Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ceyhun007
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-08-2024
Mijn vraag
ik heb een jaartje geleden pc zelf in elkaar gezet. tot nu toe deed die het perfect. vandaag heb ik hem met luchtdruk stofvrij gemaakt. na het aansluiten hoorde ik na 5 minuten de fans van de waterkoeling heel hard blazen rond 8000rpm. en cpu was zonder iets te doen 100°C. en hij blijft rond de 90/100graden continue en de fans blijven maar hard blazen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
msi z370 carbon ac moederbord
1060 gtx asus
intel i5 8600k
waterkoeling corsair hydro h1000i v2 met 2 x 120mm fans

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb alle kabels gecontrolleerd alles klopt.
nieuwe koelpasta.

bedankt alvast.

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Hoor of voel je de pomp ook draaien?

• ceyhun007
pomp hoor ik wel ja.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ff een remount van de koeler lijkt me niet heel erg lastig?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
In mijn ervaring is het koelbloek niet correct gemonteerd (lees maakt niet goed contact)

• ceyhun007
heb hem al los gehaald en nieuwe koelpasta.
en hij maakt goed verbinding met cpu

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als de pomp en fans draaien, en de CPU maakt goed contact, dan meet je niet goed of is je meetprogramma/sensor stuk. Je hebt geen OC lopen met belachelijke voltages? Niet op een knopje 'auto OC' gedrukt met schoonmaken. Gooi eens een screenshot met
CPU-Z en realtemp of coretemp open, dan weten waar we t over hebben.

Zoiets als dit:

3770k golden linx

• ceyhun007

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:37
Lijkt me een defecte pomp.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik denk dat je koeler echt niet goed zit, terug naar de tekentafel, ehh, monteer tafel.. Qua voltages en clocks ziet het er verder prima uit. (al had ik graag het voltage onder load geweten, dat kan ik hieruit niet opmaken.) Zitten de fans toevallig verkeerd dat ze elkaar tegen werken, weet je heeeeel zeker dat de pomp werkt? Ik kan niet anders dan de koeler/mount als schuldige aanwijzen, het ergens anders zoeken lijkt mij niet zinvol. Je sensoren stuk lijkt mij vergezocht in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 26-12-2018 17:10 ]

• NotSoSteady
millman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:09:
Ik denk dat je koeler echt niet goed zit, terug naar de tekentafel, ehh, monteer tafel.. Qua voltages en clocks ziet het er verder prima uit. (al had ik graag het voltage onder load geweten, dat kan ik hieruit niet opmaken.) Zitten de fans toevallig verkeerd dat ze elkaar tegen werken? Ik kan niet anders dan de koeler/mount als schuldige aanwijzen, het ergens anders zoeken lijkt mij niet zinvol. Je sensoren stuk lijkt mij vergezocht in ieder geval.
Lees zijn bericht nog eens, het heeft altijd prima gewerkt, dan zou je niet denken dat het nu ineens helemaal verkeerd zit. Gewoon een defecte koeler in mijn ogen. Deze temperaturen zijn niet normaal, zelfs wanneer de fans tegen elkaar werken.

@ceyhun007 voor de rest heb je helemaal niks gewijzigd?

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 26-12-2018 17:16 ]

• ceyhun007
nee helemaal niks met hogedruk schoongemaakt en ineens dit. er komt ook echt een raar geluid tussen cpu en koeler...

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 23:10
Iets zegt me dat het te maken heeft met het onder hogedruk schoonmaken.
Heb je niets iets weggeblazen wat eigenlijk moest blijven zitten onder normale omstandigheden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Wat voor raar geluid hoor je? Het kan zijn dat er een luchtbel in de loop zit waardoor er geen water door het koelblok stroomt. Dan krijg je zulke problemen ook.

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11 13:01
niet toevallig de stekker van de pomp los geblaast?. als je fans op volle toeren draaien lijkt het me sterk dat je de pomp nog kan horen

Steam: Evert

• NotSoSteady
ceyhun007 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:24:
nee helemaal niks met hogedruk schoongemaakt en ineens dit. er komt ook echt een raar geluid tussen cpu en koeler...
Oke, nou als je alles juist hebt aangesloten is het de koeler.

• ceyhun007
Bedankt allemaal het is gelukt met een paar keer goed de pc te schudden.:D

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

NotSoSteady schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:10:
[...]

Lees zijn bericht nog eens, het heeft altijd prima gewerkt, dan zou je niet denken dat het nu ineens helemaal verkeerd zit. Gewoon een defecte koeler in mijn ogen. Deze temperaturen zijn niet normaal, zelfs wanneer de fans tegen elkaar werken.

@ceyhun007 voor de rest heb je helemaal niks gewijzigd?
Kerel, dat had ik al aangehaald, echter, de pomp zou nog werken, en de koeler was geremount. Ik probeer zo breed mogelijk te denken om tot een oplossing te komen. Ik zou zeggen, lees de rest van zijn posts nog eens voor je over een ander begint, dank.

Pagina: 1