Ik heb recentelijk een MSI gtx1080 8G gaming in mijn pc gezet. De grafics zijn beter maar zeker niet zo goed als ik verwacht had. Eerst dacht ik een cpu probleem maar een nieuwe cpu is niet zo eenvoudig te realiseren omdat ik dan ook een nieuw moederbord nodig heb. Ik ben een absolute noob dus misschien ga ik nu wel heel rare dingen zeggen. Als dat zo is op voorhand mijn excuses.
Een hoop gegoogle bracht mij op het idee dat mijn tv wel eens de bottleneck zou kunnen zijn. Ik speel op een Samsung ps60e550gw1, 50/60Hz. Ik speel maar 2 dingen, walking simulators and VR games op mijn Lenovo Explorer. De prestaties in schiet- of vechtspellen zijn voor mij dus helemaal niet interessant. Wat ik zoek zijn de best mogelijke grafische plaatsjes in walking sims. Aan jullie de vraag zou dit kunnen of heeft dit niets met elkaar te maken? En is het toch mijn niet al te beste cpu die ik liever niet vervang omdat ik dat simpelweg niet zelf kan.
Memory: Geil 16GB DDR3-1600
Hard Disk: Seagate 2TB SSHD
Power: Cooler Master V5505 550W
Motherboard: Asrock B85M ITX
Cooler: Cooler Master Seidon Water cooler 120V RL-S12V-24PK-R1
Housing: Cooler Master Elite 130 RC-130-KKN1 this is a very small mini ITX case
Processor: Intel I5-4590 (the specified bare minimum)
Als de TV het probleem is wat raden jullie aan als vervanging?
Een hoop gegoogle bracht mij op het idee dat mijn tv wel eens de bottleneck zou kunnen zijn. Ik speel op een Samsung ps60e550gw1, 50/60Hz. Ik speel maar 2 dingen, walking simulators and VR games op mijn Lenovo Explorer. De prestaties in schiet- of vechtspellen zijn voor mij dus helemaal niet interessant. Wat ik zoek zijn de best mogelijke grafische plaatsjes in walking sims. Aan jullie de vraag zou dit kunnen of heeft dit niets met elkaar te maken? En is het toch mijn niet al te beste cpu die ik liever niet vervang omdat ik dat simpelweg niet zelf kan.
Memory: Geil 16GB DDR3-1600
Hard Disk: Seagate 2TB SSHD
Power: Cooler Master V5505 550W
Motherboard: Asrock B85M ITX
Cooler: Cooler Master Seidon Water cooler 120V RL-S12V-24PK-R1
Housing: Cooler Master Elite 130 RC-130-KKN1 this is a very small mini ITX case
Processor: Intel I5-4590 (the specified bare minimum)
Als de TV het probleem is wat raden jullie aan als vervanging?