Toon posts:

Welke InternetProvider Frankrijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ga over 3 weeken op vakantie in Frankrijk. De laptop gaat ook mee. Maar nu wil ik daarmee ook internetten. (tja ik weet het, ben op vakantie en dan nog internetten ook) :P
Ik heb een telefoon met infra-rood erop en kan daarmee dus internettten, maar bij wat voor provider kan ik dan gaan. Wel kan ik gewoon via Zonnet gaan inbellen in Nederland, maar dat lijkt mij een duur grapje. Wie weet hoe ik kan internetten op mijn vakantiebestemming in Frankrijk???

Verwijderd

Misschien wanadoo.fr? of moet je daarvoor betalen?!

Verwijderd

informeer eens bij je telefoongigant...toen ik dit voorjaar in frankrijk was kon ik met mijn nokia gewoon blijven bellen omdat ik automatisch doorgesluisd werd naar de "plaatselijke" provider, mijn internetinstellingen heb ik toen overigens niet veranderd en heb gewoon mijn mail kunnen halen (maar goed ... er hangt een prijskaartje aan dan)

Verwijderd

Hi, ja via Nederland gaat het natuurlijk ook maar das wel een beetje duurder...:(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Inbellen met een mobiele telefoon is zowiezo duur. Met de "roaming-contracts" verdienen die telecommaatschappijen juist het meeste geld. Men moet het dus hebben van de zakelijke gebruikers die veel in het buitenland bellen, met die prepaid telefoontjes verdienen ze nauwelijks wat, tenzij je em dagelijks veel gebruikt...

Reken er dus op dat inbellen in Frankrijk (dus met een lokale gratis provider) nog steeds iets van een gulden per minuut gaat kosten....

Het is stukken, stukken goedkoper om een lokaal internetcafe op te zoeken. Probeer anders ook een gewone telefoonlijn te bemachtigen, dan kun je tegen lokaal tarief inbellen. De meeste hotels rekenen hier vrij schappelijke tarieven voor. Via een mobiele telefoon internetten is zeker mogelijk, maar je krijgt maar een 9600 bps verbinding (mogelijk 4800 als je in een omgeving met veel storing zit) en het kost klauwen vol met geld.

Mijn laptop gaat ook mee op vakantie, maar die gaat alleen maar aan om ff de foto's van de dag op de hdd te zetten :)

Wil je perse tegen veel-geld-per-minuut internetten omdat je gewoon niet zonder kunt ;( neem dan een gratis franse provider met een lokaal inbelnummer... wordt het in ieder geval zo goedkoop mogelijk.

Met 9600bps als MAXIMUM snelheid duurt het trouwens ongeveer 2 minuten voordat tweakers.net in beeld is, en dan ben je dus al 2 piek kwijt.... dure hobby dus.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=internet+frankrijk&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=17#hitstart]De search[/url] gaf nog een paar topics daarover, misschien staat er iets leuks tussen :)
Maar zoals je hierboven al leest is de snelheid bagger, dus voor andere dingen dan mail ophalen moet je het echt niet gaan gebruiken.
Vind het altijd wel prettig om geen computer om me heen te hebben op vakantie. Als je ff wilt mailen en GoT-en kun je veel beter ff een uurtje in een internet cafe gaan zitten.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

http://www.free.fr schijnt wel goed te zijn
Pagina: 1