Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Dit topic maak ik omdat ik moeite heb met het maken van de keuze om te verhuizen voor een eventuele baan die in een ander vakgebied ligt. Ik zoek iemand die opmerkingen en/of tips kan geven.

Mijn situatie:
Onlangs heb ik de opleiding ICT-beheerder afgerond. Tijdens de stages die ik heb gehad tijdens mijn opleiding kwam ik erachter dat systeembeheer niet het beroep is waarin ik in verder wil gaan.

Uit gesprekken met de loopbaanbegeleider kwam al snel dat mijn interesses liggen bij onderzoekende, analytische en realistische beroepen.

Ik ben verder gaan zoeken en de opleiding mechatronica lijkt mij zeer interessant. Ik heb bij enkele bedrijven in de mechatronica meegelopen en dat beviel mij.
Echter, is voor deze studie wiskunde-B een verreisde, iets wat ik niet heb. Daar komt bij dat ik op de basisschool slecht rekenonderwijs gehad waardoor ik o.a. niet alle tafels heb meegekregen. Om het toch te proberen had ik mij aangemeld voor een wiskunde-B cursus op een hogeschool om het te proberen. Het logisch inzicht was aanwezig en met de rekenmachine wou het meeste nog wel lukken. Maar juist om de simpele dingen zoals breuken liep ik vast.

Op diezelfde school heb ik een capaciteitentest gedaan waarin ik op alle gebieden op hbo-niveau scoorde. Behalve op het stukje met hoofdreken, daarin scoorde ik zeer laag.

Mogelijkheid:
Een bedrijf in Brabant is opzoek naar robotprogrammeurs waarbij opleidingsniveau en opleidingsrichting onbelangrijk zijn. Via een traject van een halfjaar wordt je opgeleid tot de functie.

Ik ben op gesprek geweest en de bedrijfscultuur sprak mij erg aan. Ik heb de mogelijkheid gekregen om een week mee te kijken om daarna een keuze te maken.

Knelpunten:
Een van de problemen is dat het bedrijf 121 KM van mijn huidige woonplaats ligt. Als ik daar zou willen werken zou ik dus veel moeten opgeven maar dat heb ik ervoor over.

Ik vraag mij af of het slim is om als te gaan werken in deze functie omdat ik de basis van het hoofdrekenen slecht beheerst. Aan de andere kant is analytische denkvermogen aanwezig en alles is te leren.

Ik zou op kamers willen gaan in de hoop daar wat mensen te ontmoeten. Heeft dit gevolgen voor het kopen van een huis later? En hoelang zou de wachtrij hiervoor ongeveer zijn? Ik ben hier niet in thuis.

Mijn idee is om bij een ROC- of hogeschool modules van mechatronica te doen zodat ik uiteindelijk toch de kans heb om een diploma in die richting te halen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en een fijn kerstfeest!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 21:50
Hissighh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:36:

Ik zou op kamers willen gaan in de hoop daar wat mensen te ontmoeten. Heeft dit gevolgen voor het kopen van een huis later? En hoelang zou de wachtrij hiervoor ongeveer zijn? Ik ben hier niet in thuis.
De wachtrij voor een kamer verschilt heel erg per stad. Ook kan het uitmaken of je via een woningbouwvereniging zoekt of als lid van een studentenvereniging, welke soms "eigen" huizen hebben voor leden. Er zijn per stad vast genoeg ervaringen te vinden.

Er zijn geen gevolgen voor het kopen van een huis, hooguit kun je op kamers minder hard sparen omdat het duurder is dan thuis blijven wonen. Of bedoel je qua studieschuld oid?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Verhuis niet voor een baan, maar eventueel wel voor een regio waar veel banen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:18
Over het hoofdrekenen zou ik me niet teveel zorgen maken, het analytisch denkvermogen is veel waardevoller als programmeur.

Verhuizen zou ik niet snel doen voor een baan, en ook niet om mensen te ontmoeten. Ik heb het zelf gehad, verhuisd, de verf was nog niet droog of ik was aan het kijken voor een andere baan. Achteraf gezien is het allemaal toch goed gekomen, maar ik zou niet zo snel weer verhuizen voor een baan (of het moet net samenvallen met een aantal andere redenen om te verhuizen). Ook om mensen te ontmoeten hoef je het niet te doen, ik loop nu ook de deuren niet plat bij mijn buren, en ondanks de reistijd kan ik prima de borrels en dergelijke op het werk meepakken. Soms zal ik wel eens eerder weg moeten om de trein te halen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet erg omdat ik na een paar uur borrelen het vaak ook wel weer prima vind om naar huis te gaan.

Wat betreft het op kamers gaan, de wachtrij verschilt, maar verwacht voor sociale huur dat je al snel op een paar jaar zit en voor particulier je waarschijnlijk niet in aanmerking zal komen wat inkomen betreft. Ik weet ook niet hoe die 121 km afgelegd kan worden, moet je per se met de auto of kan je ook met het OV uit de voeten? Als dat met het OV kan, kan je een deel van je reistijd gebruiken voor ontspanning of studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
Transportman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:47:
Over het hoofdrekenen zou ik me niet teveel zorgen maken, het analytisch denkvermogen is veel waardevoller als programmeur.

Verhuizen zou ik niet snel doen voor een baan, en ook niet om mensen te ontmoeten. Ik heb het zelf gehad, verhuisd, de verf was nog niet droog of ik was aan het kijken voor een andere baan. Achteraf gezien is het allemaal toch goed gekomen, maar ik zou niet zo snel weer verhuizen voor een baan (of het moet net samenvallen met een aantal andere redenen om te verhuizen). Ook om mensen te ontmoeten hoef je het niet te doen, ik loop nu ook de deuren niet plat bij mijn buren, en ondanks de reistijd kan ik prima de borrels en dergelijke op het werk meepakken. Soms zal ik wel eens eerder weg moeten om de trein te halen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet erg omdat ik na een paar uur borrelen het vaak ook wel weer prima vind om naar huis te gaan.

Wat betreft het op kamers gaan, de wachtrij verschilt, maar verwacht voor sociale huur dat je al snel op een paar jaar zit en voor particulier je waarschijnlijk niet in aanmerking zal komen wat inkomen betreft. Ik weet ook niet hoe die 121 km afgelegd kan worden, moet je per se met de auto of kan je ook met het OV uit de voeten? Als dat met het OV kan, kan je een deel van je reistijd gebruiken voor ontspanning of studie.
Het gaat mij meer om de mogelijkheden die mij geboden worden die ik waarschijnlijk nergens anders ga vinden. Normaal gesproken zou ik niet zo snel verhuizen omdat ik hier een prima leven heb.

Maar een baan in die richting wil ik al heel lang wat het aanbod erg aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:21
Het is lastig te zeggen met de info. Verhuizen voor een baan en je hele hebben en houden achterlaten is een lastige stap. Woon je nu in Zeeland, of noordelijke provincie waar weinig passend werk is en ga je naar een regio waar heel veel passend werk is lijkt me het carrière technisch een goede keuze.

Vrienden zijn overal te vinden, de echte belangrijke vrienden hou je ook naar een verhuizing van 120km, die ga je alleen veel minder vaak zien...

Heb het idee dat je nu niet in een koopwoning zit (eerder op kamers). Ik zou een maand reizen en dan beslissen of je het het verhuizen waard vindt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verhuizen voor werk heb ik wel gedaan, simpelweg zowel omdat reizen onrealistisch lang was (2.5 uur enkele reis ofzo), als dat ik uberhaupt veel reizen niet ga trekken en zonde van mijn vrije tijd vind, en omdat er meer werk in de regio was voor mij. Tegelijk is het voor jou natuurlijk allemaal wat onduidelijker. Kamers gaan heeft geen enkele invloed op later een huis te kunnen krijgen, tenzij je natuurlijk je in de schulden moet steken.

Algemeen genomen zou ik zeggen dat hoofdrekenen ook gewoon te leren valt met oefenen, tenzij je echt iets als dyscalculie hebt. Maar een belabberde basisschool is gewoon op te lossen door nu te oefenen. Dat gezegd, in principe is hoofdrekenen vooral handig, maar niet noodzakelijk. Ik vermoed ook bij robotica dat algebra veel belangrijker is. Zelf op mijn werk gooi ik vaak genoeg ook simpele dingen in de Windows rekenmachine: Liever iets stoms daarin gooien dan een reken foutje maken wat grote impact heeft.

Waar selecteert dat bedrijf overigens dan wel op als het niet opleidingsrichting en niveau is? Ik neem aan dat ze niet iedereen met een hartslag aannemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 26-12-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
Cyriel85 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:11:
Het is lastig te zeggen met de info. Verhuizen voor een baan en je hele hebben en houden achterlaten is een lastige stap. Woon je nu in Zeeland, of noordelijke provincie waar weinig passend werk is en ga je naar een regio waar heel veel passend werk is lijkt me het carrière technisch een goede keuze.

Vrienden zijn overal te vinden, de echte belangrijke vrienden hou je ook naar een verhuizing van 120km, die ga je alleen veel minder vaak zien...

Heb het idee dat je nu niet in een koopwoning zit (eerder op kamers). Ik zou een maand reizen en dan beslissen of je het het verhuizen waard vindt.
Ik woon nog thuis maar ik bereik nu wel de leeftijd om uit huis te gaan. Ergens een baan nemen en daar een hele overeenkomst maken voor werken/leren en daar binnen een maand weg gaan lijkt mij geen slimme/aardige zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:14:

Waar selecteert dat bedrijf overigens dan wel op als het niet opleidingsrichting en niveau is? Ik neem aan dat ze niet iedereen met een hartslag aannemen?
Ik denk dat ze tijdens het gesprek een inschatting maken van het kunnen van de persoon in kwestie maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:52
Mocht je verhuizen bespreek dan vooral met je ouders dat ze niet meteen de krant bellen en een fanfare regelen. Vraag ze of ze je kamer nog even niet opnieuw meubileren en de muren nog even dezelfde kleur laten. Mocht je avontuur om wat voor reden dan ook niet zo lang duren als gehoopt/verwacht dan kun je in ieder geval weer even je oude vertrouwde omgeving in en een volgende stap plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:18
Hissighh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:58:
[...]

Het gaat mij meer om de mogelijkheden die mij geboden worden die ik waarschijnlijk nergens anders ga vinden. Normaal gesproken zou ik niet zo snel verhuizen omdat ik hier een prima leven heb.

Maar een baan in die richting wil ik al heel lang wat het aanbod erg aantrekkelijk maakt.
Het is misschien een uniek aanbod, maar ik zou toch voorzichtig zijn om er voor te verhuizen. Ik zou toch echt eerst een paar maanden aankijken, en dan pas een verhuizing overwegen als het echt noodzakelijk is.

Want over wat voor reistijd hebben we het, en kan je die eventueel met het OV doen zodat je de reistijd toch een beetje leuk in kan vullen met ontspanning of studie?
Hissighh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:16:
[...]

Ik woon nog thuis maar ik bereik nu wel de leeftijd om uit huis te gaan. Ergens een baan nemen en daar een hele overeenkomst maken voor werken/leren en daar binnen een maand weg gaan lijkt mij geen slimme/aardige zet.
Aardig is het niet, maar als je na een maand tot de conclusie komt dat het toch niet bevalt, is het slimmer om dan de stekker eruit te trekken, dan doormodderen terwijl je niet op je plek zit maar wel met je net betrokken kamer zit waar je iedere maand huur voor moet betalen. En dan zal je werkgever je op een gegeven moment ook de deur wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
Transportman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:27:
[...]

Het is misschien een uniek aanbod, maar ik zou toch voorzichtig zijn om er voor te verhuizen. Ik zou toch echt eerst een paar maanden aankijken, en dan pas een verhuizing overwegen als het echt noodzakelijk is.

Want over wat voor reistijd hebben we het, en kan je die eventueel met het OV doen zodat je de reistijd toch een beetje leuk in kan vullen met ontspanning of studie?

[...]

Aardig is het niet, maar als je na een maand tot de conclusie komt dat het toch niet bevalt, is het slimmer om dan de stekker eruit te trekken, dan doormodderen terwijl je niet op je plek zit maar wel met je net betrokken kamer zit waar je iedere maand huur voor moet betalen. En dan zal je werkgever je op een gegeven moment ook de deur wijzen.
Met de auto zit je zonder files aan 1:30 uur tot 2 uur reistijd. Met het OV zit je al snel op 1:45 uur tot 2 uur reistijd van station naar station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja het hangt er vanaf, hoeveel andere opties zijn er bij de nieuwe locatie in de buurt, vind je het een fijne omgeving/trekt de stad je? Hoe gebonden ben je aan je huidige woonplaats?
t_captain schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:11:
Verhuis niet voor een baan, maar eventueel wel voor een regio waar veel banen zijn.
Hier ben ik het in de basis wel mee eens, het ligt wel iets genuanceerder, een specifieke baan kan een pull zijn naar een regio toe.

Voorbeeld: Ben zelf voor een specifieke baan naar het buitenland verhuisd, de drijfveer voor de specifieke locatie was de baan, de drijfveer voor het land, type stad etc. was echter een persoonlijke. Basically had ik een wensenlijstje qua stad/omgeving (op sociaal vlak, automatisch is daardoor op het gebied van werk er ook zat te vinden door de grootte van de steden die ik overweeg). De beste match van zowel de persoonlijke als professionele drijfveer is het zodoende geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
De stad of regio kies je op de lange termijn. De eerste baan die je aldaar vind is de directe aanleiding voor de move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
GoldenSample schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:37:
Tja het hangt er vanaf, hoeveel andere opties zijn er bij de nieuwe locatie in de buurt, vind je het een fijne omgeving/trekt de stad je? Hoe gebonden ben je aan je huidige woonplaats?

[...]

Hier ben ik het in de basis wel mee eens, het ligt wel iets genuanceerder, een specifieke baan kan een pull zijn naar een regio toe.

Voorbeeld: Ben zelf voor een specifieke baan naar het buitenland verhuisd, de drijfveer voor de specifieke locatie was de baan, de drijfveer voor het land, type stad etc. was echter een persoonlijke. Basically had ik een wensenlijstje qua stad/omgeving (op sociaal vlak, automatisch is daardoor op het gebied van werk er ook zat te vinden door de grootte van de steden die ik overweeg). De beste match van zowel de persoonlijke als professionele drijfveer is het zodoende geworden.
De stad waar het bedrijf is gevestigd trekt mij niet perse. Maar er zijn genoeg dorpjes/steden in de buurt die mij wel trekken.Ik heb enkele goede vrienden hier maar gelukkig is 1:30 tot 2 uur reizen 1/2 keer per week goed te doen. Het is maar net hoe je het bekijkt.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:11

drooger

Falen is ook een kunst.

Mijn situatie:
Onlangs heb ik de opleiding ICT-beheerder afgerond. Tijdens de stages die ik heb gehad tijdens mijn opleiding kwam ik erachter dat systeembeheer niet het beroep is waarin ik in verder wil gaan.

Uit gesprekken met de loopbaanbegeleider kwam al snel dat mijn interesses liggen bij onderzoekende, analytische en realistische beroepen.
Wat bedoel jij (of je loopbaanbegeleider) precies met realistische beroepen?
Ik denk dat je onderzoekende en analytische beroepen ook prima in de ICT kan vinden.

Misschien kan je zelfs wel een baan vinden die in de werelden van ict en mechatronica overlap heeft?

Verder eens met boven dat je moet verhuizen voor een regio en niet een enkele werkgever of baan.
Regio Eindhoven zou wel kunnen in jouw geval.
Daar zijn ongetwijfeld meerdere werkgevers die interessant werk voor je kunnen hebben.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik lees dat je nog thuis woont. Dan is het volgens mij nieteens een ramp als je verhuisd, naar bijvoorbeeld een studio of in het begin zelfs een kamer.
Als de vraag was geweest "de studie van mijn dromen ligt op 2 uur reizen van mijn huis, zal ik op kamers gaan" zou iedereen voluit "ja" zeggen.

Als deze baan jou geweldig lijkt en jou biedt wat je zoekt, zou ik persoonlijk de baan aannemen, de eerste maand (proeftijd) op en neer reizen (even doorbijten, desnoods 1 of 2x per week in een hostel of goedkoop hotelletje slapen).

Of, misschien wil je werkgever wel tijdelijk een kleine vergoeding geven,als je aangeeft te willen verhuizen maar dat je eerst je proeftijd door wil komen. Is op mijn werk ook eens gebeurd, maar dan voor iemand die voor een project van een half jaar kwam en van Groningen naar Brabant kwam. Die kreeg 30 euro hotelkosten per dag vergoed en had een deal met een hotel gesloten. Want dat was goedkoper dan reiskosten.
(of je gebruikt je reiskostenvergoeding voor hotel/pension of bijv vakantiehuisje).

Is het echt je droombaan, dan kan je naar woonruimte kijken. Mooie stap naar zelfstandigheid zo en een heel avontuur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Een buitengewoon heldere startpost. Duidelijk iemand met de wil er voor te gaan, die z'n sterktes en zwaktes kent. Die het plan heeft eerst op kamers te gaan, voordat deze zich voor langere tijd in Brabant neerlaat. Goede strategie, niet te duur, per definitie tijdelijk, kunt er ook zo weer vanaf (ofwel langdurig vestigen of terug). Daar is helemaal geen bezwaar.
Maar die baan, met dat opleidingstraject. Waar teken je eigenlijk voor? Een jaar, twee jaar, vijf jaar? Zijn er afkoopsommen als het niet goed uitpakt? Daar zouden knelpunten kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
drooger schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:39:
[...]

Ik denk dat je onderzoekende en analytische beroepen ook prima in de ICT kan vinden.

Misschien kan je zelfs wel een baan vinden die in de werelden van ict en mechatronica overlap heeft?

Verder eens met boven dat je moet verhuizen voor een regio en niet een enkele werkgever of baan.
Regio Eindhoven zou wel kunnen in jouw geval.
Daar zijn ongetwijfeld meerdere werkgevers die interessant werk voor je kunnen hebben.
Het is een functie om te robots te programmeren volgens de OP, dus dat is wel gewoon een puur ICT beroep. Hij is alleen opgeleid als ICT beheerder, en dat is mechatronica niet.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Watvoor contract praten we over? Krijg je eerst een jaarcontract of zou je gelijk een OT contract krijgen? Dat lijkt me ook wel belangrijk voor de keuze. Is het een OT dan zou ik sneller geneigd zijn te verhuizen dan voor een jaarcontract.

Verder is het fijn dat je nog thuis woont, dan geef je niet gelijk je huis en alles op als je verhuist. Je zou het kunnen proberen, maar vergis je niet dat als je ineens op jezelf woont er veel op je afkomt. Combineer dat met een nieuwe baan waar ook veel op je afkomt, en je hebt een hoop dingen om mee om te leren gaan. Zolang je je daar bewust van bent komt het vast goed. Qua sociale huur, tja, dan zal je in alle grote steden toch wel flinke tijd op de wachtlijst mogen hebben staan. In kleinere steden weet ik niet precies hoe dat gesteld is. Wellicht kunnen je ouders eens met je mee kijken naar de aanbieders?

I have stability. The ability to stab.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:01

Tens

let me drink about it

Mogelijkheid:
Een bedrijf in Brabant is opzoek naar robotprogrammeurs waarbij opleidingsniveau en opleidingsrichting onbelangrijk zijn. Via een traject van een halfjaar wordt je opgeleid tot de functie.

Ik ben op gesprek geweest en de bedrijfscultuur sprak mij erg aan. Ik heb de mogelijkheid gekregen om een week mee te kijken om daarna een keuze te maken.
hmmmm.
je krijgt met nog tien anderen een (door uwv gesponsord) halfjaar contract, en de beste twee of drie mogen blijven? of is het echt met baangarantie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Als de baan erg leuk lijkt en het een mooie kans is, dan zou ik beginnen met heen en weer reizen. Als het je teveel is om het iedere dag te doen zou je kunnen overwegen om elke week een paar nachten in een hotel, airbnb of iets dergelijks te pakken. Kost geld, maar scheelt heen en weer reizen en dan kun je je 's avonds verder inlezen in het nieuwe werk en kan een goede investering blijken.

Als het dan na een startperiode van beide kanten bevalt is een verhuizing het overwegen waard, zeker als je nu nog thuis woont. Gewoon alles lekker simpel houden en dus eerst iets huren en dan eens om je heen gaan kijken.

Ik werk al tijden in de IT en heb zelden hoofdrekenen nodig gehad. Het kan helpen als je cijfermatig bezig bent om een beetje een indicatie te hebben van de uitkomst van een berekening, zodat je weet of je code klopt, maar inzicht is vele mate belangrijker dan hoofdrekenen.

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:05
Wat ik mis in deze is de reistijd. 120km kan je een uurtje kosten of twee uurtjes. Dat maakt nogal een verschil.

Zeker als je nog in je proeftijd zit zou ik niet verhuizen.

Wellicht, als je reistijd te lang is kan je ook eens kijken voor een airbnb. Die zijn regelmatig goedkoper dan een hotel.

Dan kan je je baan even aankijken en dan pas verhuizen als je zeker bent van deze baan (of die bij je past en of de werkgever je wil houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:42
Marber schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:13:
Wat ik mis in deze is de reistijd. 120km kan je een uurtje kosten of twee uurtjes. Dat maakt nogal een verschil.

Zeker als je nog in je proeftijd zit zou ik niet verhuizen.

Wellicht, als je reistijd te lang is kan je ook eens kijken voor een airbnb. Die zijn regelmatig goedkoper dan een hotel.

Dan kan je je baan even aankijken en dan pas verhuizen als je zeker bent van deze baan (of die bij je past en of de werkgever je wil houden)
Als het topic niet wordt gelezen is het logisch dat je dat mist.
Hissighh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:32:
[...]

Met de auto zit je zonder files aan 1:30 uur tot 2 uur reistijd. Met het OV zit je al snel op 1:45 uur tot 2 uur reistijd van station naar station.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:05
Jantje2000 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:25:
[...]

Als het topic niet wordt gelezen is het logisch dat je dat mist.

[...]
Daar had ik overeen gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hissighh
  • Niet online
mashell schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:17:
Een buitengewoon heldere startpost. Duidelijk iemand met de wil er voor te gaan, die z'n sterktes en zwaktes kent. Die het plan heeft eerst op kamers te gaan, voordat deze zich voor langere tijd in Brabant neerlaat. Goede strategie, niet te duur, per definitie tijdelijk, kunt er ook zo weer vanaf (ofwel langdurig vestigen of terug). Daar is helemaal geen bezwaar.
Maar die baan, met dat opleidingstraject. Waar teken je eigenlijk voor? Een jaar, twee jaar, vijf jaar? Zijn er afkoopsommen als het niet goed uitpakt? Daar zouden knelpunten kunnen zitten.
Dat is iets waar ik nog achteraan moet gaan! bedankt voor je input!
Tens schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:04:
[...]

hmmmm.
je krijgt met nog tien anderen een (door uwv gesponsord) halfjaar contract, en de beste twee of drie mogen blijven? of is het echt met baangarantie?
De werkgever heeft zelf ook een beroep gedaan in een ander vakgebied en wilt anderen dezelfde kansen gunnen. Hij geloofd dat een mbo'er niet onder presteert aan een Hbo'er. Ik vind dat in deze tijd een bijzondere maar mooie gedachte.

Over het soort contract en de baangarantie ga ik nog vragen stellen aan de werkgever.
drooger schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:39:
[...]

Realistische beroepen zijn eigenlijk de niet-kantoor-beroepen wat de betreffende functie niet is. Ik vind het fijn om fysiek bezig te zijn maar ben daarnaast ook vrij theoretisch.

Hoeveel het beroep 'robot programmeur' niet heel realistisch is, trekt het mij wel heel erg. Het lijkt mij leuk om iets te bouwen voor een langere periode en dit uiteindelijk 'in actie te zien'. Ook hou ik heel erg van puzzelen. Om diezelfde reden lijkt o.a. web development mij ook interessant.

Na de opleiding ICT-beheerder heb je niet zoveel beroepskeuze mogelijkheden. Het gaat hier meestal om banen als systeem- of applicatiebeheer of help- of servicedesk medewerker.

Dit trekt mij toch wat minder omdat het vak systeembeheerder in mijn ogen steeds minder technisch wordt. Er wordt steeds meer uitbesteed en er wordt steeds meer gebruik gemaakt van web (cloud) applicaties. Defecte apparatuur wordt gewoonweg vervangen.
Pagina: 1