Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een eenvoudige NAS staan waaraan een mobiele schijf is verbonden die als public share fungeert.
Het vreemde is dat ik met 5 van de 6 PC's (laptops) die allen zijn uitgerust met W10 gewoon via der verkenner de schijf op kan. en volop kan gebruiken. Je raadt het al, de 6e niet!
Wanneer is via die laptop de schijf (\\NASNAME\USB1|) wil benaderen moet ik een gebruikersnaam opgeven met wachtwoord. Dat mag dan willekeurig iedere user/ww-combi zijn van NAS users.
Aangezien het maar één PC is die dit probleem laat zien ga ik er vanuit dat het om een Windows10-instelling gaat, Heeft iemand een idee???

Relevante software en hardware die ik gebruik
Verbatim gigabit NAS, Windows 10 PC's en Android tablets (die ook probleemloos met usb1 kunnen praten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wachtwoord-beveilig delen van bestanden heb ik uitgeschakeld (in geavanceerde sharing opties)

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-12-2018 20:15)

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:06
Dit komt omdat je netwerk op Openbaar staat. Dit moet je aanpassen naar Privé zetten.

Zie onderstaande link.
https://www.tekrevue.com/...ivate-network-windows-10/

iRacing Profiel

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Is de laptop wellicht de enige waarbij je ook een wachtwoord gebruikt om in te loggen? En op de PCs alleen met een username?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

zit de 6de pc in dezelfde workgroup?

Everything is better with Bluetooth

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Op de andere devices al eerder verbinding met de NAS gemaakt waardoor de credentials daar al zijn opgeslagen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:06
Dit komt omdat je netwerk op Openbaar staat. Dit moet je aanpassen naar Privé zetten.

Zie onderstaande link.
https://www.tekrevue.com/...ivate-network-windows-10/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skullboy was right!!!
Je moet het maar net allemaal weten. Skullboy, bedankt, alles loopt nu zoals ik het hebben wil!
Pagina: 1