Beste,
Na lang lezen en zoeken toch even een topic aanmaken.
Voor onze VZW dansschool zijn we grote aanpassingen aan het doorvoeren voor de nieuwe GDPR wetgeving.
Momenteel zijn het a-mail systeem aan het aanpassen.
Het is de bedoeling dat als onze leerkrachten een mail sturen naar een bepaald e-mailadres dat deze doorgestuurd wordt naar de leden van die groep zonder dat de leerkrachten de persoonlijke mailadressen te zien krijgt.
Dit zou gedaan worden voor de GDPR en ook omdat die mail adressen 2 maal per jaar veranderen.
Heb verschillende zaken geprobeerd.
Via het domein zijn er geen opties de contactlijst via CVS of dergelijke aan te passen.
In outlook kon ik een forward instellen met voldoende voorwaarden.
Probleem hierbij was dat ieder lid alle mail adressen van iedereen kan zien wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Heb ook nog andere mail programma's getest maar niets dat werkte.
Na lang zoeken ben ik dan op VBA code in Outlook gestoten.
Probleem is dat ik geen kennis heb van VBA code.
Doel:
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account A -> wordt door gemaild naar groep A.
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account B -> wordt door gemaild naar groep B.
Dit allemaal zonder dat de adressen zichtbaar zijn voor elkaar.
De groepen contactpersonen moeten snel kunnen aangepast worden.
Iemand die mij opweg kan helpen met VBA of een andere oplossing kent?
Vriendelijke groeten en dank bij voorbaat!
Roy
Na lang lezen en zoeken toch even een topic aanmaken.
Voor onze VZW dansschool zijn we grote aanpassingen aan het doorvoeren voor de nieuwe GDPR wetgeving.
Momenteel zijn het a-mail systeem aan het aanpassen.
Het is de bedoeling dat als onze leerkrachten een mail sturen naar een bepaald e-mailadres dat deze doorgestuurd wordt naar de leden van die groep zonder dat de leerkrachten de persoonlijke mailadressen te zien krijgt.
Dit zou gedaan worden voor de GDPR en ook omdat die mail adressen 2 maal per jaar veranderen.
Heb verschillende zaken geprobeerd.
Via het domein zijn er geen opties de contactlijst via CVS of dergelijke aan te passen.
In outlook kon ik een forward instellen met voldoende voorwaarden.
Probleem hierbij was dat ieder lid alle mail adressen van iedereen kan zien wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Heb ook nog andere mail programma's getest maar niets dat werkte.
Na lang zoeken ben ik dan op VBA code in Outlook gestoten.
Probleem is dat ik geen kennis heb van VBA code.
Doel:
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account A -> wordt door gemaild naar groep A.
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account B -> wordt door gemaild naar groep B.
Dit allemaal zonder dat de adressen zichtbaar zijn voor elkaar.
De groepen contactpersonen moeten snel kunnen aangepast worden.
Iemand die mij opweg kan helpen met VBA of een andere oplossing kent?
Vriendelijke groeten en dank bij voorbaat!
Roy