Ik zoek een grote muis met redelijk wat knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Grote muis, met behoorlijk wat knoppen maar niet te MMO hoeveelheid(hele numpad op de zijkant gelijmt). heb nog nooit een muis gevonden die mijn handen goed past

Wat is je budget?
mn budget is niet echt vast gesteld, voor een goeie muis tel ik zo 150 euro neer. maar als ik het met een muis van 20 euro kan doen vind ik dat ook best. het belangrijkste is dat hij goed groot is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nope, als linux support goed is is dat mooi, maar niet nodig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
tussen mn hand en mn muismat :+ mn huidige muis (decus gaming mouse) is te klein in de verticale lengte (van pols tot vingertop). ik leg mijn hand helemaal over de muis tijdens gebruik, pols lichtjes op de tafel zodat mijn hand compleet de kromming van de muis volgt. als ik dit doe met mijn huidige muis steken mijn vingers zn 5 centimeter uit en raken ze de tafel al. nietech prettig muizen dus. ik game, maar doe ook veel webbrowsing en andere rotzooi dus vanalles wat.

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Alle reacties

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:29

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 00:13
Ik heb zelf het model van Steelseries met een OLED schermpje erin (naam even kwijt), omdat die redelijk goed past in mijn grote handen. Anders is een Logitech MX Master altijd aan te raden.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
De G502 heeft veel knoppen, maar zou ik zelf niet als groot omschrijven. Mijn toch wel relatief kleine handen bedekt deze muis bijna volledig. :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Playa del C.
g0tanks schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:36:
[...]

De G502 heeft veel knoppen, maar zou ik zelf niet als groot omschrijven. Mijn toch wel relatief kleine handen bedekt deze muis bijna volledig. :+
Ik denk dat ik iets groter dan gemiddelde handen heb, maar de G502 vind ik zelf alsnog ruim groot genoeg. Welk alternatief is er volgens jou?

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
g502 is juist waarom ik deze vraag stel, ik zag hem online maar hij is net zo groot als mijn huidige muis die veel te klein is. mn huidige muis heeft een diepte van ongeveer 130 mm en een hoogte van ongeveer 40 mm, en van het verste uiteinde van de knop tot onderaan de palmrust meet ik ongeveer 150 mm. ik kom daar dus gewoon dik 20 mm tekort voor mn wijsvinger en 40 mm voor mn duim om fatsoenlijk bij de duimknoppen te komen. terwijl ik ook niet extreem grote handen heb ofzo.van pols tot uiteinde middelvinger is 200 mm gestrekte hand.

[ Voor 4% gewijzigd door t link op 26-12-2018 21:07 ]

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

• Playa del C.
t link schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:05:
[...]

g502 is juist waarom ik deze vraag stel, ik zag hem online maar hij is net zo groot als mijn huidige muis die veel te klein is.
Tja. Het is ook niet dat ik veel ervaring heb met muizen :) Ik heb echter wel het idee dat er tussen de goede muizen weinig tot niks groter is dan de G502. Dat is waar ik hem zelf op heb uitgezocht in ieder geval. Ik zal het topic nog even volgen, wie weet leer ik er wat van.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 21:59
@t link Ik heb een Corsair Glaive, dat is een behoorlijk grote muis. Lijkt me wel de moeite waard om die eens te bekijken
Linkje naar review: http://www.rocketjumpninja.com/corsair-glaive-review/

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*knip* bewaar HK plaatjes maar voor de HK
Deze is behoorlijk groot en heeft twee flinke knoppen.

[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 28-12-2018 20:59 ]

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 10:21
ik heb zelf ook vrij grote handen, en ik vind de 502 echt een geweldige muis.
Deze muis is ook regelmatig bij de media markt terug te vinden waar je deze kan aanvoelen of hij wel/niet geschikt is.
of bestel er gewoon een paar waarvan je denkt dat ze wel geschikt zullen zijn.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb de G502 zelf ook en is een lekker muisje. Zeker niet klein.

Ik zou even bij een ''fysieke'' winkel langsgaan en er wat proberen. Zoals hierboven gezegd wordt: vaak staat ie inderdaad wel bij de MM

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zelf heb ik al jaren een MX Master van Logitech;

https://support.logitech.com/en_us/product/mx-master

Dat is een muis, alle andere(n) zijn muisjes.

Afbeeldingslocatie: https://secure.logitech.com/assets/53175/logitech-mx-master.jpg

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00
Misschien moet je het eens eens proberen met een rat, Die is veel groter dan een muis.
Maar alle gekheid op een stokje, je kan natuurlijk ook je hand laten afvallen zodat je alleen de toppen van je vingers liggen ter hoogte van de knoppen..
Het is m.i . toch vooral een kwestie van hoe je de muis vasthoudt

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:53
Ik heb al zeker 20 jaar een Microsoft intellisense muis. Simpel, twee extra knoppen, en lekker groot.

Microsoft heeft hem weer uitgebracht, maar ik weet niet of die net zo groot is als de oude

https://www.microsoft.com...soft-classic-intellimouse

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marber schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:19:
Ik heb al zeker 20 jaar een Microsoft intellisense muis. Simpel, twee extra knoppen, en lekker groot.

Microsoft heeft hem weer uitgebracht, maar ik weet niet of die net zo groot is als de oude

https://www.microsoft.com...soft-classic-intellimouse
Ja, die is net zo groot. Ik heb de nieuwe variant van die muis, maar toch is de nieuwe versie eigenlijk minder goed. De muis is van goedkoper plastic gemaakt, waardoor mijn zweethanden veel afgeven erop.

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:53
CH4OS schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:23:
[...]
Ja, die is net zo groot. Ik heb de nieuwe variant van die muis, maar toch is de nieuwe versie eigenlijk minder goed. De muis is van goedkoper plastic gemaakt, waardoor mijn zweethanden veel afgeven erop.
Erg jammer dat ie niet zo goed is als die ouwe. De originele is echt een heel fijn ding. M’n eerste USB-muis en zeer intensief gebruikt (nog steeds)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marber schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:25:
Erg jammer dat ie niet zo goed is als die ouwe. De originele is echt een heel fijn ding. M’n eerste USB-muis en zeer intensief gebruikt (nog steeds)
Jep. Same here. Jammer dat ie van de werkgever was die ik had. :(

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 19:14

The GUI

ClickOps < DevOps

Ik heb ook de G502, maar voor mij is hij eigenlijk net te klein voor een palm grip. Ik heb nog maar een hybride grip aangemeten met mijn (volgens mijn vriendin) kolenschoppen.

Ik heb in de MM wel eens de Steelseries 700 'geprobeerd' en die leek wat lekkerder in de hand te liggen. Helaas was de muis vastgelijmd en lag hij op een schuine plank. Was dus niet echt representatief.

Op het werk gebruik ik een oude MX Master, ligt ook wel lekker in de hand. Een collega heeft een Razor Mamba en die is ook lekker groot (maar duur :O)

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
De G502 is inderdaad niet erg groot. Ik moet hem noodgedwongen in Claw Grip gebruiken, en dat kost na 5-6 uurtjes wel de nodige krampen in de vingers en soms ook last van m'n pols. En een muis-arm is wel het laatste wat je nodig hebt door een gaming-muis :9

Ik heb er direct naast een Razer DeathAdder en die kan ik wel met een Palm Grip pakken. Deze muist dan ook voor mij persoonlijk iets lekkerder, maar alsnog gebruik ik de G502 vaker door de extra knoppen die de DeathAdder mist.

De MX Master is een fijne muis maar minder geschikt voor gaming, wel lekker groot met een zeer hoge afmeting waardoor je met je palm er lekker op kunt rusten.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1