Wireless Rear-speaker kit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Beste allemaal,

Afgelopen weken ben ik bezig geweest om thuis mijn multimedia setup te upgraden. Ik heb reeds een TV (75PS8303) en een receiver (Denon 3500H) ontvangen en een nvidia shield besteld. De volgende aanschaf is een geluidsset. Ik heb geen reële optie om kabels te leggen / trekken van het TV-meubel waar de receiver staat naar de rear-speakers.

Ik zoek een?
draadloze oplossing voor rearspeakers

Wat is je budget?
"Als het maar goed is." Heb voor mijzelf wel een max van €350 ingesteld om het leuk te houden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Optie 1:
https://www.coolblue.nl/p...urround-anywhere-220.html
Voor: Grootste voor lijkt mij de prijs en de kabelaansluiting. Beide speakerdraden (L+R) moeten aan de transmitter aangesloten worden wat er dan op lijkt dat de dolby intact blijft.
Tegen: Ik lees verschillende zaken. Positieve is dat men tevreden is over de kwaliteit maar er ook klachten zijn over een "plop" en soms krakend geluid.
Optie 2:
https://www.teufelaudio.n...-p13529.html#lg=1&slide=1
Voor: Moest hier even over nakenken, grootste voor lijkt de naam te zijn. Voor mij is "teufel = kwaliteit". Weet alleen niet of dat ook echt zo is.
Tegen: Stukje duurder dan de marmitek en ook vrij weinig reviews beschikbaar

In zijn algemeenheid valt me wel op dat veel reviews of news-items die ik kan vinden aardig gedateerd zijn.. Wie oh wie kan mij een duwtje de goede kant op geven? _/-\o_

Beste antwoord (via Jamievs op 29-12-2018 09:35)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Jamievs Besef je wel dat zo'n rearstation of ontvanger ook gewoon een versterker is, die een stroomaansluiting nodig heeft en waarvandaan 2 luidsprekerkabels naar de achterspeakers moeten lopen. De enige draad die je dus gaat missen, is die van de versterker naar de plek waar de rearspeakerontvanger komt te staan. Dat is meestal juist de makkelijkste kabel (onder de vloer door, langs plinten, etc).

Mocht dat goed genoeg zijn:
Ik zou zelf ook die Teufel proberen. Er zijn amper van dit soort apparaten. Eenjte weet je al van dat-ie niet de allerbeste is en als je daarmee kan leven, dan moet je die nemen. Wil je de beste, dan probeer je de Teufel. Kiezen moet je zelf doen, dat is wijsheid :)

Je enige echt technische vraag kan ik wel beantwoorden:
Marmitek: Beide speakerdraden (L+R) moeten aan de transmitter aangesloten worden wat er dan op lijkt dat de dolby intact blijft.
Bij de Teufel sluit je de rear kanalen pre-outs van je Denon aan op de inputs van de Teufel zender. Dat is exact hetzelfde signaal als wat er uit de speakeruitgangen komt (maar laag niveau 'lijn signaal') en daarmee blijft het 5.1 effect ook helemaal mee intact.

Bij die marmitek wordt het speakersignaal bij die ingang als eerste weer verzwakt naar lijn signaalniveau en dan is het weer exact hetzelfde

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 27-12-2018 09:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb de Philips Fidelio E5 speakers. Geen top-of-the-notch kwaliteit, maar ze produceren zeker voor tv, game en film een heel redelijk geluid. Soms mis ik wel de centerspeaker, maar dat is nooit echt een heel groot probleem. Heel handig is dat de surround speakers echt helemaal draadloos zijn, dus ook zonder stroomkabel. Als je de setup in 2.1 stand gebruikt, geven de surround speakers de hoge tonen weer en de fronts de middentonen. De subwoofer is capabel genoeg voor onze -vrij grote- woonkamer.

Inmiddels is de opvolger de E6, maar daarover zijn de meningen verdeeld. De E5 wordt over het algemeen beter gewaardeerd, maar is inmiddels wel een aantal jaar oud. Zo zit er 2x HDMI passthrough op, maar die kunnen (niet getest overigens) volgens mij geen 4K HDR aan.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb dit recent gekocht en heeft alles wat je zoekt; https://www.bcc.nl/beeld-...a-systeem-bdvn5200w/77318

De 2 achterste speakers zijn draadloos (middels een kastje dat enkel stroom nodig heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
De opties hierboven zijn al kant en klare setjes. Dit wil de TS niet.
Ik ga er vanuit dat je zelf de speakers etc. al op het oog hebt of hier nog mee aan de gang gaat en dus alleen een oplossing zoekt om de rear speakers draadloos aan te sturen.

De Denon X3500H is een receiver met Heos.
Een mooie oplossing zou natuurlijk geweest kunnen zijn om 2x een Heos 1 aan te schaffen en deze als rear te koppelen, maar naar enig zoeken blijkt dat dit niet kan. Ze kunnen wel mee doen in de groep, maar niet als echte rear speakers in een dolby opstelling.

Ik denk dat je met de Teufel optie een prima product hebt. Je kunt hem gerust een tijdje gebruiken en werkt het niet goed weer terug sturen. Het blijft altijd maar hopen dat het goed gaat, immers het is en blijft draadloos.

Welke speaker set heb/had je al op het oog?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Jamievs Besef je wel dat zo'n rearstation of ontvanger ook gewoon een versterker is, die een stroomaansluiting nodig heeft en waarvandaan 2 luidsprekerkabels naar de achterspeakers moeten lopen. De enige draad die je dus gaat missen, is die van de versterker naar de plek waar de rearspeakerontvanger komt te staan. Dat is meestal juist de makkelijkste kabel (onder de vloer door, langs plinten, etc).

Mocht dat goed genoeg zijn:
Ik zou zelf ook die Teufel proberen. Er zijn amper van dit soort apparaten. Eenjte weet je al van dat-ie niet de allerbeste is en als je daarmee kan leven, dan moet je die nemen. Wil je de beste, dan probeer je de Teufel. Kiezen moet je zelf doen, dat is wijsheid :)

Je enige echt technische vraag kan ik wel beantwoorden:
Marmitek: Beide speakerdraden (L+R) moeten aan de transmitter aangesloten worden wat er dan op lijkt dat de dolby intact blijft.
Bij de Teufel sluit je de rear kanalen pre-outs van je Denon aan op de inputs van de Teufel zender. Dat is exact hetzelfde signaal als wat er uit de speakeruitgangen komt (maar laag niveau 'lijn signaal') en daarmee blijft het 5.1 effect ook helemaal mee intact.

Bij die marmitek wordt het speakersignaal bij die ingang als eerste weer verzwakt naar lijn signaalniveau en dan is het weer exact hetzelfde

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 27-12-2018 09:54 ]

• Jamievs
Bedankt @NL_Scratch . (De rest ook, maar idd niet per see op zoek naar een wireless set). Momenteel mijn oog laten vallen op de Q-acoustic 3050I fronts, 3090I center en 3020I Rears met dan een wireless oplossing voor de rears. Het geeft een comfortabel gevoel dat met een degelijke wireless kit je vrij bent van speakerkeuze / speakersamenstelling.

@JvS Moet het even zeggen dat ik ook vaak de handle "JvS" gebruik :D

Om antwoord te geven op je vraag; ja dat besef ik. Ik heb stopcontacten achter / naast de bank en kan daar de speakerkabels achter verstoppen. Het gaat er echt om het geluid "van voor naar achter" te krijgen. Door de opstelling thuis gaat dit niet lukken. (Plavuizen, iets te gortig om open te halen, kabels achter plinten lukt ook niet ivm 3 deuren links en doorloop naar de keuken rechts.

Bedankt voor de technische impact, dan lijkt het inderdaad een no-brainer te zijn om voor de Teufel te gaan. Of om dit budget bij de speakerset op te tellen en te gaan voor een "out of the box" wireless oplossing.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gaatje naar kruipruimte boren is ook geen optie? (ik zou zoiets echt uit alle macht willen vermijden)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Jamievs schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:58:
Door de opstelling thuis gaat dit niet lukken. (Plavuizen, iets te gortig om open te halen, kabels achter plinten lukt ook niet ivm 3 deuren links en doorloop naar de keuken rechts.
Als je maar wilt :P Ik heb thuis ook een PVC 50 laten leggen van de ene zijde van de kamer naar de andere. Dwars door de tegels, fundering en isolatie heen geboord. Totaal eerst een centimeter of 50 naar beneden en dan via twee keer 45 graden bochten naar de andere zijde van de kamer (5,xx meter). Als je max 15 centimeter van de kant boort zit je ook niet in de eventuele vloerverwarming.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
@Jamievs ik heb een aantal jaar geleden dat Marmitek setje gebruikt, en het was gewoon prut. Toen het werkte kraakte/plopte het veel, en na een paar weken werkte het helemaal niet meer.
Als zoals geopperd door de vloer boren een optie is zou ik zeker dat overwegen. Als dat niet gaat dan de Teufel of je receiver ruilen voor een 2018 Yamaha als dat kan en 2x een MusicCast 20 als wireless surround, of een Heos AVR icm 2x Heos 1. Veel meer opties heb je niet als je een normale receiver wilt gebruiken helaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jamievs
Bedankt voor alle reacties allemaal. Ik heb besloten om de Rearstation van Teufel te bestellen. Met name omdat gaten boren de opstelling vrij permanent maak. Wellicht in de toekomst wanneer er een zwevend TV meubel komt en de TV aan de muur gehangen wordt. Nu wordt er nog net teveel heen en weer geschoven in een verwoede poging een optimale layout te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Jamievs schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:37:
Bedankt voor alle reacties allemaal. Ik heb besloten om de Rearstation van Teufel te bestellen. Met name omdat gaten boren de opstelling vrij permanent maak. Wellicht in de toekomst wanneer er een zwevend TV meubel komt en de TV aan de muur gehangen wordt. Nu wordt er nog net teveel heen en weer geschoven in een verwoede poging een optimale layout te krijgen.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Rearstation!
Pagina: 1