Toon posts:

Draadlooze tv (kabel) ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede middag!
Ik ga binnenkort een tv voor op mijn kamer kopen, maar zit nu met een probleem(pje): de kabel! Ik zit op de eerste verdieping van een normaal huis, onder mijn kamer (dus op de "grond") komt de kabel het huis in. Nu kan ik natuurlijk een kabel van beneden naar boven trekken, maar dan moet ik door een 30 cm dik plafond, en daar heb ik natuurlijk geen zin in :)
Nu hoorde ik dat er een soort ontvangers zijn die het kabelsignaal door het huis kunnen verspreiden. Je zou dan een hoofdunit op de kabel die het huis in komt aan moeten sluiten, en dan bij iedere tv een ontvanger, en die aansluiten op de kabelinput van de tv. Ik kon hier op GoT niks erover vinden, en heb geen id waar ik zoiets kan kopen. Weet iemand waar je die dingen kan kopen, wat de prijs is, en of het goed werkt (niet storend beeld etc)?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

heb ik nog nooit van gehoord voor gewoon particulier gebruik.
je zet dan eigenlijk gewoon een zender beneden en ik weet ook niet of de buren dat leuk vinden.

ik heb zelf gewoon een kabel langs de verwarmingsbuizen omhoog getrokken. is meestal wel genoeg ruimte.

je hebt wel kastje die een videosignaal naar boven kunnen sturen (a 300,-) maar dan moet je dus een soort tuner (vcr) beneden zetten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:51
Je bedoelt zo'n setje van Marmitek, die heb ik ook gehad. Toendertijd gekocht bij Informatique voor f285,-.
Werkt prima, er is ook een afstandsbediening voor te krijgen, en die kost f80,- geloof ik.
Da's wel zo makkelijk als je op de bank ligt en je pc staat boven.
Werking : Prima, m'n maat heeft de set nu staan, en zijn pc staat op zolder.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

bij www.conrad.nl

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/888/G1/888664G1.JPG

ff kijken bij comunicatie

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. die dingen zenden geen heel kabelsignaal over en dat is juist wat de topicstarter bedoeld.
Dat soort dingen bestaan niet, er is niet genoeg ruimte in de lucht om al die zenders door te sturen (anders hadden we ook nooit kabel hoeven te gerbuiken).

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

dan zet je toch je reciever beneden ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:51
Bij dit setje worden 2 scart-stekkers geleverd. En raad eens, de ene achterin je video of TV, en de andere achterin je TV die boven staat. Je kan ze ook direct op de in/uit aansluiten met tulp (links,rechts, composiet) Hiervoor was dit setje in de eerste instantie ook bedoelt door de fabrikant. Dat dit ook heel makkelijk toepasbaar is bij computers is mooi meegenomen. Kijk anders even op de site : [url="hhtp://www.marmitek.nl"]hhtp://www.marmitek.nl[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Dis niet echt wat ik bedoel... waar ik over gehoord had (van mn informaticaleraar nota bene), is dat je dus echt een kabelsignaal ontvangt... is dit echt niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 18:36 schreef talin het volgende:
dan zet je toch je reciever beneden ?
hoe bedoel je precies?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hoe bedoel je precies?
gewoon een tv tuner (bv vcr)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 19:59 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

gewoon een tv tuner (bv vcr)
Kom ik er nog niet helemaal uit... zou je ff beschrijving kunnen geven, en waar ik het kan krijgen (website?)
Thx!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als je dus die zendertjes hierboven gebruikt kan je maar een video signaal zenden (dus een zender) om boven dus alle zenders gewoon te ontvangen moet je de zender beneden kiezen met een tv tuner (die bijvoorbeeld in een vcr zit, zijn tegenwoordig niet meer echt los te krijgen)

je kan dan boven je tv op kanaal 0 zetten en met de afstandbediening van de vcr via die zendertjes de vcr benenden bedienen.

het probleem bij deze oplossing is dat je dus die zendertjes nodig hebt a 300,-
en een vcr oid, toch ook gauw 300,- en even een andere videoband er in stoppen wordt natuurlijk lastig als hij beneden staat.
je kan natuurlijk ook gewoon de vcr gebruiken die beneden al staat maar dan moet je dus naar de zender kijken die wordt opgenomen als de vcr in gebruik is.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Dit soort zenders zijn ook niet bevordelijk voor de kwaliteit van je beeld. Dus als je een mooie tv hebt zou ik het niet doen, maar gewoon een kabel trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 10:56 schreef Bigfoot72 het volgende:
Dit soort zenders zijn ook niet bevordelijk voor de kwaliteit van je beeld. Dus als je een mooie tv hebt zou ik het niet doen, maar gewoon een kabel trekken.
Dr komt een breedbeeld tv aan te hangen, dus goede kwaliteit is zeker wel gewenst :)

• Bigfoot
Dan zou ik zeker een kabel trekken, 30 cm is toch wel doorheen te komen met een goede boor? Als je hem al niet langs een cv buis kan duwen ;)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Die apparaten zijn toch wel storings gevoelig, ik ken iemand die er een heeft, maar moet geloof ik toch zijn deuren open laten :)

...

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
De Trust Wireless Video & DVD Viewer kan dit wel. Daar zit namelijk ook een in- en uitgang met coax-aansluiting op :)

edit:
Grappig --> laatste 4 posts allemaal met een :) op het eind..

• Bigfoot
Op dinsdag 24 juli 2001 11:17 schreef dtjiang het volgende:
Die apparaten zijn toch wel storings gevoelig, ik ken iemand die er een heeft, maar moet geloof ik toch zijn deuren open laten :)
Ja, en als je kat een scheet laat valt het beeld ff weg ;)

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op zondag 22 juli 2001 17:51 schreef Herodion het volgende:
Een hele goede middag!
Ik ga binnenkort een tv voor op mijn kamer kopen, maar zit nu met een probleem(pje): de kabel! Ik zit op de eerste verdieping van een normaal huis, onder mijn kamer (dus op de "grond") komt de kabel het huis in. Nu kan ik natuurlijk een kabel van beneden naar boven trekken, maar dan moet ik door een 30 cm dik plafond, en daar heb ik natuurlijk geen zin in :)
Nu hoorde ik dat er een soort ontvangers zijn die het kabelsignaal door het huis kunnen verspreiden. Je zou dan een hoofdunit op de kabel die het huis in komt aan moeten sluiten, en dan bij iedere tv een ontvanger, en die aansluiten op de kabelinput van de tv. Ik kon hier op GoT niks erover vinden, en heb geen id waar ik zoiets kan kopen. Weet iemand waar je die dingen kan kopen, wat de prijs is, en of het goed werkt (niet storend beeld etc)?
Denk toch dat het kabelen wordt hoor. Anders doe je het buitenom in een PVC-buis...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Weleens gehoord van een pneumatische boorhamer?

Die komt echt overal doorheen en je kunt ze gewoon huren bij een bouwmarkt.
Incl boor

Verwijderd

Oplossing voor 22,72 euro

1) je goat naar de Gamma, want je ken ni zonder de gamma
2) je koopt een coax kabeltje met stekkers en een TV-splitter
3) loopt naar de verhuur balie en vraagt daar om een flinke hamer boormashine
4) reken af bij de kassa, ni vergeten!
5) eenmaal thuis aangekomen pak je die boormashine en jenst een goatie door de vloer
6) kabeltje erdoorheen, stekkertjes eraan, plaats de splitter in de TV-outlet doe daar beide TV stekkers op
7) breng de boormashine terug naar de Gamma

Done B-)

Verwijderd

koop NOOIT die van Trust beeld bevat altijd ruis en het geluid is en blijft KUT.

Is die marmitek veel beter?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Gaatje in het raamkozijn, kabel erdoor, pluggen er aan en klaar. Eventueel gaatje dichtkitten met siliconenkit...

An 11 is a 10 that swallows

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:41
Gewoon ff een hamerboormachine huren en door die vloer heen, of buitenlangs, via het raam

die zenders zijn echt prut :(

en anders wordt het beneden TV kijken :)

( btw. shit man. het gaat hier over 1 kabeltje. als je ziet wat ik hier allemaal in het huis verstopt heb liggen.. echt kilometers signaal-kabel.. ) (veel UTP , Kabel, Telefoons, alarmsystemen, speakerbekabeling, noem het maar op.)

en jij hebt al moeite met 1 kabeltje :D (of vinden je ouders het niet tof als je met zo'n hamerboor de kalk van het plafond afdreunt? :P )

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1