Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kleurflitsen in scherm iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-10 21:13
Beste Tweakers,

Ik heb een iPhone 6 (128GB) en sinds een week zijn de kleuren op het scherm wat donkerder en af en toe knipperen wat delen van het scherm. Het gekke hierbij is dat deze problemen niet bij het kijken van een video zichtbaar waren. Dus een video van YouTube werd wel in goede kleuren weergegeven. Daarnaast waren sommige dagen de kleuren wel gewoon goed.

Sinds vanochtend komen er ineens extreme flitsen/strepen door het hele scherm, het beeld op scherm verschuift steeds, telefoon wordt warm en na een tijdje (20 seconden) valt de gehele telefoon uit.

Weet iemand wat dit probleem is? In eerste instantie dacht ik alleen dat het scherm kapot was maar door de andere 'symptomen' lijkt er mij meer aan de hand...

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hoe reageert de touch van het scherm? Reageert het scherm nog netjes wanneer er sprake is van knipperen en dergelijke van het scherm?

• TweakTweet
sypie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:54:
Hoe reageert de touch van het scherm? Reageert het scherm nog netjes wanneer er sprake is van knipperen en dergelijke van het scherm?
In principe werkt de touchscreen nog wel alleen merkte net toevallig op dat in de NOS-app hij na een paar seconde van de voorpagina ineens naar de sport-pagina gaat.

Het is natuurlijk al een oudere telefoon dus vraag me af of een reparatie het nog waard is.

Wel ironisch; kreeg vanochtend een half uurtje voordat de flitsen begonnen een mailtje van Apple met de boodschap ‘wissel je iPhone 6 nu in en krijg voor maar € 729 een Xr’

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens of het "wringen" van de telefoon wat helpt. Dus de bovenkant tegen de klok in draaien en de onderkant met de klok mee, of andersom. Het kan best zijn dat je telefoon last heeft van de Touch Disease. Als het dat is dan kost een reparatie zo rond de €100-150, afhankelijk van wie je er voor vraagt.

• TweakTweet
sypie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:06:
Kijk eens of het "wringen" van de telefoon wat helpt. Dus de bovenkant tegen de klok in draaien en de onderkant met de klok mee, of andersom. Het kan best zijn dat je telefoon last heeft van de Touch Disease. Als het dat is dan kost een reparatie zo rond de €100-150, afhankelijk van wie je er voor vraagt.
Dat helpt niet. Heb ook wat video’s gekeken van Touch Disease maar dat is niet mijn probleem denk ik; mijn touchscreen doet het in principe gewoon nog. Slechts af en toe wordt er automatisch iets aangeklikt.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@TweakTweet Betreft het nog org. scherm of ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• TweakTweet
Het originele scherm zit er nog op ja. Accu is wel vervangen paar maanden terug (door Apple zelf).

Het rare is wel dat de flitsen gisteren volledig verdwenen waren (alleen de donker grijze strepen en donkere kleuren op het scherm nog). Vandaag heb ik de flitsen ook slechts 1 keer gehad.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

kan zo door val komen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Faruk Kasum
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12-01 17:01
Het blijft lukraak gissen zo. Je kan je scherm vervangen kijken of dat je problemen oplost. Maar ik vermoed dat er iets met je moederbord is vanwege de andere symptomen, vooral het warm worden en uitgaan. Je geeft ook al aan dat hij oud is. Na 3 jaar is het einde al in zicht ja.

Faruk Kasum wijzigde deze reactie 30-12-2018 00:09 (15%)

Ikfixem zelf wel

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:44

Donstil

Grab them by the 🐈.

Klinkt als een defect panel of een panel wat binnenkort defect gaat. Repareren kan maar is alleen rendabel als je voor een imitatie paneeltje wilt gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TweakTweet
Dank voor alle reacties. Ik heb inmiddels een iPhone XR gekocht.
De iPhone 6 heeft nu af en toe een hele dag een paarse gloed over het gehele scherm, de volgende dag is het soms ineens weer weg.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True