[Netgear JGS516pe] Werkt niet op Ziggo connectbox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo,

Ik heb een netgear JGS516pe managed switch aangeschaft voor een netwerk in mijn nieuwe woning.
Het internet komt van Ziggo en ik heb hiervoor de connectbox, laatste versie:ARRIS TG2492 LG-85.
De wifi van de ziggo router is uitgeschakeld en ik gebruik verschillende access points voor de wifi.

Nu lukt het niet om een stabiele verbinding te krijgen via de switch met de connectbox. Bij het inprikken van de ethernetkabel van de switch op de connectbox krijg ik verbinding en die valt steeds weer weg. Ik kan ook de switch heel slecht benaderen, ip adres vaak niet bekend.

De switch komt niet in het lijstje aangesloten apparaten voor van de connectbox.

Op de connectbox heb ik een ip adres gereserveerd (de connectbox heeft een hele slechte interface voor wat uitgebreidere netwerk instellingen).
Dit helpt niet.

Heeft iemand een idee wat hier fout kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Als je je computer direct op je modem aansluit, krijg je dan een ip in de 169.xxx.xxx.xxx of 10.x.x.x range? Zo nee, dan staat bridge mode waarschijnlijk aan. Je zult dan een router in je netwerk moeten krijgen. Een switch doet niets meer als van 1 ethernet aansluitingen meerdere ethernet aansluitingen maken. Bridge mode doet niets als je ziggo modem dommer maken waardoor ie van coax een ethernet signaal maakt.

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
staat de switch op dhcp of vast ip
ziggo geeft waarschijnlijk 192.168.1`78.xx
uit waar staat standaard deze switch op /

http://www.downloads.netg...S516PE_JGS524PE_IG_EN.pdf

hier staat beschreven hoe je de switch kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
De Ziggo connectbox staat niet in bridge mode, hij is nu ingesteld als de router waarop ook de dhcp server draait.

Ik heb de switch op dhcp en ook op vast ip gehad. Als ik het goed heb dan hoort hij op dhcp te staan om een adres van een dhcp server te kunnen accepteren. Beide settings leveren geen goed resultaat op.

Volgens mij ligt het probleem bij de connectbox. Ik heb alleen geen passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
neem aan dat je hem "configuratie" loos laat draaien nu?
maw als domme switch? :-) dan zou het geen moer uit mogen maken welk IP je switch heeft...

krijgen je clients verder wel gewoon een IP van je ConnectBox?

doet mij erg veel denken waar in last van had.. lag alleen niet aan Ziggo / TC7210 modem (bridged) maar aan een foutje in de netwerk drivers voor Intel adapters onder BSD

[ Voor 30% gewijzigd door SMSfreakie op 29-12-2018 20:27 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
SMSfreakie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:25:
neem aan dat je hem "configuratie" loos laat draaien nu?
maw als domme switch? :-) dan zou het geen moer uit mogen maken welk IP je switch heeft...

krijgen je clients verder wel gewoon een IP van je ConnectBox?

doet mij erg veel denken waar in last van had.. lag alleen niet aan Ziggo / TC7210 modem (bridged) maar aan een foutje in de netwerk drivers voor Intel adapters onder BSD
Hij draait inderdaad configuratieloos. Alles wat aan de switch hangt is niet zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even los testen; misschien al geprobeerd maar ik lees het niet (of niet goed). Trouwens, zit je met kabels in poorten 9 t/m 16 of zit je in 1 t/m 8? Laatste set poorten is PoE en ik weet niet of dat direct issues kan geven (by design niet maar hou poorten 9 t/m 16 even als aansluiting).

Voorbereiding: 2 wired apparaten in huis tijdelijk een static IP geven op beide devices zelf.
  1. Switch en PC direct met elkaar verbinden, verder niks. Dan op PC de arp-tabel raadplegen (na ongeveer 1 minuut). Zie je dan het MAC-adres van de switch? Zie je ook een IP-adres voor de switch? Ja, ga naar stap 2.
  2. Prik een volgend apparaat op de switch en vraag daar ook de arp-tabel op. Zie je dan het MAC-adres van de switch? Zie je hetzelfde IP-adres voor de switch? Ja? Kan je dan ook het eerste apparaat pingen?
  3. Schakel alles uit, trek apparaat 2 uit de switch en prik de gebruikte poort op de Connectbox en zet switch & apparaat 1 aan. Zie je dan in de arp-tabel de switch en de connectbox?
Als je in stap 1 of 2 middels de arp-tabel het MAC-adres van de switch al niet ziet, vermoed ik (nadruk) dat dat ding eenvoudigweg kapot is. Als stap 3 mis gaat, vraag ik me terdege af of er niet heeeeeel toevallig een dubbel MAC-adres op het netwerk bestaat en de Connectbox het niet meer snapt.

Eventueel, maar dat is een longshot; prik PC 1 op de Connectbox, prik switch op de Connectbox en ziet PC 1 dan alsnog de switch in arp?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en kan je de "link" status ook terug zien op de switch / in de config?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
SMSfreakie schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:09:
en kan je de "link" status ook terug zien op de switch / in de config?
De utp poorten op de switch laten zien dat er een link is met de aangesloten apparaten; ook de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
MAX3400 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:51:
Even los testen; misschien al geprobeerd maar ik lees het niet (of niet goed). Trouwens, zit je met kabels in poorten 9 t/m 16 of zit je in 1 t/m 8? Laatste set poorten is PoE en ik weet niet of dat direct issues kan geven (by design niet maar hou poorten 9 t/m 16 even als aansluiting).

Voorbereiding: 2 wired apparaten in huis tijdelijk een static IP geven op beide devices zelf.
  1. Switch en PC direct met elkaar verbinden, verder niks. Dan op PC de arp-tabel raadplegen (na ongeveer 1 minuut). Zie je dan het MAC-adres van de switch? Zie je ook een IP-adres voor de switch? Ja, ga naar stap 2.
  2. Prik een volgend apparaat op de switch en vraag daar ook de arp-tabel op. Zie je dan het MAC-adres van de switch? Zie je hetzelfde IP-adres voor de switch? Ja? Kan je dan ook het eerste apparaat pingen?
  3. Schakel alles uit, trek apparaat 2 uit de switch en prik de gebruikte poort op de Connectbox en zet switch & apparaat 1 aan. Zie je dan in de arp-tabel de switch en de connectbox?
Als je in stap 1 of 2 middels de arp-tabel het MAC-adres van de switch al niet ziet, vermoed ik (nadruk) dat dat ding eenvoudigweg kapot is. Als stap 3 mis gaat, vraag ik me terdege af of er niet heeeeeel toevallig een dubbel MAC-adres op het netwerk bestaat en de Connectbox het niet meer snapt.

Eventueel, maar dat is een longshot; prik PC 1 op de Connectbox, prik switch op de Connectbox en ziet PC 1 dan alsnog de switch in arp?
Dank je voor de uitleg, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMaarten
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-08 09:04
ik heb het zelfde probleem,

ik had deze switch aangesloten en deed het perfect toen kreeg ik een nieuwe connect box van ziggo en ik had constant problemen, heel random valt het internet weg (alleen bekabeld) en dan moet ik power uit power aan en dan doet hij het weer voor een onbekende tijd een 10 min tot 8 uur zeer vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DaMaarten zou je even een nieuw topic willen starten? Het kicken en kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.