Gtx1080 prestaties vallen tegen, wat kan het probleem zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Annenouk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb recentelijk een MSI gtx1080 8G gaming in mijn pc gezet. De grafics zijn beter maar zeker niet zo goed als ik verwacht had. Eerst dacht ik een cpu probleem maar een nieuwe cpu is niet zo eenvoudig te realiseren omdat ik dan ook een nieuw moederbord nodig heb. Ik ben een absolute noob dus misschien ga ik nu wel heel rare dingen zeggen. Als dat zo is op voorhand mijn excuses.

Een hoop gegoogle bracht mij op het idee dat mijn tv wel eens de bottleneck zou kunnen zijn. Ik speel op een Samsung ps60e550gw1, 50/60Hz. Ik speel maar 2 dingen, walking simulators and VR games op mijn Lenovo Explorer. De prestaties in schiet- of vechtspellen zijn voor mij dus helemaal niet interessant. Wat ik zoek zijn de best mogelijke grafische plaatsjes in walking sims. Aan jullie de vraag zou dit kunnen of heeft dit niets met elkaar te maken? En is het toch mijn niet al te beste cpu die ik liever niet vervang omdat ik dat simpelweg niet zelf kan.

Memory: Geil 16GB DDR3-1600
Hard Disk: Seagate 2TB SSHD
Power: Cooler Master V5505 550W
Motherboard: Asrock B85M ITX
Cooler: Cooler Master Seidon Water cooler 120V RL-S12V-24PK-R1
Housing: Cooler Master Elite 130 RC-130-KKN1 this is a very small mini ITX case
Processor: Intel I5-4590 (the specified bare minimum)

Als de TV het probleem is wat raden jullie aan als vervanging?

Alle reacties

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hallo Annenouk, je bedoelt met "een gpu probleem" zeker een CPU probleem?
Je i5-4590 is inderdaad niet echt optimaal voor die kaart qua snelheid, maar in welk opzicht valt het tegen? Je moet mogelijk de settings van je game nog aanpassen na installatie van de nVidia drivers.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:11
Installeer MSI Aftreburner en laat dat loggen als je aan het gamen bent. je kunt naderhand zien waar de knijp zit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je speelt op een 60" Full HD plasma-tv. Dat is een flinke tv, hoe ver zit je er vanaf?

The devil is in the details.

• Annenouk
pinockio schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:56:
Hallo Annenouk, je bedoelt met "een gpu probleem" zeker een CPU probleem?
Je i5-4590 is inderdaad niet echt optimaal voor die kaart qua snelheid, maar in welk opzicht valt het tegen? Je moet mogelijk de settings van je game nog aanpassen na installatie van de nVidia drivers.
Ja natuur ik bedoel cpu (aangepast). Een aantal spellen worden door nVidia zelf geoptimaliseerd en bij de anderen pas ik zelf altijd even de settings aan als ik begin met spelen dus dat kan het niet zijn.

• Annenouk
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:58:
Je speelt op een 60" Full HD plasma-tv. Dat is een flinke tv, hoe ver zit je er vanaf?
Een meter of 3,5 a 4.

• Hahn
  • Nu online
En wat valt er precies tegen? Het is niet scherp genoeg? Heb je voorbeelden (bijvoorbeeld screenshots) van wat je beter had willen zien?

• Annenouk
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:02:
[...]

En wat valt er precies tegen? Het is niet scherp genoeg? Heb je voorbeelden (bijvoorbeeld screenshots) van wat je beter had willen zien?
Misschien waren mijn verwachtingen wel gewoon te hoog ik heb nog nooit zoveel geld uitgegeven voor een kaartje. Ik had eigenlijk gewoon verwacht kwijlend voor de tv te zitten. Ook de fps zijn rond de 40 en die had ik ook hoger verwacht. Ik heb de bottleneck calculator ingevuld en die meldt 32% bottleneck maar houdt geen rekening met het scherm. Kortom ik heb het gevoel dat ik ergens wat verkeerds heb zitten maar weet niet waar.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:11
MSI Afterburner al gebruikt?

• Annenouk
Dat ga ik zeker proberen. Ik heb nu wel iets van MSI maar daar word ik niet wijs van. Ik ga specifiek op afterburner zoeken. Maar nu ga ik eerst aan mijn Kerstverplichtigingen voldoen :). Iedereen in elk geval al bedankt voor de reacties.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Annenouk draai afterburner maar. screenshot van die resultaten hier delen. screenshot van scherpte etc heb je niets aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hahn
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:16:
@Annenouk draai afterburner maar. screenshot van die resultaten hier delen. screenshot van scherpte etc heb je niets aan.
Wat gaat Afterburner precies uithalen dan? Want als ik @Annenouk goed begrijp valt de kwaliteit van de beelden (grafische prestatie) tegen en boeien de fps-prestaties helemaal niet zo erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 25-12-2018 15:20 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:19:
[...]

Wat gaat Afterburner precies uithalen dan? Want als ik @Annenouk goed begrijp valt de kwaliteit van de beelden (grafische prestatie) tegen en boeien de fps-prestaties helemaal niet zo erg.
iemand leren zelf onderzoek te doen op aanwijzingen.als je advies wilt geven over de TV instellingen heb je geen screenshots van het beeld nodig(evt van de huidige instellingen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hahn
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:26:
[...]

iemand leren zelf onderzoek te doen op aanwijzingen.als je advies wilt geven over de TV instellingen heb je geen screenshots van het beeld nodig(evt van de huidige instellingen)
Screenshot ging mij helemaal niet om de instellingen van de tv. Ik denk alleen dat Annenouk wat te hoge verwachtingen heeft van graphics. Dus als zij een screenshot van een spel laat zien en bijvoorbeeld zegt "dit is heel kartelig", terwijl dat precies is wat anderen ook altijd zien, dan is het misschien wel een kwestie van verwachtingen in plaats van instellingen.

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Zoals ik je post lees had je een verbetering verwacht in graphics kwaliteit. In principe geeft een 1050ti dezelfde graphics als een 1080 bij dezelfde ingame settings, maar zal de 1080 in alle gevallen beter presteren in framerate. Als je voorheen al een redelijk nieuwe kaart had, zal dus een nieuwe kaart niet tot mooiere plaatjes leiden.

Je kunt bijvoorbeeld op youtube (zo hoge kwaliteit mogelijk) een ingame footage afspelen van de game op die TV en kijken of het verschil inderdaad aanwezig is. Let op dat youtube een compressie toepast, maar dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Pagina: 1