Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Storing aan intergas CV ketel HR22 (2002)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oetz
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-02 10:12
Ik heb een vraag over mijn intergas combi compact uit 2002.

Als ik warm tap water vraag, dan na ongeveer een minuut slaat de ketel even uit en dan weer aan.
Dit herhaalt zich de hele tijd. Vooral met douchen krijg je dan even een koude vlaag.

Ik heb sensor 1 en 2 al omgedraaid (aan de linkerkant), maar dit helpt niet.

Voordat ik de stroming schakelaar ga vervangen ben ik benieuwd naar jullie tips.
Sensor 3 geloof ik niet dat deze de brander uitgooit toch? Die is van de tap water temperatuur.

p.s. de cv werkt gewoon naar behoren, alleen tapwater dus niet.
De ketel geeft ook geen storing codes.

Groetjes en fijne dagen,

Alex

Alle reacties

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Heb je een link naar de installatiehandleiding?

Eerste stap lijkt me om met een multimeter te meten wat de sensoren doen.

• oetz
Dank voor antwoord.

Heb een handleiding: https://www.gebruikershan...iew-handleiding-4240.html

Lastige is dat er geen foutcode gaat branden. Ws ga ik morgen s1+s2+s3 vervangen. Kost ongeveer €40,-
Houd je op de hoogte

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Heb je een thermostatische douchekraan en een waterbesparende douchekop? Zo ja, draai die kraan wat verder open, gok dat je tegen de tapdrempel zit.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

_JGC_ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:44:
Heb je een thermostatische douchekraan en een waterbesparende douchekop? Zo ja, draai die kraan wat verder open, gok dat je tegen de tapdrempel zit.
Dan moet je de beperking uit de douchekop halen, zit vaak in de aansluiting van slang naar kop. Dopje met klein gaatje waardoor en minder water uit de kop komt)

@oetz Je moet geen sensoren omdraaien. Je moet kijken wat voorrang heeft, tapwater of CV. nu je stookt en de CV staat net aan, kan het zijn dat wanneer je tapwater pakt het mis gaat. Tapwater moet voorrang hebben tov CV. Alsnog hou je dat wanneer iemand onder de douche staat, je elders geen warm tapwater kunt pakken , zonder dat degene onder de douche dat merkt.
(maximaal thermostaat misschien defect ?)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• oetz
_JGC_ schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:44:
Helaas op alle kranen zelfde verhaal

• oetz
Hackus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:56:
[...]

Dan moet je de beperking uit de douchekop halen, zit vaak in de aansluiting van slang naar kop. Dopje met klein gaatje waardoor en minder water uit de kop komt)

@oetz Je moet geen sensoren omdraaien. Je moet kijken wat voorrang heeft, tapwater of CV. nu je stookt en de CV staat net aan, kan het zijn dat wanneer je tapwater pakt het mis gaat. Tapwater moet voorrang hebben tov CV. Alsnog hou je dat wanneer iemand onder de douche staat, je elders geen warm tapwater kunt pakken , zonder dat degene onder de douche dat merkt.
(maximaal thermostaat misschien defect ?)
Klopt wat je zegt, alleen al uitgesloten door de thermostaat op 10 graden te zetten

• oetz
Sensors alle 3 (€30) besteld van het weekend plaatsen. Jullie horen het nog.

Bedankt tot zover

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• oetz
Probleem is opgelost na vervangen s1 +s2 +s3 sensor.
Bedankt voor jullie feedback.

Groetjes
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True