Automatisch doorsturen mails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBou
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-12-2018
Beste,

Na lang lezen en zoeken toch even een topic aanmaken.

Voor onze VZW dansschool zijn we grote aanpassingen aan het doorvoeren voor de nieuwe GDPR wetgeving.
Momenteel zijn het a-mail systeem aan het aanpassen.

Het is de bedoeling dat als onze leerkrachten een mail sturen naar een bepaald e-mailadres dat deze doorgestuurd wordt naar de leden van die groep zonder dat de leerkrachten de persoonlijke mailadressen te zien krijgt.
Dit zou gedaan worden voor de GDPR en ook omdat die mail adressen 2 maal per jaar veranderen.

Heb verschillende zaken geprobeerd.
Via het domein zijn er geen opties de contactlijst via CVS of dergelijke aan te passen.
In outlook kon ik een forward instellen met voldoende voorwaarden.
Probleem hierbij was dat ieder lid alle mail adressen van iedereen kan zien wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Heb ook nog andere mail programma's getest maar niets dat werkte.

Na lang zoeken ben ik dan op VBA code in Outlook gestoten.
Probleem is dat ik geen kennis heb van VBA code.

Doel:
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account A -> wordt door gemaild naar groep A.
Een mail van ons domein wordt ontvangen op mail account B -> wordt door gemaild naar groep B.
Dit allemaal zonder dat de adressen zichtbaar zijn voor elkaar.
De groepen contactpersonen moeten snel kunnen aangepast worden.

Iemand die mij opweg kan helpen met VBA of een andere oplossing kent?

Vriendelijke groeten en dank bij voorbaat!
Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je geen mailinglists aanmaken bij de hostingprovider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke mail server / hosting provider ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:44

g0tanks

Moderator CSA
RoyBou schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:33:
In outlook kon ik een forward instellen met voldoende voorwaarden.
Probleem hierbij was dat ieder lid alle mail adressen van iedereen kan zien wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik weet niet hoe het precies in Outlook werkt, maar is dat dan geen kwestie van alle adressen in de BCC zetten bij het forwarden?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit wil je niet in Outlook instellen en je wil al helemaal niet met VBA aan de slag. Maak gewoon een Office 365 Group aan.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Ik zit even níet technisch te puzzelen. Als ik het goed begrijp wilt u alle leraren mailen zónder dat zij elkaars mailadres weten. Ik vermoed dat het makkelijker is om zakelijk belang als consent te gebruiken (zodat de leraren die niet willen dat hun mailadres bij anderen terecht komen dit aan kunnen geven) en vervolgens alles naar een mailgroep rammen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DiedX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:38:
Als ik het goed begrijp wilt u alle leraren mailen zónder dat zij elkaars mailadres weten.
Nope. De leraren sturen mails naar de leden. Om het zo eenvoudig mogelijk te maken sturen de leraren één mail naar één e-mailadres, die het vervolgens in BCC doorstuurt naar de leden.

Dit moet je inderdaad niet in Outlook willen doen maar in een mailserver-omgeving, daar kun je dit veel beter controleren en beheren dan in een lokale Outlook.

• DiedX
Mailman, MailChimp?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar CSA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBou
Dank voor alle reacties!

De mail provider die de VZW gebruikt is One.com.
Zij kunnen mij geen oplossing geven.
Ik kan wel forwards instellen in de mailserver, maar dit dient handmatig 1 per 1 ingesteld te worden.
WE zitten met een 300-tal leden, vandaar ben ik opzoek naar een andere oplossing.

Ik kan de adressen niet automatisch in BCC krijgen via Outlook.
Manuaal kan ik wel een contactgroep in BCC plaatsen en versturen.

We proberen nu inderdaad op deze manier te werken dat het voor onze leerkrachten zo eenvoudig mogelijk is.
Ook in verband met de nieuwe privacy wetgeving en om zeker te zijn dat alle info bij de juiste leden terecht komt.

De Office 365 Group heb ik nog nooit van gehoord, hopelijk vandaag de tijd om even te kijken.
Mailchimp heb ik ook al even bekeken maar lijkt mij niet de correcte oplossing tenzij ik iets over het hoofd zie.

Tot nu toe nog geen definitieve oplossing gevonden :/

[ Voor 53% gewijzigd door RoyBou op 28-12-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@RoyBou dan zou ik overgaan op externe distributie lijsten zoals @DiedX al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBou
@DukeBox dit zijn ook de laatste opties die ik aan het bekijken ben.

Zijn er behalve mailchimp en mailman nog externe distributie lijsten waar iemand ervaring mee heeft?

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@RoyBou ja, mailgun, google groups, gobmail werken allen gelijk maar de eerder genoemde zijn het meest gebruikt en hebben een gratis (tot x aantal mail) versie.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 28-12-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBou
@DukeBox Thanks!!!!

Ga er proberen nog voor eind 2018 mee aan de slag te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
DukeBox schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:42:
@RoyBou ja, mailgun, google groups, gobmail werken allen gelijk maar de eerder genoemde zijn het meest gebruikt en hebben een gratis (tot x aantal mail) versie.
Mail man is open source en niet gecapped. Wellicht als je het afneemt bij een provider.

Nadeel: Linux, beheer. Als je managed mail man af zou kunnen nemen zit je gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gezien het kennis niveau denk ik dat een managed mailing list provider de beste optie is, en zelfs dan nog een hele kluif is om aan de praat te krijgen.

In principe is het helemaal niet ingewikkeld, maar als je er weinig of geen ervaring mee hebt is alles moeilijk.

Mailchip die al gesuggereerd was is een goeie, die doet ook de unsubscribe opties automatisch voor je.
Pagina: 1