Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een Tablet, bij voorkeur een Samsung.

Het budget is: maximaal 500 euro.

10 Inch of groter met hoge beeldkwaliteit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
- Muziek te luisteren en te koppelen aan een Bose audio systeem.
- Films te kijken (gedownload, dus verschillende bestandstypen die gedownload zijn via Torrents)
- Films te streamen (netflix, rtl xl)

Het geheugen moet ook groot zijn aangezien ik de tablet ook voor school wil gebruiken. Ik heb zelf al begrepen dat je een externe SD kaart kunt gebruiken.

Zelf heb ik al gezocht en kwam ik uit bij een Samsung Galaxy tab A 10.5 inch.

Samsung Galaxy Tab A (2018) - LTE - 10.5 inch - Zwart

https://www.bol.com/nl/p/-/9200000096812870

Ook zou ik graag een bijbehorende hoes willen kopen met toetsenbord. Hier zou ik ook graag advies over willen hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-12-2018 16:30)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor alleen Netflix, video en media is een midrange Android tablet prima. Maar als je hem met toetsenbord voor school wil gebruiken zal je moeten uitwijken naar een tablet met snellere processor om ergernis te voorkomen.

Denk aan een iPad 2018, Samsung tab S3 of S4 of minimaal een Huawei Mediapad M5. Ik heb zelf de nieuwe Tab A 10.5 en deze voldoet uitstekend voor multimedia, maar niet voor veeleisende taken.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Samsung tab S3 die voor 399 - 50 cashback = 349 is te krijgen momenteel. Erg nette prijs voor een vlotte tablet met OLED scherm en er zijn toetsenborden beschikbaar. Anders zou ik een iPad overwegen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Heb je dit al gelezen? https://www.samsung.com/nl/tablets/

Verder, waarom geld uitgeven voor LTE op de tablet als dat niet in je wensen pakket zit, en je altijd een hotspot kan maken van je mobiel?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Koop een iPad (2018) 128GB de enige goede tablet. Bijna alle tablets op Android zijn verouderd. De tablets die niet verouderd zijn, zijn veel duurder of hun levensduur is dubieus vanwege een onduidelijk update-beleid.

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
hoi1234 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:03:
Koop een iPad (2018) 128GB de enige goede tablet. Bijna alle tablets op Android zijn verouderd. De tablets die niet verouderd zijn, zijn veel duurder of hun levensduur is dubieus vanwege een onduidelijk update-beleid.
Ja leuk hoor een Ipad maar die kan je dus niet zomaar streamen naar je TV...moet je weer apple tv of andere dingen gaan kopen.

Samsung geeft na 2 jaar geen updates meer of ze zeggen dat ze dat niet meer hoeven, nou lekker is dat. Aso. Ik vind Samsung daarom minder leuk. Ik heb een Apple maar streamen kanniet naar mijn Samsung (?!) TV

[ Voor 18% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 16:07 ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:59
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:05:
[...]

Ja leuk hoor een Ipad maar die kan je dus niet zomaar streamen naar je TV...moet je weer apple tv of andere dingen gaan kopen.

Samsung geeft na 2 jaar geen updates meer of ze zeggen dat ze dat niet meer hoeven, nou lekker is dat. Aso. Ik vind Samsung daarom minder leuk. Ik heb een Apple maar streamen kanniet naar mijn Samsung (?!) TV
Met een chromecast in je TV kan je prima vanaf een Ipad streamen naar je TV vanuit de RTL XL of Netflix app, dus dit hoeft geen belemmering te zijn.
Wat wil je er precies mee doen voor school?

[ Voor 29% gewijzigd door Schumaster op 25-12-2018 16:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor alleen Netflix, video en media is een midrange Android tablet prima. Maar als je hem met toetsenbord voor school wil gebruiken zal je moeten uitwijken naar een tablet met snellere processor om ergernis te voorkomen.

Denk aan een iPad 2018, Samsung tab S3 of S4 of minimaal een Huawei Mediapad M5. Ik heb zelf de nieuwe Tab A 10.5 en deze voldoet uitstekend voor multimedia, maar niet voor veeleisende taken.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Samsung tab S3 die voor 399 - 50 cashback = 349 is te krijgen momenteel. Erg nette prijs voor een vlotte tablet met OLED scherm en er zijn toetsenborden beschikbaar. Anders zou ik een iPad overwegen.

• hoi1234
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:05:
[...]

Waar zie je dat hij dat wilt doen? Films te streamen (netflix, rtl xl) lees ik als streamen op de tablet. Overigens kun je volgens mij gewoon een lightning -> HDMI-adapter aan de iPad hangen. Misschien dat een Samsung Tab S3 i.c.m. een custom ROM nog een idee is. Maar ik zal met de huidige markt nooit een tablet met Android kopen, zonder gebruik te maken van een custom ROM.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik bedoel streamen zowel op de samsung tv en op de tablet.

Wat zijn eigenlijk de minimale processor eisen als je op school presentaties wilt geven, word/excel en de standaard dingen zoals uploaden van documenten etc wilt gebruiken zonder ergernis?

• hoi1234
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:33:
Bedankt voor de reacties!

Ik bedoel streamen zowel op de samsung tv en op de tablet.

Wat zijn eigenlijk de minimale processor eisen als je op school presentaties wilt geven, word/excel en de standaard dingen zoals uploaden van documenten etc wilt gebruiken zonder ergernis?
Dat kan eigenlijk met iedere tablet wel. De duurdere zullen wel vloeiender werken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:33:
Bij ons op school (avond master) is het allemaal iPad Pro, MacBook of Windows laptop die met de juiste aansluiting of verloop stukjes goed werken, je gebruikt dan de apps van je apparaat. Ikzelf heb een 9,7 inch iPad pro ongeveer uit 2016 daarvoor. Echter met Excel werken vond ik niet prettig daarop. Uiteindelijk voor die vakken toch maar een ultrabook laptop mee en de iPad alleen voor consumptie van de schoolboeken en artikelen uit de universiteit bibliotheek. Laatste jaar een nieuwe 6,3 inch Samsung smartphone en de iPad gaat niet meer mee, alleen de Ultrabook.
Pagina: 1