teamspeak rechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal groepen op mijn teamspeak zoals:
Commander
Executive Officer
Personel Officer
Combat Officer
Intelligence Officer
Qautermaster
Recruitment Officer
Private
Recruit
Reservist

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Commander alle rechten kan geven onder hem maar die onder hem geen commander kunnen pakken?
Enzo voor alle Officer
En commander en server admin kan dat gelijk zijn qua rechten?
en ik wil graag als bv reservist op de servr komt en naar de rechten gaat kijken dat die alles boven hem niet kan aanklikken omdat het grijs is.
Heb al aan het zoeken geweest op google maar vind daar geen antwoord.

Alle reacties

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 19:14
Ik zou in een ander forum je vraag stellen
Ergens bij de games

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Server Groups aanmaken, die de juiste namen geven van je lijstje en dan per Server Group instellen wat ze mogen, bijvoorbeeld dat Commander bepaalde rechten mag granten, echter wil je niet individueel rechten gaan granten, dan wordt je server een enorme puinhoop.
Dit is echter basis configuratie van Teamspeak, genoeg youtube filmpjes te vinden hoe je dit stap voor stap moet aanpakken ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:04:
Server Groups aanmaken, die de juiste namen geven van je lijstje en dan per Server Group instellen wat ze mogen, bijvoorbeeld dat Commander bepaalde rechten mag granten, echter wil je niet individueel rechten gaan granten, dan wordt je server een enorme puinhoop.
Dit is echter basis configuratie van Teamspeak, genoeg youtube filmpjes te vinden hoe je dit stap voor stap moet aanpakken ;)
ik heb aan het zoeken geweest op google alsook op youtube ik weet hoe je rechten maakt.
Maar lukt me niet om bepaalde groep rechten te geven zoals bv commander kan rechten geven aan de groepen onder hem maar niet aan de groepen boven hem enzo voor de volgende groep weer het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vonkkie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:57:
Ik zou in een ander forum je vraag stellen
Ergens bij de games
ok ga ik eens proberen dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 03:43:
[...]

ik heb aan het zoeken geweest op google alsook op youtube ik weet hoe je rechten maakt.
Maar lukt me niet om bepaalde groep rechten te geven zoals bv commander kan rechten geven aan de groepen onder hem maar niet aan de groepen boven hem enzo voor de volgende groep weer het zelfde.
Dat is dus niet de bedoeling van Teamspeak, je geeft geen afzonderlijke rechten.
Wel kan je steeds een hogere rang de optie geven om de rangen onder hem toe te wijzen aan mensen, dan moet je met 'i_group_member_needed_add_power' van de groep die je wilt laten toewijzen en 'i_group_member_add_power' gaan spelen.
Je geeft dan de laagste rang bijv. i_group_member_needed_add_power op 10 oid en dan de groep erboven, die de lagere rang moet kunnen toewijzen geef je een i_group_member_add_power van 11, die groep geef je dan een i_group_member_needed_add_power van 12 zodat ze niet mensen dezelfde rang kunnen geven enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 03:54:
[...]

Dat is dus niet de bedoeling van Teamspeak, je geeft geen afzonderlijke rechten.
Wel kan je steeds een hogere rang de optie geven om de rangen onder hem toe te wijzen aan mensen, dan moet je met 'i_group_member_needed_add_power' van de groep die je wilt laten toewijzen en 'i_group_member_add_power' gaan spelen.
Je geeft dan de laagste rang bijv. i_group_member_needed_add_power op 10 oid en dan de groep erboven, die de lagere rang moet kunnen toewijzen geef je een i_group_member_add_power van 11, die groep geef je dan een i_group_member_needed_add_power van 12 zodat ze niet mensen dezelfde rang kunnen geven enz.
Ja dat is wat ik bedoel en zo heb ik het ook ingestelt maar iets klopt er niet weet niet wat want bv een recruiter kan ook hogere rechten bij hem zetten en kan ook de hogere rechten zien (staat zwart inplaats van grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:06:
[...]

Ja dat is wat ik bedoel en zo heb ik het ook ingestelt maar iets klopt er niet weet niet wat want bv een recruiter kan ook hogere rechten bij hem zetten en kan ook de hogere rechten zien (staat zwart inplaats van grijs).
Je moet bij het toewijzen van dat soort rechten vaak even de Teamspeak client herstarten/opnieuw connecten overigens, dat menu blijft wel eens 'hangen'. Dan zou je overigens wel foutmeldingen krijgen dat je geen permissies hebt als je een hogere rang probeert toe te wijzen.
Anyway, je kan de permissies van een individuele gebruiker testen in het 'Permissions' menu en dan de Client Permissions tab, als je daar kijkt wat de daadwerkelijke permissies van een test gebruiker zijn kan je zien of ze in ieder geval goed worden ingesteld en zo niet weet je dat je ergens te hoge permissies geeft.

Pagina: 1