GeForce2 Cooler Mod + pics

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49
Oi,

Ik had van mijn werk een klein coolertje meegebracht en vroeg mij af wat ik er mee zou gaan doen. Ik besloot 'em op mijn GeForce2 kaart te pleuren, leek mij wel stoer 8-).
Hier een plaatje:

[img]"http://members.tripodnet.nl/phreaktnet/gf2coolermod/mod-gf2cooler.jpg"[/img]

Heb het hele geval met tie-wraps vastgemaakt en tussen de heatsink en de GF2 core zit uiteraard Arctic Silver om de boel wat koeler te houden. Hij zit er iig strak op :) Trouwens die mooie zwarte heatsinkjes zaten er al op :)

Voor meer pics moet je ff hier kijken:
http://members.tripodnet.nl/phreaktnet/gf2coolermod/

Ik ben nog ff aan het kijken of het wat uitmaakt qua overclocken van dit beestje, en dit laat ik jullie zo spoedig mogelijk weten :) Mzzl.

(server is soms wat langzaam, het is tenslotte zondag :))

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cool 8-)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52

Arno

PF5A

Op zondag 22 juli 2001 17:57 schreef SteAlthmAn het volgende:
Cool 8-)
Hopelijk wel jah :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

zit die cooler alleen vast met 2 tie wraps ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

heel stoer en tie-wraps zijn de best, had ik m'n koeler mee op m'n GF1, erg mooi foto (niet alleen qua scherpte)

Verwijderd

:9~

Verwijderd

ziet er lekker uit !!! :9
echt moooooi man !!

btw:
ik heb op mijn GeForce een Golden Orb gepleurt
:)

• SteAlthmAn
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 18:00 schreef Traag het volgende:

[..]

Hopelijk wel jah :P
Vast wel :)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Krijgen we ook iets te horen over de clockpresaties van die chip? Hoeveel loopt hij nu harder? (20 minuten dan moet je toch al een heel eind zijn met het overclocken...)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
En berijk je er nog wat mee qua oc ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

dat is ie nu aan het testen, zegt ie toch

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
volgens mij zit ie wel een beetje scheef he, en zonde van 2 pci sloten. verder ziet het er wel leuk uit, ik denk dat je nu wel gauw een frame meer haalt in quake3 oid.

• Daan
Op zondag 22 juli 2001 18:15 schreef salvador4 het volgende:
volgens mij zit ie wel een beetje scheef he, en zonde van 2 pci sloten. verder ziet het er wel leuk uit, ik denk dat je nu wel gauw een frame meer haalt in quake3 oid.
Het gaat mij niet om die ene frame in Quake, ik wilde gewoon dat coolertje ergens voor gebruiken, dus waarom niet voor de videokaart? Het ziet er ook nog eens vet uit en ik haal het maximale uit mijn kaart, voor noppes.

En ja, hij zit ietsje scheef, maar misschien een milimeter ofzo.
Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren |:(

Verwijderd

leuk gedaan, jammer van de 2 sloten die je nu kwijt bent, maar ehhh waarom boor je niet een paar gaatjes in dat block aluminium, dan ken je de 4 gaten die al in je print zitten gebruiken, ziet ie er iets gelikter uit :)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 14:00
ik heb ook zoiets gelijkaardigs gedaan :)
zie op http://www.jeffreyvdb.com
en kijk bij cooling TnT2
Prestaties?
original TnT2 @ 122/130
de mijnen TnT2 @ 170/200 (M64 btw :p )
en dat met 7.5 ns geheugen (!)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zaag hem gewoon op halve hoogte af... heb ik ook gedaan met mijn oude (noname) Socket A cooler... die neemt nu maar 1 PCI slot in beslag :)
't Ziet er trouwens wel weer erg vet uit :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Daan
Ik heb ff zitten oc'en en ik zit nu op 250/390. Dat mem komt bij mij niet verder, maar goed, dat is ook niet te wijten aan die nieuwe cooler, maar aan mijn lage revisie van de kaart (minder goed overclockbaar geheugen). En 250Mhz core is natuurlijk :9

Hier een plaatje van ASUS SmartDoctor die de temp van mijn GF2 in de gaten houdt:

[img]"http://members.tripodnet.nl/phreaktnet/gf2coolermod/asus-sd.jpg"[/img]

Negeer die aangegeven rpm en die waarschuwing maar want de fan is niet aangesloten op de kaart zelf maar op een 3-pins connector op het moederbord. Zoals je ziet is de temp van de core maar 34C :) Eerst lag die temperatuur rond de 42C dus dit is een grote verbetering t.o.v de standaard cooler.<hr>
Op zondag 22 juli 2001 18:58 schreef vandamage het volgende:
leuk gedaan, jammer van de 2 sloten die je nu kwijt bent, maar ehhh waarom boor je niet een paar gaatjes in dat block aluminium, dan ken je de 4 gaten die al in je print zitten gebruiken, ziet ie er iets gelikter uit :)
Heb geen zin om te boren.. :P
En om die 2 PCI sloten maak ik mijn niet druk, die gebruik ik toch niet.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:00

• Daan
Op zondag 22 juli 2001 19:09 schreef Smirnoff het volgende:
http://download.tripodnet.nl:81/phreaktnet/koelertje/DSC00001.JPG

dat is wel ff een haarscherpe foto :)
Klopt, maar die focus van mijn cam is toch niet altijd helemaal oppietoppie.. :{
Vooral niet als je iets van heel dichtbij wil fotograferen. Bijvoorbeeld L1 bridges, die kun je niet van heel dichtbij doen, maar goed, het is ook geen microscoop :D

Verwijderd

Overclocken van je GeForce scheelt best wel wat. Heb ik ook gedaan, maar nu is het weer warm op m'n kamer, en nu wil ie niet meer. (wel op lagere snelheid)

Vandaar dat ik ook naar een andere koeler op zoek ben, maar nou vroeg ik me af: Hoe zit de standaard fan vast?

• Daan
Op zondag 22 juli 2001 20:15 schreef wizard het volgende:
Overclocken van je GeForce scheelt best wel wat. Heb ik ook gedaan, maar nu is het weer warm op m'n kamer, en nu wil ie niet meer. (wel op lagere snelheid)

Vandaar dat ik ook naar een andere koeler op zoek ben, maar nou vroeg ik me af: Hoe zit de standaard fan vast?
Kijk ff op je kaart anders?
Zit vast met van die plastic gevalletjes, moelijk uit te leggen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

je mist zow wel 2 PCI sloten |:(

maar verder ziet het er wel stoer uit >:) >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Hmm, dan moet ik maar eens goed gaan kijken. Toch jammer als het warm is en je kaart moet dan weer terug naar 200/333 MHz

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
hmmzz is wel cool ja, ga ook maar eens mijn CardeX GeForce 2-PRO-400 plaatsen ( aplha heat sinks+ blue orb >:) )

Verwijderd

uhm misschien een kut vraag maar hoe kom je aan ASUS SmartDoctor??
zat dat bij je kaart?
of ken je dat ergens downen?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:31 schreef tracer het volgende:
zat dat bij je kaart?
wat dacht je van Asus.com.tw of .de?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wel naad van 3 pci sloten..?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

ja die fuckin search werkt daar niet en op google valt ook niet veel te vinden waar ik dat prog kan downen :(

Verwijderd

je hoeft de search ook helemaal niet te gebruiken, gewoon bij multimedia en dan ff rondklikken

• Daan
Op zondag 22 juli 2001 22:31 schreef tracer het volgende:
zat dat bij je kaart?
Op de CD die bij de kaart zat.
Op zondag 22 juli 2001 22:42 schreef nigelator het volgende:
Wel naad van 3 pci sloten..?
Het zijn er 2 en like I said, ik gebruik ze toch niet.. :)
Pagina: 1