Wie bezorgt nu eigenlijk de post uit het buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.052 views

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Tot niet zo lang geleden werd alle post (niet zijnde aangetekende stukken of pakketjes) die ik ontving uit het buitenland gewoon met PostNL bezorgd.

Tegenwoordig valt me steeds vaker op dat buitenlandse post door Sandd wordt bezorgd.

Is dit nieuw? Hoe wordt dit verdeeld? Want het lijkt vrij willekeurig door wie het wordt bezorgd tegenwoordig.

Blij ben ik er in ieder geval niet mee, want het wordt het niet bepaald transparanter op wie er nu aan mijn post komt :?

Laatst had ik een zending uit de VS, werd met track&trace verstuurd maar nadat het volgens USPS de VS had verlaten bleef het stil. Bijna twee weken geen updates meer, en toen werd het ineens bezorgd door Sandd. Maar die scannen dus blijkbaar niets, dus aan je Track&Trace heb je ook niks en als het kwijt raakt weet niemand meer waar het gebleven is want welk postbedrijf heeft de zending nu opgepikt na binnenkomt in Nederland, PostNL of Sandd of wellicht nog een heel ander postbedrijf? :?

En gevoelsmatig heb ik liever dat mijn post wordt behandeld door "good old" PostNL dan door van die vage postbedrijfjes als Sandd. Bij PostNL komt steeds dezelfde postbode fluitend de brieven bezorgen, van Sandd zie ik regelmatig nieuwe gezichten die dan weer zoekend door de straat lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Glenfiddich op 27-12-2018 11:06 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Glenfiddich schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:59:
Tot niet zo lang geleden werd alle post (niet zijnde aangetekende stukken of pakketjes) die ik ontving uit het buitenland gewoon met PostNL bezorgd.

Tegenwoordig valt me steeds vaker op dat buitenlandse post door Sandd wordt bezorgd.

Is dit nieuw? Hoe wordt dit verdeeld? Want het lijkt vrij willekeurig door wie het wordt bezorgd tegenwoordig.
Even los van al je onderebuikgevoelens. Wie het komt bezorgen, hangt natuurlijk af van met welke bezorger in het land van bestemming de bezorger in het land van zenden een contract heeft. Dat doem ze echt niet willekeurig.

Dus Deutsche post > PostNL, maar Duitse DHL > Nederlandse Sandd, etc (allemaal verzonnen).

Je hoeft er geen controle over te hebben en transparantie is ook niet nodig. Je weet toch ook niet via welke bedrijven, luchthavens en weet ik wat voor tussenpartijen er aan je post zitten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:53
- :X :X

[ Voor 99% gewijzigd door Christoxz op 27-12-2018 12:16 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:09
Ik juich alle concurrentie voor Post-nl toe. Wat een schandelijk bedrijf is dat. Lees de reviews er maar eens op na, evenals de topics die hier geregeld voorbijkomen over hun wandaden. Het openbreken van de markt is alleen maar goed voor de consument.

Wie je post komt brengen hangt af van je verzender. Die kopen een pakket/bezorgservice in en zijn niet gebonden aan één bedrijf.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Croga

The Unreasonable Man

Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 07:54:
Ik juich alle concurrentie voor Post-nl toe. Wat een schandelijk bedrijf is dat. Lees de reviews er maar eens op na, evenals de topics die hier geregeld voorbijkomen over hun wandaden. Het openbreken van de markt is alleen maar goed voor de consument.
Het openbreken van de markt is rampzalig voor de consument. Sinds het openbreken is het een race-to-the-bottom wat service betreft, als consument heb je niets te kiezen en van de brakke dienstverlening merkt de verzender nauwelijks iets.
De mogelijke wandaden van PostNL zijn een rechstreeks gevolg van de concurrentie en het feit dat de kosten lager moeten omdat de verzender weigert te betalen voor kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49

Wie je post komt brengen hangt af van je verzender. Die kopen een pakket/bezorgservice in en zijn niet gebonden aan één bedrijf.
Laten we wel wezen he.
Natuurlijk gaat er het nodige mis bij PostNL en is er zat voor verbetering vatbaar, maar in 2016 (cijfers die ik nu zo snel vind) bezorgen ze 350 miljoen pakjes per jaar. Zou daar een half procent "mis gaan" (hoeveel procent fouten maak jij en je collega's op een dag?) praat je al over 1,75 miljoen klachten per jaar....
Croga schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:05:
[...]De mogelijke wandaden van PostNL zijn een rechstreeks gevolg van de concurrentie en het feit dat de kosten lager moeten omdat de verzender en ontvanger weigert te betalen voor kwaliteit.
Fixed it for you :+

[ Voor 16% gewijzigd door Powermage op 28-12-2018 08:45 . Reden: cijfers gefixt ]

Join the club

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(...)
Het openbreken van de markt is alleen maar goed voor de consument.
(...)
Kul... de afgelopen jaren heeft politiek Den Haag allerlei zaken vrijgegeven. Ik denk aan taxiprijzen, tandarts-kosten, ziektekosten, openbaar vervoer...
Het idee is iedere keer "concurentie zorgt voor betere prijzen voor de consument" en aan het eind van het liedje blijkt je iedere keer MEER te moeten betalen... en de kwaliteit... :N

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben een rasechte VVD-er, maar met die hele privatiseringsdrang is echt wel iets mis. Sommige dingen moet je gewoon lekker van de staat houden. Dan denk ik aan openbaar vervoer, infrastructuur, zorg en ook de post.

Laten we wel wezen, Postnl heeft een zeer rottige positie tegenover de concurrentie. Gezien ze als enige brievenbussen in stand moeten houden en elke dag moeten bezorgen. Zo kun je ook geen eerlijke concurrentie bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:49
Ben het hier ook absoluut niet mee eens. Zoals Powermage al zegt, alleen klopt z'n berekening klopt volgens mij niet helemaal. Maar ze versturen 8 miljoen pakketten/poststukken per dag.Weliswaar volgens hun eigen onderzoek is 7.632.000 op tijd. Dat zijn al 468.000 potentiële klachten, want men wil nou eenmaal snel hun pakket tegenwoordig. Stel je voor dat het een dag langer moet duren en dat er in de track & trace staat dat je het vandaag ontvangt.

Enige effect wat je gaat krijgen is de bezorgers nog verder onder druk komen te staan en marges nog dunner worden omdat er meer concurrentie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27

Dido

heforshe

Powermage schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:16:
in 2016 (cijfers die ik nu zo snel vind) bezorgde ze al een 29 miljoen pakjes per dag / dat is 350 miljoen per jaar.
offtopic:
Dan was 2016 een extreem kort jaar?
Met 29 miljoen pakjes per dag zit je in een normaal jaar van 365 dagen over de tien miljard pakjes per jaar. 350 miljoen per jaar is minder dan 1 miljoen per dag. Die twee cijfers kunnen niet allebei kloppen...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Croga

The Unreasonable Man

Dido schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:34:
[...]

offtopic:
Met 29 miljoen pakjes per dag zit je in een normaal jaar van 365 dagen over de tien miljard pakjes per jaar. 350 miljoen per jaar is minder dan 1 miljoen per dag. Die twee cijfers kunnen niet allebei kloppen...
offtopic:
Het is nogsteeds wel semi-overheid. Als je alle weekenden en feestdagen mee telt blijven er maar 12 werkdagen over in een jaar. En dan klopt het wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het gaat mij niet om de "1 of 2 dagen later bezorgd dan wat afgesproken was". Maar om de pakketten die gewoon kwijtraken, bezorgers (werkdruk is niet hun schuld, ik weet het. ze hebben max 3 minuten per adres, dus ze zijn vaak na 1 x bellen alweer weg. Dan kom je beneden en zie je nog net die bus wegsjeezen) die de boel maar in de afvalcontainer naast je deur flikkeren. Bij navragen direct komen met "JE VERZENDER IS ONZE KLANT DUS WE KUNNEN VOOR JOU NIETS DOEN" (ofwel, krijg de klere maar met je pakket)

Ik heb zoveel slechte ervaringen met Post-nl de laatste jaren.... ben helemaal klaar met die toko. Ik weet, N=1, maar als een ander bedrijf voor wat meer geld een betere service levert ben ik daar direct om. Met UPS veel betere ervaringen, maargoed, daar zijn ook genoeg horror verhalen over te vinden waarschijnlijk :)

En ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat het privatiseren van de post (en ook de zorg) de slechtste keus ooit is geweest. Maar helaas is het wel zo. En met hoe het gaat mag post-NL van mij hard op de broek krijgen, want zulke slechte service moet toch afgestraft worden?

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 28-12-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
JvS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:39:
[...]

Even los van al je onderebuikgevoelens. Wie het komt bezorgen, hangt natuurlijk af van met welke bezorger in het land van bestemming de bezorger in het land van zenden een contract heeft. Dat doem ze echt niet willekeurig.

Dus Deutsche post > PostNL, maar Duitse DHL > Nederlandse Sandd, etc (allemaal verzonnen).

Je hoeft er geen controle over te hebben en transparantie is ook niet nodig. Je weet toch ook niet via welke bedrijven, luchthavens en weet ik wat voor tussenpartijen er aan je post zitten?
Transparantie is niet nodig? Ik had laatst een pakketje uit Belgie maar die was niet gearriveerd. En bpost werkt met zowel PostNL als DHL. Dus wist ik pas na 3 telefoontjes waar m'n pakketje was. Als bpost nou ergens had gedocumenteerd welke postbezorger ze voor mijn zending hadden gebruikt had me dat één telefoontje gescheeld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
Dido schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:34:
[...]

offtopic:
Zware feestdagen :P
maar de 350 miljoen per jaar klopt in iedergeval, dus half procent fouten zou al ruim 1,75 zijn.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:41:
Ik heb zoveel slechte ervaringen met Post-nl de laatste jaren.... ben helemaal klaar met die toko. Ik weet, N=1, maar als een ander bedrijf voor wat meer geld een betere service levert ben ik daar direct om. Met UPS veel betere ervaringen, maargoed, daar zijn ook genoeg horror verhalen over te vinden waarschijnlijk :)
Is dat echt zo? jij kijkt dus in een pricewatch naar de prijzen en kiest dan uit de duurdere helft omdat die wel met UPS verzenden? geloof er weinig van, feit is gewoon dat de meeste Nederlanders kijken naar de goedkoopste prijs inclusief verzendkosten, of nog liever naar "gratis verzendkosten", we annuleren massaal nog niet uitgekomen CD's of Boeken bij bol.com en er zijn zelfs websites met suggesties om je laatste paar centen bij een bol.com te besteden aan een of ander zinloos product om maar de "gratis verzendkosten" te krijgen.
We hebben de service en kwaliteit vooral aan ons zelf te danken, maar daarnaast, er gaan onwijs veel pakketten per dag van distributiecentrum/winkel naar consument, maar elke dag gaat de meerderheid gewoon erg goed, en in verhouding heel soms gaat het mis.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Brieven onder nummer die ik uit Duitsland ontvang worden door Post NL naar een ophaalpunt bij mij in de buurt gebracht. Daar krijg ik geen bevestiging van. Niet handig. Eerst met Post NL gaan bellen of de brief is aangekomen bij het ophaalpunt en dat gaat niet altijd even soepel.....

Bij het Post NL ophaalpunt weten ze te vertellen dat ik niet de enige ben die daar last van heeft; maar er iets aan stroomlijnen? Waarom die brief niet gewoon bij mij thuis wordt aangeboden is me een raadsel. Bij het ophaalpunt zitten ze als een konijn die midden op de weg in de koplampen kijkt verbaasd te staren.

Heb er al over gebeld met Post NL en op hun site gechat, maar krijg alleen smoezen dat bv. de toevoeging adres er niet op staat (wat niet klopt overigens) etc. etc.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

PostNL is bij ons altijd netjes op tijd. Net als TS geef ik daar de voorkeur aan. DHL daarentegen zet rustig in de tracking dat je niet thuis was terwijl ze de straat nooit zijn ingereden.

Ongetwijfeld zal dit in andere wijken misschien precies andersom zijn. Het is inderdaad jammer dat je niet altijd duidelijk kunt kiezen.

Voor mijn gevoel heeft privatisering hier niet zoveel aan veranderd. PostNL is - op de adressen waar ik het gebruik - net zo goed als vroeger.

En pakketjes uit het buitenland die met random andere diensten komen was voor de privatisering ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:41:

Het hangt vooral van de bezorger af. Als jij in je eigen wijk een goeie bezorger treft dan zijn alle bedrijven wel goed. Maar bezorgers wisselen geregeld. Ik heb bij post-nl geen slechte ervaringen met mijn vaste bezorger maar invalkrachten maken er soms wel een potje van.

UPS was bij mij jarenlang hopeloos. Met letterlijk elk pakket ging het fout omdat ik zogenaamd niet thuis was. In werkelijkheid was de bezorger niet eens aan de deur geweest (dus ook nooit kaartje in de bus). Waarschijnlijk had de bezorger gewoon geen zin om bij particulieren te bezorgen want ik zag het busje wel stoppen bij het bedrijf aan de overkant van de straat. En daarna stapte de bezorger weer in en reed door. Later stond dan weer in de track & trace dat ik niet thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
downtime schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:16:
[...]

Het hangt vooral van de bezorger af. Als jij in je eigen wijk een goeie bezorger treft dan zijn alle bedrijven wel goed. Maar bezorgers wisselen geregeld. Ik heb bij post-nl geen slechte ervaringen met mijn vaste bezorger maar invalkrachten maken er soms wel een potje van.

UPS was bij mij jarenlang hopeloos. Met letterlijk elk pakket ging het fout omdat ik zogenaamd niet thuis was. In werkelijkheid was de bezorger niet eens aan de deur geweest (dus ook nooit kaartje in de bus). Waarschijnlijk had de bezorger gewoon geen zin om bij particulieren te bezorgen want ik zag het busje wel stoppen bij het bedrijf aan de overkant van de straat. En daarna stapte de bezorger weer in en reed door. Later stond dan weer in de track & trace dat ik niet thuis was.
Bij mij is de vaste post-nl bezorger een hork. Aanbellen --> ik sta op van de bank en loop naar de deur--> staat ie al bij de overburen aan te bellen omdat ik niet opendoe. Als ik dus van zolder moet komen is ie alweer weg voordat ik bij de deur ben.

Gebeurt ook geregeld dat ik een pakketje voor buren aanneem en dat die binnen 3 minuten al voor mijn deur staan om het op te halen. En als je daar dan over klaagt bij post-nl de standaard excuses en "we spreken de bezorger erop aan" maar dat vertelde de andere (part-time) bezorger al, dat gebeurt nooit. Hij krijgt vaak alle shit over zich heen van de andere 5 dagen van de week.

De part-timer die ik af en toe krijg is het tegenovergestelde, super vriendelijke vent die ook nog een leuk praatje heeft bij het afhandelen van alle bureacratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Het hele probleem is ook niet alleen postnl Maar markt breed. Service hangt af van je bezorger en wordt vrij weinig gecontroleerd.

Het grotere probleem is echter dat Postnl als enige een grote vrijstelling op aansprakelijkheid heeft dus dat boehoe geroep over de brievenbussen en verplicht bezorgen moet je al helemaal snel vergeten ze hebben nog steeds veel minder plichten als de rest.

Het nadeel is alleen dat iedereen zo goedkoop mogelijk wil dus de prijzen gaan zo laag mogelijk maar service ho maar.

De vele klachten online komen dan ook vooral doordat pakketten die eenmaal vertraagd zijn in de hoek worden geflikkerd en komen wel als ze weer tijd en zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:58
Sandd is geen vaag post bedrijfje. Het is vrijwel de enige echte concurrent van PostNL wat post betreft, en dat moet ook zeker zo blijven. Ook voor bedrijven is Sandd hard nodig om de porto kosten te drukken.. zowel in contract met Sandd als in de onderhandelingspositie naar PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 11:31
Het niet kunnen volgen van een pakket met T&T zodra het binnen de landgrenzen komt is ontzettend vervelend. Ik bestel met enige regelmaat vanuit het buitenland en het is iedere keer een loterij wie er uiteindelijk voor je deur staat (áls er überhaupt al iemand voor je deur staat; Ik maak het nog steeds te vaak mee dat een pakketje niet eens wordt aangeboden, maar linea recta naar een pakketpunt wordt gestuurd en ik er geen melding van krijg dat het daar op me ligt te wachten...). Je zou toch verwachten dat het in 2018/2019 niet al te moeilijk zou moeten zijn om gewoon T&T-nummers uit andere systemen over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
PostNL is in Belgie een van de beste, nog nooit een probleem mee gehad, en bij afwezigheid zetten ze het pakket aan de deur wat ik geweldig vind. (heb camerabewaking rondom het huis dus diefstal zal niet snel gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Xanthine schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:24:
PostNL is in Belgie een van de beste,
Bijzonder!
Een Nederlands postbedrijf is in België een van de beste... :S
en bij afwezigheid zetten ze het pakket aan de deur wat ik geweldig vind.
Dat vind ik nou juist NIET geweldig... :N
heb camerabewaking rondom het huis dus diefstal zal niet snel gebeuren
Camerabewaking helpt meestal weinig tegen boefjes. Die zijn niet zo slim... :+
ehtweak in "Het leuke, vrolijke en grappige nieuws topic"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Croga schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:05:
[...]

Het openbreken van de markt is rampzalig voor de consument. Sinds het openbreken is het een race-to-the-bottom wat service betreft, als consument heb je niets te kiezen en van de brakke dienstverlening merkt de verzender nauwelijks iets.
De mogelijke wandaden van PostNL zijn een rechstreeks gevolg van de concurrentie en het feit dat de kosten lager moeten omdat de verzender weigert te betalen voor kwaliteit.
Dus als ik het goed begrijp is het feit dat de mensen van PostNL met enige regelmaat spullen achterover drukken de schuld van Sandd?

Bijzonder

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:46

g0tanks

Moderator CSA
T.C schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is het feit dat de mensen van PostNL met enige regelmaat spullen achterover drukken de schuld van Sandd?

Bijzonder
Met enige regelmaat? Heb je daar een onderbouwing voor?

Als ik Google kom ik zo snel alleen twee nieuwsartikelen tegen die het hebben over twee individuele bezorgers - nergens echt concrete cijfers over hoeveel het PostNL breed gebeurt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat begon als een concrete vraag is vervallen in wederom een discussie over de kwaliteit van de bezorgdiensten. Daar zijn genoeg topics over en daar is AZ niet juiste plek voor. Dit topic gaat dus op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.