Toon posts:

Wat te vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumlezers,

De laatste tijd valt mijn computer erg vaak uit of hangt deze vast. Onlangs heb ik de videokaart vervangen en het RAM geheugen.

AMD FX8320 Eight-Core Processor 3,5 GHz
Nvidia Geforce GTX 1050ti
ASUS/ASmobile M5 Motherboard M5A97 / M5A97 R2.0
2x 8GB RAM

Is dit genoeg info? Anders kan ik eventueel wel mijn kast even open schroeven.
Spellen zoals PUBG kunnen na 10min-30min uitvallen en GTA V is kansloos.
Kan het liggen aan een te slechte koeling of een verouderde processor?

Groetjes,
Maarten

Alle reacties

Verwijderd

Slechte koeling kan. Wat zijn je temperaturen?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
Al in het eventlog gekeken of dump files.

Staat het geheugen wel op de compatibel lijst van je moederbord?

[ Voor 46% gewijzigd door RedHat op 25-12-2018 13:57 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je processor is en was nooit echt goed, een beetje een zwarte bladzijde voor AMD. Hele lage single core prestaties en veel te veel verbruik met daarbij behorende hitte. De kans is groot dat je moederbord VRMs of CPU zelf te heet worden. Je processor kan zichzelf hierdoor underclocken. Maar hierbij geldt meten is weten. Start eens een game en log de boel met een programma als MSI Afterburner. Je kan hiermee onder andere je temperaturen en clocksnelheden uitlezen.

Een paar vragen: welke CPU koeler gebruik je? Welke voeding heb je? Welke kast en zitten hier genoeg fans in?

Maargoed waarom zijn er nu ineens problemen? Dit komt denk ik doordat je nu een nieuwe, snellere videokaart hebt waardoor je processor waarschijnlijk wat harder moet werken om hem bij te houden. Misschien was je cpu koeling altijd al wat ondermaats maar merk je dat nu pas nu hij structureel harder moet werken met de nieuwe GPU.

[ Voor 21% gewijzigd door stin00 op 25-12-2018 14:14 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
CPU temperatuur is hier ook een grote verdachte. Hoe zit het met je koeler en koelpasta? Ik heb al diverse PC's (door een vrij ondeskundige PC-boer geleverd) bij bedrijven gezien die stock al erg heet werden.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
Snellere videokaart geeft een hogere belasting op de cpu waardoor deze meer verbruikt. Aangezien het moederbord nogal crappy is in de stroomvoorziening zou daar het probleem kunnen zitten.

Welk merk en type voeding wordt gebruikt?
Pagina: 1