Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchakelVeld
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
De FosCam wordt geleverd met een losse poweradapter die een output geeft van 12 V
Ook meldt de specificaties dat PoE wordt ondersteunt: DC 12V/1.0A;PoE (802.3af)
Mijn EdgeRouter PoE lever PoE maar is alleen instelbaar per port op 24 of 48 V.
Proberen met het risico de camera op te blazen als ik 24 V op de UTP netwerk kabel zet vind ik risicovol.
Ik heb geen idee of FosCam met die hogere spanning via UTP om kan gaan...
Wie heeft meer ervaring met PoE.?
Is PoE zodanig universeel dat spanningsniveau in een range wel werken of heeft ieder netwerk device dat PoE input gebruikt zijn eigen PoE injector met de juiste spanning nodig ?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Edgerouter PoE V1.10.8
Foscam FI9853EP V2.x.2.35
...

Ik heb gezocht in de Edgemax forums maar kan daar niets vinden dat relateert aan PoE en de verschillende spanningsniveau waarop aan deze router aangesloten netwerk apparaten goed kunnen werken..
...

Beste antwoord (via SchakelVeld op 26-12-2018 22:09)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Die Edgerouter heeft Ubiquiti's gare 24v passieve 'PoE' (niet volgens de PoE standaard...) welke ze ondertussen ook vervangen hebben in nieuwere producten voor echt PoE.
Is dus vrijwel alleen te gebruiken voor een aantal Ubiquiti AP's.
PoE is redelijk universeel omdat de apparaten met elkaar communiceren over wat ze nodig hebben, de Edgerouter heeft echter geen PoE en is dus alles behalve universeel ;)
Die passive 'PoE' zal alles wat je aansluit wat het niet ondersteunt (vrijwel elk apparaat) dus gewoon slopen...

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Die 802.3af PoE standard op jou Foscam is een auto negotiate standaard welke een handshake doet voor de juiste PoE waarde.

Het probleem hier is jou edgerouter.
Ik neem aan dat het de "ERPoe-5" is en deze heeft alleen "Passive PoE" en doet dus niet aan een handshake en stuurt klakeloos 24 of 48V over de lijn.

Grote kans dat je dus die Foscam teveel geeft en deze onderuit gaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Die Edgerouter heeft Ubiquiti's gare 24v passieve 'PoE' (niet volgens de PoE standaard...) welke ze ondertussen ook vervangen hebben in nieuwere producten voor echt PoE.
Is dus vrijwel alleen te gebruiken voor een aantal Ubiquiti AP's.
PoE is redelijk universeel omdat de apparaten met elkaar communiceren over wat ze nodig hebben, de Edgerouter heeft echter geen PoE en is dus alles behalve universeel ;)
Die passive 'PoE' zal alles wat je aansluit wat het niet ondersteunt (vrijwel elk apparaat) dus gewoon slopen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchakelVeld
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
EdgeRouter bevestigt helaas...
The POE Edgerrouter line is NOT compatible with 802.3af.
Dus dat wordt een andere oplossing zoeken.
Jammer want verder ben ik dik tevreden met de EdgeRouter..
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
Ze hebben gewoon passive naar af converters te koop bij unify.

*Edit heb het verkeerd die zijn juist af naar passif :(.

[ Voor 32% gewijzigd door Jan-man op 26-12-2018 22:58 ]