Hey Folks,
Een jaar of zes geleden heb ik een pc gebouwd met hulp van dit forum en sindsdien doet het beestje trouwe dienst. Met de recente installatie van BFV ben ik tot de conclusie gekomen dat mn bak op zn laatste benen loopt. Ik heb namelijk mijn CPU en GPU moeten klocken om een fatsoenlijke framerate te halen op BFV
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround game PC, plex server en administratie pc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk van jullie advies
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige build:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijkt me sowieso tijd voor een nieuwe GPU, ik heb nu 2x 1920x1200 schermen maar overweeg de overstap te maken naar een enkel 144hz/21:9 scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een upgrade waarmee ik weer 1 a 2 jaar vooruit kan, in het geval van een volledig nieuwe build, het liefst weer 4 tot 5 jaar
Ga je overklokken?
Dit is een optie
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening willen weten. Kom ik ermee weg om slechts de GPU te upgraden of wordt dan mijn CPU de bottleneck?
Waar ik een beetje mee zit is dat wanneer ik ook mijn CPU ga vervangen dat ik natuurlijk ook het mobo en het ram moet vervangen. Als dit de conlusie is, dat is dan prima, wat kan ik nog meenenem??
Ik heb de laatste jaren de hardware markt eigenlijk niet bijgehouden, ik heb geen idee wat er op dit moment te koop is.
Een jaar of zes geleden heb ik een pc gebouwd met hulp van dit forum en sindsdien doet het beestje trouwe dienst. Met de recente installatie van BFV ben ik tot de conclusie gekomen dat mn bak op zn laatste benen loopt. Ik heb namelijk mijn CPU en GPU moeten klocken om een fatsoenlijke framerate te halen op BFV
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround game PC, plex server en administratie pc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk van jullie advies
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 49,99 | € 99,98 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 49,- | € 49,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 148,98 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijkt me sowieso tijd voor een nieuwe GPU, ik heb nu 2x 1920x1200 schermen maar overweeg de overstap te maken naar een enkel 144hz/21:9 scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een upgrade waarmee ik weer 1 a 2 jaar vooruit kan, in het geval van een volledig nieuwe build, het liefst weer 4 tot 5 jaar
Ga je overklokken?
Dit is een optie
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening willen weten. Kom ik ermee weg om slechts de GPU te upgraden of wordt dan mijn CPU de bottleneck?
Waar ik een beetje mee zit is dat wanneer ik ook mijn CPU ga vervangen dat ik natuurlijk ook het mobo en het ram moet vervangen. Als dit de conlusie is, dat is dan prima, wat kan ik nog meenenem??
Ik heb de laatste jaren de hardware markt eigenlijk niet bijgehouden, ik heb geen idee wat er op dit moment te koop is.