Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Beste,

Ik probeer voor een kennis op zijn nieuwe telefoon (Oneplus 6) via zijn Google account de backup van zijn oude telefoon terug te zetten (Samsung S5), zodat deze een cloon wordt en hij verder kan gaan met de Oneplus. Echter na het terugzetten van de backup lijken veel dingen er nog niet op te staan. Bijv alle contacten en foto's ontbreken. Als ik in de account kijk op de Oneplus geeft deze wel aan dat de gehele backup over is gezet. Ik heb al een paar keer geprobeerd dit opnieuw te doen en de Oneplus weer naar z'n fabrieksinstellingen te zetten. Maar de backup terugzetten blijft onvolledig.

Op de Samsung staat wel ingesteld dat alle data van de telefoon in de backup verwerkt wordt. Beide apparaten zijn geüpdate naar de nieuwste software. Is hier een oplossing voor?

Ik heb zelf weinig ervaring met Android en ben gewend via IOS dat het een kwestie is van de backup in iTunes terug te zetten op de nieuwe iPhone. Ik zie online dat er ook software is door Android dat dit claimt te doen. Maar de meeste zien er shady uit. Wellicht dat als er geen oplossing is via de Google account dat iemand hierin software kan aanraden (die ik op mijn Mac) kan gebruiken om alsnog alles makkelijk over te zetten.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Octobersveryown op 26-12-2018 02:30 ]

Beste antwoord (via Octobersveryown op 03-01-2019 16:55)

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 22:58
Misschien is OnePlus Switch iets om te proberen. Dit zal standaard op zijn OP6 staan en op de S5 via de play store te installeren zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt met Android niet zoveel controle over de backups via het Google-account. Je zult per app zelf de data moeten backuppen en overzetten naar de nieuwe telefoon.

Dat je aangeeft dat de contacten niet overgezet zijn is wel vreemd, als die tenminste in het Google-account zijn opgeslagen. Als deze lokaal op de telefoon of in een Samsung-account zijn geplaatst (:X) zul je die eerst moeten overzetten naar Google. Tenzij daar natuurlijk bezwaren voor zijn, maar dan vraag ik me af wat je met een Android-toestel doet ;)

De Oneplus is relatief eenvoudig te rooten. Dat zou ik zeker adviseren om daarna voortaan met Titanium Backup echte volledige backups te maken!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
Is er geen manier op de ene telefoon te clonen en alles exact over te zetten naar de nieuwe telefoon? Van alles een losse backup maken lijkt mij nog al omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Octobersveryown schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:25:
Is er geen manier op de ene telefoon te clonen en alles exact over te zetten naar de nieuwe telefoon?
Voor zover ik weet niet zonder root. Maar ik heb dat nooit onderzocht omdat ik mijn toestellen altijd root ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 26-12-2018 23:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Octobersveryown schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:25:
Is er geen manier op de ene telefoon te clonen en alles exact over te zetten naar de nieuwe telefoon? Van alles een losse backup maken lijkt mij nog al omslachtig?
Nee, dat gaat helaas niet, zoals @Room42 ook aangeeft. Bij Apple gaat dat een stuk simpeler, omdat het OS daar op (nagenoeg) elk toestel hetzelfde is.

Tussen Android toestellen zit wel een hoop verschil, waardoor een volledige backup maken en terugzetten op een andere toestel niet gaat. Per Android versie gaat dit wel steeds beter, maar we zijn er helaas nog lang niet.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-12-2018 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
Bijv alle contacten en foto's ontbreken.
Bij het installeren van de OnePlus 6 heb je waarschijnlijk al een Google account ingesteld; alle contactpersonen die daarin opgeslagen zijn, staan dan ook op de telefoon. Ik vermoed dat de ontbrekende contacten behoren bij een account dat nog niet toegevoegd is, bijvoorbeeld een Exchange account dat op de Samsung wel was ingesteld. Bij een backup & restore worden dit soort accounts niet automatisch overgezet en zul je dat dus nogmaals moeten doen. De reden daarvoor is eigenlijk dat die data ook niet 'dedicated' op het toestel staat, maar regelmatig gesync'd wordt.

Controleer in het geval van de foto's of er geen gebruik wordt gemaakt van een dienst zoals Google Photos of Dropbox die foto's synchroniseren met de Cloud en daarmee alleen de meest recente foto's laten staan en de rest van het toestel verwijderen. In het geval van Google Photos zie je ze dan wel in de app, maar staan ze niet meer op het toestel; ze zijn dan dus eigenlijk ook al niet meer aanwezig op de Samsung.

Bij een backup & restore gebruik ik altijd wel Google, vooral omdat alle apps die ik gebruik worden geïnstalleerd en veel van de bijbehorende gegevens (niet alle). Via een USB kabel kopiëer ik vanaf het oude toestel uit de map Internal Storage ook nog mappen als DCIM, Pictures, Download en Ringtones. Telegram en WhatsApp doe ik uit voorzorg ook, maar in het geval van de laatste maak je in WhatsApp gewoon een backup die je na installatie op het nieuwe toestel terugzet, Denk daarbij wel aan het aanvinken van de Mediabestanden.

Tot slot; als je Nova launcher gebruikt, maak ook daar dan in de instellingen een backup van, zodat je na installatie van de nieuwe telefoon dezelfde look & feel krijgt door die backup terug te zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 22:58
Misschien is OnePlus Switch iets om te proberen. Dit zal standaard op zijn OP6 staan en op de S5 via de play store te installeren zijn.

• Room42
  • Niet online
baszzz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:07:
Kende ik nog niet! Ziet er leuk uit:

YouTube: ONEPLUS SWITCH best application to transfer files!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
ONEPLUS SWITCH best application to transfer files!!!!!

Hoe dan ook is het zelf hebben van backups wel een goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
Ik ga het eens proberen met OnePlus Switch de komende dagen. Hopen dat dat een stuk makkelijk gaat dan losse app back-ups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octobersveryown
Ik heb vandaag de Oneplus zo op het oog gelijk gekregen met wat er op de oude Samsung stond. Met de Oneplus Switch app was dit paar minuten werk dus een goede snelle oplossing! Bedankt voor het aanraden van deze app.

• Bikerboy52
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-02 19:13
Oneplus Switch geprobeerd , maar blijft hangen op een gegeven moment , blijft dan meer dan een uur op de zelfde hoeveelheid data staan die over zijn en testerende tijd blijft 1min .
Wat nu ?? wil ik teveel gegevens overzetten ? wat moet ik doen .
:'(
Pagina: 1