Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 20:03
Ik zoek een?
Koptelefoon voor een kleuter. Eentje die dus tegen een stootje kan.

Wat is je budget?
20-30 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn kleuter luisterboeken te laten luisteren of korte filmpjes met geluid te laten kijken in de auto. Meestal op een wat oudere iPad.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ervaring is dat koptelefoons voor de leeftijdscategorie goedkoop zijn en na 2x gebruikt te hebben uit elkaar vallen (looking at you, Skullcandy) of meteen heel duur zijn (50+) omdat er dan Bluetooth op zit oid. Het lijkt lastig om een betaalbaar, duurzaam model te vinden

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe doen andere ouders dit :)

Beste antwoord (via Muncher op 30-12-2018 10:49)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Mijn kinderen hebben ieder een pricewatch: JVC HA-KD5 (Paars, Roze) De kinderen zetten de iPad/Tablet vaak op maximaal en dan is het nog niet te hard (Ik zet zelf het volume meestal op 10-15% met een headset, en dat is vergelijkbaar). Enige nadeel is dat ze niet samen naar 1 iPad kunnen kijken met een splitter tussen de koptelefoons, want dan is het volume echt te laag.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 27-12-2018 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Gewoon een random eenvoudig ding zonder poespas, vooral niet inklapbaar en geen volume bediening.
Pricewatch staat er vol mee;
categorie: Koptelefoons

Ik heb zelf een erg stevige pricewatch: Sennheiser HD 407 (Zwart) maar die is nergens meer verkrijgbaar.

[ Voor 88% gewijzigd door frickY op 26-12-2018 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Allereerst, ik wil niet belerend overkomen (maar doe het waarschijnlijk toch :P) maar je bent op de hoogte van de risico's van het gebruik van koptelefoons bij de kleintjes?

Zie bijv. https://www.rtlnieuws.nl/...r-oortjes-en-koptelefoons
Steeds meer jonge kinderen lopen blijvende gehoorschade op omdat het volume veel te hard staat. De Nederlandse Vereniging van kno-artsen slaat nu alarm, want het komt steeds vaker voor dat ze zelfs peuters en kleuters in hun spreekkamer krijgen met gehoorschade waarvan vaststaat dat ze daar hun hele leven last van zullen houden.
Sorry, moest even...gewaarschuwd mens enz..succes met de zoektocht verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 21:51
Een iPad kan je gelukkig beperken o.a de volumeknoppen en het max geluid, dat beperken is sowieso een aanrader (uitschakelen van touch).

Hier hebben we enkele koptelefoons van random merken van +_ 20-40 euro gehad. Maar nu gaan ze langzaam over op BT.. iets duurder maar geen gedoe met kapotte draden doordat ze deze draaien of onvoorzichtig uit de iPad trekken.. hier gingen de koptelefoons voornamelijk stuk door draadbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 20:03
Iva_Bigone schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:48:
Allereerst, ik wil niet belerend overkomen (maar doe het waarschijnlijk toch :P) maar je bent op de hoogte van de risico's van het gebruik van koptelefoons bij de kleintjes?

Zie bijv. https://www.rtlnieuws.nl/...r-oortjes-en-koptelefoons

[...]

Sorry, moest even...gewaarschuwd mens enz..succes met de zoektocht verder :)
Goed dat je het benoemd. Had ik even in de OP moet zetten: koptelefoon moet natuurlijk volume begrenzing doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
frickY schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:46:
Gewoon een random eenvoudig ding zonder poespas, vooral niet inklapbaar
Waarom zou je geen inklapbare koptelefoon willen bij een klein kind? Als 'ie inklapbaar is lijkt 'ie me iets minder makkelijk te slopen, want als ze er iets mee proberen, dan klapt 'ie hopelijk in in plaats van te breken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:04

g0tanks

Moderator CSA
Hahn schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:16:
[...]

Waarom zou je geen inklapbare koptelefoon willen bij een klein kind? Als 'ie inklapbaar is lijkt 'ie me iets minder makkelijk te slopen, want als ze er iets mee proberen, dan klapt 'ie hopelijk in in plaats van te breken :P
Aan de andere kant zou je een scharnier ook als extra zwaktepunt kunnen zien. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
g0tanks schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:17:
[...]

Aan de andere kant zou je een scharnier ook als extra zwaktepunt kunnen zien. ;)
Dat kan, maar dat kan je dan misschien redelijk tegenover elkaar wegstrepen. @frickY zegt 'vooral niet inklapbaar', ik ben benieuwd naar zijn onderbouwing :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Omdat die maar 1 kant kan opklappen, en kinderen heel hard hun best gaan doen hem ook de andere kant op te klappen, @Hahn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 26-12-2018 16:17 ]

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 13:09
iets boven budget maar deze bevalt mij erg goed, stevig en begrensd volume is wel zo veilig

https://tweakers.net/pric...300bt-(blauw-oranje).html

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Sony MDR-ZX110A, is er in het roze of blauw. Valt ook nog binnen budget (<€ 20). Prima hoofdtelefoon voor kinderen. Volumebegrenzing doe je op het apparaat, niet op de hoofdtelefoon zelf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Mijn kinderen hebben ieder een pricewatch: JVC HA-KD5 (Paars, Roze) De kinderen zetten de iPad/Tablet vaak op maximaal en dan is het nog niet te hard (Ik zet zelf het volume meestal op 10-15% met een headset, en dat is vergelijkbaar). Enige nadeel is dat ze niet samen naar 1 iPad kunnen kijken met een splitter tussen de koptelefoons, want dan is het volume echt te laag.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 27-12-2018 10:29 ]

Pagina: 1