• w0uterr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04 08:16
Mijn Harman Kardon AVR 151 doet helemaal niks meer.
Ik was bezig met aansluiten en hij gaat nu niet meer aan.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Zou het bijvoorbeeld de zekering kunnen zijn?
Zie hier onder de foto, er staat op: E.T6.3 A H 250 V P (geen idee waar dit voor staat)
Welke zekering moet ik dan kopen?
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ir82lw.jpg
Iemand enig idee, of een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door w0uterr op 27-12-2018 10:47 ]

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Volgens mij is het niet anders dan een glaszekering, traag 6,3 Ampere bij 250Volt. Even doormeten om te weten of hij echt doorgebrand is of vervangen.

Maar doet hij helemaal niets meer of brand er nog wel power lampje ofzo, controleer ook of de apparaten stekker er wel goed in zit.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0uterr
Servpage schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:53:
Volgens mij is het niet anders dan een glaszekering, traag 6,3 Ampere bij 250Volt. Even doormeten om te weten of hij echt doorgebrand is of vervangen.

Maar doet hij helemaal niets meer of brand er nog wel power lampje ofzo, controleer ook of de apparaten stekker er wel goed in zit.
Geen power lampje, doet helemaal niks meer. Waar die een minuut ervoor gewoon werkte. Heb een andere stekker geprobeerd in een ander stopcontact, geen resultaat...

De zekering doormeten gaat me niet lukken, ga wel een vervanger bestellen. Zijn vast niet duur. Dat moet dus een glaszekering “traag” zijn van 6,3 Ampere bij 250 volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Woutjuh schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:28:
[...]
Dat moet dus een glaszekering “traag” zijn van 6,3 Ampere bij 250 volt?
Het zou inderdaad wel eens de zekering kunnen wezen, al zou het wisselen van aansluitingen daar niet direct de oorzaak van mogen wezen.

Een Glaszekering is inderdaad de kosten niet.

Suc6,

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
@Woutjuh het moet inderdaad dat type zekering zijn. Al vind ik het wel een behoorlijk forse zekering voor een versterker van een kleine 400 watt.

Je zou nog even kunnen proberen de unit te resetten.
https://www.harmankardon....0-151230C%20(English).pdf

To reset the AVR’s processor:
1. Press the front-panel Standby/On switch for more than three seconds to turn the AVR off (the Power Indicator will turn amber).
2. Press and hold the front-panel Surround Modes button for at least 5 seconds until the RESET message appears on the front-panel Message Display.
NOTE: After performing a processor reset, wait at least 1 minute before pressing any Source Selector buttons.
If the AVR does not function correctly after a processor reset, contact an authorized Harman Kardon service center for assistance. Authorized service centers may be located by visiting our Web site at www.harmankardon.com.

Oh, en check even of het netsnoer stevig in de versterker zit.

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 30-12-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0uterr
blissard schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:46:
@Woutjuh het moet inderdaad dat type zekering zijn. Al vind ik het wel een behoorlijk forse zekering voor een versterker van een kleine 400 watt.
Dit is de zekering die er uit de verzeker komt, versterker was nieuw gekocht en is nooit eerder open geweest.
Je zou nog even kunnen proberen de unit te resetten.
https://www.harmankardon....0-151230C%20(English).pdf

To reset the AVR’s processor:
1. Press the front-panel Standby/On switch for more than three seconds to turn the AVR off (the Power Indicator will turn amber).
2. Press and hold the front-panel Surround Modes button for at least 5 seconds until the RESET message appears on the front-panel Message Display.
NOTE: After performing a processor reset, wait at least 1 minute before pressing any Source Selector buttons.
If the AVR does not function correctly after a processor reset, contact an authorized Harman Kardon service center for assistance. Authorized service centers may be located by visiting our Web site at www.harmankardon.com.

Oh, en check even of het netsnoer stevig in de versterker zit.
Je gaf me even hoop, maar helaas heeft dit niet geholpen. Versterker blijft dood, geen lampje dat bij stand-by gaat branden helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 07:48
Jammer. Heb je de mogelijkheid om de zekering te controleren? Kan met een multimeter, maar ook met een lampje, batterij en wat stroomdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 17:35

BCC

Ja en ik denk dat je een stuk sneller en goedkoper morgen even langs de locale electronicaboer kan fietsen dan wachten op 1 online bestelde glaszekering rond oud en nieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 30-12-2018 19:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1