Bosch wasmachine start niet altijd meer op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Na een stroomstoring/kortsluiting in mn frituurpan waarbij de stroom uitviel, werkt mn wasmachine niet helemaal lekker meer. Ik krijg het apparaat niet meer aan/uit als ik die knop indruk en het ding klikt voortdurend.

Normaal gesproken kan ik het apparaat elk moment aanschakelen als de spanning erop staat. Nu doet ie dat niet meer. Ik hoor enkel om de 10 seconden geklik. Als ik de aan/uit knop indruk, licht het display niet op. Het apparaat doet niets meer, behalve om de 10seconden een of ander relais klikken.

Dat is nu al 2 weken het geval ongeveer. Soms kreeg ik m na even de stekker eruit te halen en weer in het stopcontact te zetten wel aan en dan kon ik gewoon mn was draaien.

Nu, krijg ik het apparaat enkel aan als ik een trucje gebruik. Namelijk de AAN knop inhouden en pas dan het apparaat onder de spanning zetten. Dan licht het display wel op, kan ik gewoon wasprogramma selecteren en draait het ding gewoon zn programma. Maar als ie afgelopen is, vertoont ie het gebrek weer; ik kan het apparaat niet uitzetten, want dan blijft ie hangen in 'tot ziens' en in zn 'kilkklak'-riedeltje hangen.

Heb het apparaat opengeschroefd om te kijken waar het geklik vandaan komt. Dat komt uit een zwart omhulde bak linksachter van het apparaat, gezien vanaf dat je achter het apparaat staat.. Daar waar de stroom zeg maar binnenkomt.

Gaat om een Bosch WAY32541 wasmachine uit 12-2014..

Afbeeldingslocatie: https://media.kieskeurig.nl/images/01/81/76/2e/a2a9/4649/a7bf/2a7ee5e1d425/800x800.jpg

Iemand een idee wat het probleem kan zijn zodat ik dit kan repareren? En vooral, waarom ie het wel prima lijkt te doen als ik het apparaat met ingedrukte knop van 230V voorzie? Maar waarom ie niets doet behalve klikken als het apparaat al onder de 230V staat?

Bij het openmaken van het apparaat, kwam er een dode muizenfamilie tevoorschijn en muizenkeuteltjes ed. Echter, die moeten erin gewoond hebben bij de vorige eigenaar. Ik heb zelf nooit muizen of muizenkeuteltjes in mn huis gevonden. Apparaat maand of 4 in bezit gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door koektrommeltje op 26-12-2018 13:04 ]