Ik ben een website aan het bouwen waarbij ik veel rijen met data moet laten zien. Het is handig dat de rijen van de data oplichten als je er met je muis overheen gaat. Dat gaat allemaal prima. Totdat je in een cel een geneste tabel laat zien, die licht dan niet op bij je muis over de rij data.
In mijn stylesheet staat dus
mijn tabel ziet er zo uit
Als je de geneste tabel zelf class of id oplichten meegeeft dan licht deze en de omliggende rij wel op als je muis eroverheen gaat. Maar het is de bedoeling dat als je NIET over de geneste tabel heen gaat met je muis dat hij dan wel "oplicht" als hij in de betreffende rij staat.
iemand een idee hoe ik dit kan regelen?
(in de regels die moeten oplichten staat ALTIJD een geneste tabel voor cel 3, 4 en 5. ik kon het niet anders oplossen. Ze zijn samen altijd breedte 300 maar per regel kan de onderlinge breedte tussen die cellen verschillen. of er zijn maar 2 ipv 3 cellen. maar samen zijn ze altijd 300. ivm het issue rondom het niet oplichten van de cellen heb ik geprobeerd een andere oplossing te zoeken maar ik zag geen andere oplossing)
In mijn stylesheet staat dus
code:
1
2
3
| .oplichten:hover{background-color:#ddd;} /* en, kijkend of het een verschil zou maken voor mijn issue */ #oplichten2:hover {background-color:#ddd;} |
mijn tabel ziet er zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <tr> <td width=100>cel1 </td> <td width=100>cel2 </td> <td width=100>cel3 </td> <td width=100>cel4 </td> <td width=100>cel5 </td> <td width=100>cel6 </td> <td width=100>cel7 </td> <td width=100>cel8 </td> </tr> <tr> <td colspan=8>tussenregel </td> </tr> <tr class=oplichten> <td>cel1 </td> <td>cel2 </td> <td colspan=3> <table width=100%><tr><td>cel 3,4,5</td></tr></table></td> <td>cel6 </td> <td>cel7 </td> <td>cel8 </td> </tr> <!-- deze TR komt meer dan 1000x terug --> |
Als je de geneste tabel zelf class of id oplichten meegeeft dan licht deze en de omliggende rij wel op als je muis eroverheen gaat. Maar het is de bedoeling dat als je NIET over de geneste tabel heen gaat met je muis dat hij dan wel "oplicht" als hij in de betreffende rij staat.
iemand een idee hoe ik dit kan regelen?
(in de regels die moeten oplichten staat ALTIJD een geneste tabel voor cel 3, 4 en 5. ik kon het niet anders oplossen. Ze zijn samen altijd breedte 300 maar per regel kan de onderlinge breedte tussen die cellen verschillen. of er zijn maar 2 ipv 3 cellen. maar samen zijn ze altijd 300. ivm het issue rondom het niet oplichten van de cellen heb ik geprobeerd een andere oplossing te zoeken maar ik zag geen andere oplossing)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas