse accesspoint, waarschijnlijk wel minder.

EDIT:
En hou in je achterhoofd dat je ook voor die "booster" ook "gewoon" een kabel nodig hebt! En aangezien je geen zin hebt om een kabel te trekken, zou ik mezelf goed achter de oren krabben of die booster dan wel de oplossing is die je hebben wilt.

En heb je maar 1 apparaat nodig wat een goede netwerkverbinding heeft, dan heb je die booster niet per se nodig, als je schijnbaar bij deze oplossingen dan toch een kabel moet trekken. ;)
Wil je meer, kun je een switch aansluiten of een router (als je ook een wifi accesspoint wilt) en die dan in access point modus zetten, om een dubbele NAT te voorkomen.

Hopelijk snap je nu waarom ik aangaf om eerst het landschap te verkennen en te kijken wat het probleem exact is, voordat je (onnodig?) kosten gaat maken zodat je de oorzaak aan kan pakken of besluiten het anders aan te pakken. Had dat stiekem wel verwacht van een Tweaker die al langer dan vandaag op Tweakers komt. ;)
Kabel ligt al naar mijn PC die op dezelfde verdieping staat, maar om van daar naar de slaapkamer te komen zou ontzettend veel werk zijn door de indeling van het huis. Oorzaak weet ik, het standaard connect box signaal is gewoon zwak, dus moet het op een of andere manier versterken. Deze oplossing van Ziggo zelf is ideaal. Als ik over zou stappen wordt het gewoon het aantal maanden in huur minus de aanschafprijs. Die extra euro in de maand merk ik niks van, en als het nou niet blijkt te werken, kost het maar 1 euro.

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:51:
Kabel ligt al naar mijn PC die op dezelfde verdieping staat, maar om van daar naar de slaapkamer te komen zou ontzettend veel werk zijn door de indeling van het huis. Oorzaak weet ik, het standaard connect box signaal is gewoon zwak, dus moet het op een of andere manier versterken. Deze oplossing van Ziggo zelf is ideaal. Als ik over zou stappen wordt het gewoon het aantal maanden in huur minus de aanschafprijs. Die extra euro in de maand merk ik niks van, en als het nou niet blijkt te werken, kost het maar 1 euro.
Riddle me this; je wilt geen kabel trekken, maar vergeet even dat je voor de "booster" ook een kabel moet trekken? Waar moet dan het netwerk vandaan komen voor de "booster"? Van de bestaande wifi? Hoe lost het dan jouw probleem op? :? Het zwakke punt wordt dan immers niet weggewerkt!

Dus nogmaals, kijk gewoon goed of je denkt dat dit echt een oplossing is voor je, want als ik jou zo lees, is het gewoon geen (goede) oplossing voor je.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:56:
[...]
Riddle me this; je wilt geen kabel trekken, maar vergeet even dat je voor de "booster" ook een kabel moet trekken? Waar moet dan het netwerk vandaan komen voor de "booster"? Van de bestaande wifi? Hoe lost het dan jouw probleem op? :? Het zwakke punt wordt dan immers niet weggewerkt!

Dus nogmaals, kijk gewoon goed of je denkt dat dit echt een oplossing is voor je, want als ik jou zo lees, is het gewoon geen (goede) oplossing voor je.
Dacht dat ik het al duidelijk had beschreven in mijn vorige post :? , er ligt al een kabel naar boven, op mijn computer/hobby kamer. Naast mijn PC komt de booster te zitten. Het is alleen niet mogelijk om vandaar een kabel naar de slaapkamer te krijgen. Dus ik ga de booster op de hobbykamer zetten, zodat ik 6m verderop in mijn slaapkamer goed signaal krijg.

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:01:
Dacht dat ik het al duidelijk had beschreven in mijn vorige post :? , er ligt al een kabel naar boven, op mijn computer/hobby kamer. Naast mijn PC komt de booster te zitten. Het is alleen niet mogelijk om vandaar een kabel naar de slaapkamer te krijgen. Dus ik ga de booster op de hobbykamer zetten, zodat ik 6m verderop in mijn slaapkamer goed signaal krijg.
En de PC hoeft geen bedraad netwerk meer dan? ;)

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
De booster werkt als een router, die kan er gewoon tussen, is geen eindpunt.

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, de "booster" heeft meerdere LAN-aansluitingen dus. :)

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:07:
Ah, de "booster" heeft meerdere LAN-aansluitingen dus. :)
Inderdaad, dat is wat HKLM_ ook eerder in dit topic schreef:
HKLM_ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:54:
[...]

Hoe bedoel je? Je sluit deze boven aan op de kabel die vanaf je Ziggo Connect box komt. En sluit op deze TP-link weer je PC aan etc je hebt immers 4 lan poorten en hij doet gelijk wifi.
Ben benieuwd, laat het hier weten of het werkt zodra hij binnen is.

---RAWE CEEK!!!---

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

FreakNL

Well do ya punk?

Ding van Ziggo werkt trouwens niet als router (gelukkig niet). Is gewoon een Access Point met LAN poorten. Graag de terminologie zuiver houden, dat discussiërt makkelijker.

/edit
Compleet off-topic, maar Ziggo zou dit ook moeten doen (terminologie zuiver houden).. Een “Internetkabel”? WTF.....

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 27-12-2018 18:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadviesvragen horen sowieso niet in Overige Hardware, komt bij dat dit een meer algemene netwerktroubleshootingtopic is geworden. Ik verplaats het naar Netwerken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Update hier, booster is binnen en werkt perfect. Kan eindelijk m'n chromecast gebruiken. Iedereen bedankt voor de tips!

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1