Na deinstalleren van programma volledige D: schrijf leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 05:19
Per ongeluk had ik een programma geïnstalleerd in de hoofd/root directory van mijn D: (data) schijf, alle bestanden stonden hierdoor her- en der tussen alle overige mappen. Dit vond ik vervelend en wilde het programma verwijderen en opnieuw installeren om dan wel het juiste installatie pad op te geven. Maar bij het verwijderen van het programma werden eerst langzaam de bestanden/mappen verwijderd die bij het programma hoorde maar hierna werd ook de gehele D: directory leeggegooid. Nu ben ik dus ongv. 500 GB aan data kwijt. Ja ik weet het, mijn eigen schuld, ik had een backup moeten maken (gelukkig staan mijn echt belangrijke bestanden op Google Drive).
...

Windows 10
D: schijf is een 1TB HDD (geen externe schijf) NTFS
C: schijf is een SSD
...

Ik ben begonnen met de gratis versie van MiniTool Power Data Recovery 8.1, na het scannen ziet deze de exacte mappen structuur van mijn D: schijf hoe deze was voordat het fout ging. Ik heb een licentie van 69,95 dollar aangekocht en alle mappen en bestanden weggeschreven naar een nieuwe externe HDD (NTFS). Dit duurde even, en ik was vol blijdschap, maar na het proberen te openen van de bestanden zijn ze allemaal beschadigd en kunnen niet worden afgespeeld of worden bekeken.
Ik heb ook Recuva geprobeerd, deze heeft een iets andere weergave, deze ziet niet de mappen structuur maar enkel de bestanden zelf, 90% is geschikt om hersteld te worden geeft het aan, maar na het exporteren naar mijn externe HDD krijg ik dezelfde foutmelding dat het bestand niet geopend kan worden. Overigens ook geprobeerd om enkele bestanden weg te schrijven naar de C: schijf, SSD, maar geeft dezelfde foutmelding op een bestand.
...

Hopelijk zijn er mensen met tips die eens hetzelfde hebben meegemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Helaas het is niet meer te redden alleen data recovery bedrijf blijft er nog over. Ik ben zelf naar een recovery bedrijf in Utrecht gegaan waar ze voor mij ruim 7000 foto's hebben gered van de ondergang. Koste mij iets van 120 euro maar dat is niet in geld uit te drukken voor alle herinneringen had. Ik heb hierdoor 2 dagen zonder harde schijf gezeten waarvan de kop verrot is gegaan.
Voordeel gegarandeerd als het kunnen herstellen dat alles werkt
Nadeel je moet je harde schijf wegbrengen

Johann Sebastian Bach

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Probeer TestDisk van cgsecurity maar eens, deze werkt bij mij altijd.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBilly op 27-12-2018 11:25 ]