Hallo,
Ik heb op zolder nog een oude computer staan en deze wordt binnenkort weer in gebruik genomen door mijn vriendin voor een studie. De computer is momenteel erg traag en vraag me af of ik naast nieuwe SW (W10) het e.e.a. kan upgraden om de PC wat meer up to date te krijgen. Ik dacht zelf aan een nieuwe CPU, SSD en extra geheugen.
Het systeem bestaat nu uit de volgende onderdelen:
En heeft iemand tips over welke processor compatibel is met het moederbord en welke SSD ik het beste kan nemen? Ik heb de computer destijds zelf samen gesteld (mbv dit forum) en hoop dat jullie me nu weer kunnen helpen
Mvg,
Loen
Ik heb op zolder nog een oude computer staan en deze wordt binnenkort weer in gebruik genomen door mijn vriendin voor een studie. De computer is momenteel erg traag en vraag me af of ik naast nieuwe SW (W10) het e.e.a. kan upgraden om de PC wat meer up to date te krijgen. Ik dacht zelf aan een nieuwe CPU, SSD en extra geheugen.
Het systeem bestaat nu uit de volgende onderdelen:
- Ventilator: Corsair ATX,550W,24P,
- Processor: Cooler Master Hyper TX 3
- Harde schijf: Samsung 1000GB Samsung HD103SJ 32/S
- Moederbord: Asus AM3 M4A785TD-V EVO V/R/GBL/DDR3
- Grafische kaart Asus ATI EAH5770 H/DP 1024
- Processor: AMD CPU Phenom II X4 955 Black Edition processor. Socket AM3. Quad core. 3.2GHZ. 8.0MB. 125 Watt. Box. unlocked
- Geheugen: Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
- Kast: Antec 3 HUNDRED nPSU zwart
En heeft iemand tips over welke processor compatibel is met het moederbord en welke SSD ik het beste kan nemen? Ik heb de computer destijds zelf samen gesteld (mbv dit forum) en hoop dat jullie me nu weer kunnen helpen
Mvg,
Loen