Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik zoek een?
Printer. Ik heb een goede monochrome laserprinter. Maar soms mis ik even kleur. Dus dacht eraan om een kleurenprinter te kopen. En dan denk ik A3 formaat (altijd handig). Ik dacht ook een HP omdat die "inkt" gebeuren heeft. En gezien het nooit veel printjes gaan worden, is dat wellicht iets voor mij (5 per maand gratis of zo?).

Belangrijkste is wel dat hij dubbelzijdig kan scannen! En daar loop ik wat vast.

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk, max 200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dacht dus aan HP. Vanwege de "gratis" inkt optie. Heel calculerend van mij.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een paar printjes per jaar gok ik zo. Ja, die kan ik ook op mijn werk doen, maar ik loop er juist tegenaan dat ik soms snel iets nodig heb (vaak in het weekend). Dus dan is werk minder handig.

Ergo dit was mijn afwegen.

Ik wam daarbij dus op deze pricewatch: HP OfficeJet Pro 7720 Wide Format AiO

Deze kan automatisch dubbelzijdige kopiëren, dus denk ik dat hij ook dubbelzijdig kan scannen.
Maar kan dat dus niet vinden. Niet op de diverse websites en ook zeker niet in de handleiding. Terwijl dat voor mij een belangrijke dealbreker is.... Ik vond dus vooral dubbelzijdig scannen handig en dan is het gemakkelijk als ik er ook een printer bij heb.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51
Een paar opmerkingen:
Als je maar een paar printjes per jaar gaat afdrukken, dan is een inktjetprinter geen goede keuze i.v.m. verstopte printkoppen.
Dubbelzijdig scannen kan met elke scanner die de optie heeft om naar PDF te scannen. Eerst naar PDF scannen en dan de PDF dubbelzijdig afdrukken.
De gratis inkt optie krijg je als je een abonnement afsluit op HP Instant Ink. Dat kost je €2,99 per maand. Bij een paar printjes per jaar betaal je de gratis inkt dus dubbel en dwars.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Tja... Natuurlijk kan ik gewoon enkelzijdig scannen en dan dubbelzijdig printen. Maar het gaat me juist om het dubbelzijdig scannen. Dat is belangrijk. En dan is het niet de bedoeling om elk elk keer met de hand omdraaien. Geen optie.

En tot 10 pagina's per maand is toch gratis met instant inkt.
Verder vervang je toch bij HP de printkoppen ook als je een cartridge vervangt bij HP? (of is dat achterhaalt?).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dubbelzijdig scannen kan alleen met Automatic Document Input (ADF). Helaas kan je daar in Tweakers Pricewatch niet op selecteren.

En wat heb je er aan als je 10 pagina's per maand "gratis" hebt, als je die al betaald hebt met je abonnementskosten van €2,99 per maand?
Voor zo ver ik heb begrepen, betaal je ook extra voor vervanging van de cartridges, ook als die moeten worden vervangen vanwege verstopping.
Het concept van "instant ink" is vooral interessant voor veelgebruikers, die ook nog belang hebben bij een makkelijke aanschaf van nieuwe inktpatronen, dus vnl. gericht op bedrijven en niet op particulieren.

Staar je niet blind op "gratis". Geloof mij nou maar, voor een paar printjes per jaar ben je veel beter af met een laserprinter. Altijd paraat en nooit meer verstopte printerkoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JukeboxBill schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:16:
En wat heb je er aan als je 10 pagina's per maand "gratis" hebt, als je die al betaald hebt met je abonnementskosten van €2,99 per maand?
Er zijn geen abonnementskosten, je krijgt daadwerkelijk tot 15 pagina's per maand gratis. Als de gratis inkt uitdroogt, ben je alsnog het bokje.

Kun je niet printen/scannen in een bibliotheek als het echt moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Bibliotheek is meestal ook niet open in het weekend :P

Wilde primair een dubbelzijdige scanner. Dacht als er een printer aan vast zit, is dat alleen maar handig.
En een ADF is niet automatisch dubbelzijdig. Ik heb een laser (geen kleur) met ADF, maar die scanned ook niet dubbelzijdig.

En hoezo is dat opdrogen een probleem. Neem dan toch aan dat ik nieuwe inkt krijg? Anders zeg ik op en stuur de oude terug om daarna weer lid te worden. netjes nee? Maar dat is hun model ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 26-12-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

nAffie

...

Als je niet regelmatig iets print met een inkjet printer dan kunnen de koppen/spuitmondjes verstopt raken door uitdroging. Vaak is dat nogal lastig schoon te maken. Sommige printers hebben een automatisch programma daarvoor wat een hoop inkt kost. Maar soms is dit niet voldoende om de printer weer te laten werken.
Ik heb in het verleden regelmatig inkjet printers en all-in-one's kunnen weggooien daardoor.

De goedkoopste kleurenlaserprinter met dubbelzijdige ADF is:
pricewatch: Ricoh SP C261SFNw

De goedkoopste zwartwit laserprinter met dubbelzijdige ADF is:
pricewatch: HP LaserJet Pro MFP M148fdw

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
"Instant ink" is een is een methode van klantenbinding, gericht op "smal office" bedrijven. Particulieren, met een betrekkelijk kleine behoefte aan printcapaciteit, zijn alleen maar veel geld kwijt aan een mate van gemak.

Ik herhaal het nogmaals: "Instant ink" is niet gericht op particulieren. Tenzij je gemak voorkeur geeft aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:52:
En hoezo is dat opdrogen een probleem. Neem dan toch aan dat ik nieuwe inkt krijg? Anders zeg ik op en stuur de oude terug om daarna weer lid te worden. netjes nee? Maar dat is hun model ook niet.
Je krijgt pas nieuwe inkt als de oude op is, niet als de oude is uitgedroogd. Je mag niet opzeggen en later weer lid worden.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
JukeboxBill schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:43:
"Instant ink" is een is een methode van klantenbinding, gericht op "smal office" bedrijven. Particulieren, met een betrekkelijk kleine behoefte aan printcapaciteit, zijn alleen maar veel geld kwijt aan een mate van gemak.

Ik herhaal het nogmaals: "Instant ink" is niet gericht op particulieren. Tenzij je gemak voorkeur geeft aan kosten.
het zou niet de eerste regeling zijn die ik maximaal uitnut tegen de "bedoeling" in. Kan zelf behoorlijk goed rekenen en calculerend gedrag tonen. Zo zal deel van hun "winst" zitten in de pagina's met maar 1 regel erop (b.v. printen van internet). Maar ik heb andere printer voor al mijn "test" prints. Dus elke pagina die ik zal printen zal een volledige full-size kleuren pagina zijn met 100% tot de randen gevulde print. >:)
GlowMouse schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:57:
[...]

Je krijgt pas nieuwe inkt als de oude op is, niet als de oude is uitgedroogd. Je mag niet opzeggen en later weer lid worden.
Heb je er ervaring mee? Dat je dit zo stellig beweerd? En ik heb (mail)adressen en namen genoeg om weer onder een andere naam lid te worden.

Edit: Lees op internet dat ze dry-out cartridges wel vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 27-12-2018 07:46 ]

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:26
Cyberpope schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:31:
[...]

Heb je er ervaring mee? Dat je dit zo stellig beweerd? En ik heb (mail)adressen en namen genoeg om weer onder een andere naam lid te worden.
En ook voldoende printers met een ander serienummer?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
mag je het niet gebruiken bij 2de hands printers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cyberpope schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:27:
mag je het niet gebruiken bij 2de hands printers?
Ik snap dat je er zelf heel veel genoegen uithaalt bedrijven 'te slim af te zijn', maar het is natuurlijk niet de bedoeling om op GoT te bespreken hoe je het beste kan frauderen met diensten zoals deze.

[ Voor 64% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2018 08:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Maximaal uitnutten van een regeling is niet frauderen. Daar zit een fors verschil tussen. Ik gebruik nooit valse adressen oid. Dat is namelijk fraude. Maar of ik 1 of 2 van mijn doopnamen gebruik is geen fraude. Ik ben namelijk in beide gevallen gewoon zelf. Dat zij A. janssen als totaal een andere klant zien als H. janssen op hetzelfde adres, is niet aan mij.

Het maximaal uitnutten van regelingen is zelf begonnen door dit soort bedrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberpope op 27-12-2018 08:46 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cyberpope schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:44:
Maximaal uitnutten van een regeling is niet frauderen. Daar zit een fors verschil tussen. Ik gebruik nooit valse adressen oid. Dat is namelijk fraude. Maar of ik 1 of 2 van mijn doopnamen gebruik is geen fraude. Ik ben namelijk in beide gevallen gewoon zelf.
Je hebt het over doen alsof je de printer als 2de hands doorverkoopt aan jezelf elke maand. Dat is gewoon onzin en frauderen. Natuurlijk kan je het voor jezelf goedpraten maar je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ten koste van anderen.
Het maximaal uitnutten van regelingen is zelf begonnen door dit soort bedrijven.
Jij-bak ;)

Om netjes te blijven:
pricewatch: Brother MFC-J5330DW
Pagina 136 onderaan:
8. To scan both sides of the document, press [2-sided Scan], and then select the document type.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2018 08:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
fsfikke schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:47:
[...]

Je hebt het over doen alsof je de printer als 2de hands doorverkoopt aan jezelf elke maand. Dat is gewoon onzin en frauderen. Natuurlijk kan je het voor jezelf goedpraten maar je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ten koste van anderen.
Niet elke maand, hoogstens wanneer de inkt opgedroogd zou zijn en ze geen nieuwe zouden sturen (wat dus niet waar is, want dan sturen ze gewoon nieuwe, dus het is nog eens niet nodig).

En hoezo gaat dit ten kosten van anderen. Zij zetten een zeer ingecalculeerd kosten model op waaraan zij denken te verdienen. Dan mag ik toch ook calculeren en mijn maximale nut eruit halen?

En nee, dan zou ik hem ook echt even verkopen aan een familie lid en weer terug kopen. Volledig legaal. zodat ik echt ongelogen kan zeggen dat ik hem tweedehands gekocht heb en daar is dan geen woord aan gelogen. Net zoals zij winstbelastingen tussen landen verschuiven.

Edit: overigens werkt dit niet, gratis plan is alleen bij nieuwe printers, niet bij tweede hands. Dus die route hebben ze (ook weer heel calculerend) afgesloten. Net zoals je niet van een betaald plan terug mag naar een gratis plan.
Dank zal eens loeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 27-12-2018 08:54 ]

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
overweeg ook eens een losse printer plus een losse scanner. je kunt dan het beste ( voor jou ) van beide selecteren.
ik heb nu een dubbelzijdige scanner EPSON DS-1630: pricewatch: Epson Workforce DS-1630
en een dubbelzijde kleuren laserprinter HP M252dw: inmiddels nog alleen bij maxict voor teveel geld :(
en ben uitermate tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 13:12
Puur gericht op de keuze die je zelf aangeeft voor HP:

Je noemt de HP Officejet Pro MFP 7720, deze kan NIET dubbelzijdig scannen. De Officejet Pro MFP 7740 kan dat wel. (Indien gewenst kan ik je een deel uit een specificatieoverzicht, alleen beschikbaar voor HP resellers, mailen waar dat duidelijk in wordt vermeld. DM voor info.)

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37
Zelf maak ik gebruik van een AIO (Epson) maar heb daarnaast ook een losse scanner..
Handig formaat en snel aangesloten. Onze printer staat in de gangkast (AirPrint) en de scanner zet ik op de tafel als ik deze nodig heb: Fujitsu ScanSnap S1300i

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
JukeboxBill schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:16:
Dubbelzijdig scannen kan alleen met Automatic Document Input (ADF). Helaas kan je daar in Tweakers Pricewatch niet op selecteren.
Uhm, jawel: categorie: Printers

Heb hier gefilterd op ADF en A3 printformaat.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Realiseer je dat de scanners van een all-in-one meestal niet zo snel zijn. Ik heb er een paar versleten totdat ik het zat was een een Epson DS-1630 heb aangeschaft, net zoals @PetervdM zegt. Die scanner is vele malen sneller en dus veel fijner als je veel en dubbelzijdig moet scannen. Als scannen je primaire doel is zou ik een standalone scanner aanschaffen en een goedkoop printertje ernaast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
rob079 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:08:
Puur gericht op de keuze die je zelf aangeeft voor HP:

Je noemt de HP Officejet Pro MFP 7720, deze kan NIET dubbelzijdig scannen. De Officejet Pro MFP 7740 kan dat wel. (Indien gewenst kan ik je een deel uit een specificatieoverzicht, alleen beschikbaar voor HP resellers, mailen waar dat duidelijk in wordt vermeld. DM voor info.)
Dank.. dat was juist waarbij ik mijn twijfel had en nergens echt duidelijk werd.

Zal eens nadenken over een losse scanner.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
@Cyberpope Zomaar even nieuwschierig: je geeft aan maar zelden iets te gaan printen, eigenlijk alleen als je iets nodig hebt op een avond / weekend waardoor je het niet even op werk print. Ik ken die situatie, maar denk dan vooral aan tickets voor evenementen (al kan dat tegenwoordig meestal ook vanaf mobiel gescand), etc. Wat zou jij precies printen waar je dan ook echt kleur en zelfs A3 voor nodig hebt? Een A3 printer is normaliter ook een behoorlijk bakbeest, zou zoiets zelf niet in huis gaan halen voor die paar momenten.. Maar goed, just my 2 cents :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Soms een kaartje voor als we gaan wandelen. Is kleur veel fijner als zwart wit.
Of een keer als we iets leuks kado willen geven (b.v. een tegoed bon om samen met ons te gaan eten)
Dan weer een keer een foto afdrukken om iemand te geven ter gelegenheid van iets.

Kortom vooral een groot element van slecht plannen. Want als ik het vooraf weet heb ik genoeg plekken waar ik even kan printen.

Is ook een luxe probleem dus, dus twijfel na alle antwoorden wel. Voor puur een kleur A4'tje zou ik het dus ook niet doen. Maar als ik dan toch 200 euro aan een scanner uit zou geven, is het wellicht handig dat hij voor dat bedrag ook A3 kan printen en dubbelzijdig kan scannen. Denk er verder over na.

Pagina: 1