Nee, dat is niet normaal bij mij geven de 2 volt meters 3,40 en 3,41 aan -> bij jouw moet het ook ergens in die buurt zitten.
Als dat niet zo is dan heb je of een groot probleem of de voltage monitor is een beetje kaduk.
Als dat niet zo is dan heb je of een groot probleem of de voltage monitor is een beetje kaduk.
Op zich is het raar ja. maar de kaart zelf loopt perfect dus de volt monitor zal wel kapot zijn. hmmmm nou ja maakt niet echt uit. Wat wel vreemd is asus zegt dat de kaart prima in orde is!
Verwijderd
Ik heb dit 'verschijnsel' ook waargenomen, en het rare is als je goed in de handleiding van de v6600 kijkt kan je zien dat I/O volt daar ook op 1,5v staat. Mijn bord, een asus p2b-s geeft 3,4v en de v6600 word erg heet, dus ik dacht eerst dat het aan mij lag. Maar het schijnt volgens de asus NG wel vaker voor te komen en het kan niet echt kwaad.
Toch bleef het me dwars zitten dat Volt I/O 2 volt!!! meer aangaf dan het zou moeten doen, en toen ik dezelfde kaart in een andere mobo's probeerde (msi6309 en cubx) was het 'probleem' voorbij! Het Volt I/O kwam op 1.5 te draaien en de v6600 werd 10 graden minder heet!!! Toen ik vervolgens een Creative Annihilator Pro probeerde op het asusbord merkte ik dat die ook lang niet zo heet werd als de v6600, Volt I/O kan ik nu helaas niet meer aflezen omdat dat alleen op de asus kaart werkt, maar aan de temeratuur te merken werkt de creative dus WEL op 1,5v.
conclusies?:
1) Volt I/O moet volgens mij op 1,5 volt staan.
2) v6600 word erg heet als v i/o 3,4volt aangeeft, maar werkt wel.
3) Op oudere BX borden doet de v6600 raar met het v i/o voltage.
4) creative's hebben dit misschien niet, hoewel het voltage niet is niet te controleren, worden ze inerdaad 10 graden minder heet dan de v6600, wat duidt op het juiste v i/o.
Toch bleef het me dwars zitten dat Volt I/O 2 volt!!! meer aangaf dan het zou moeten doen, en toen ik dezelfde kaart in een andere mobo's probeerde (msi6309 en cubx) was het 'probleem' voorbij! Het Volt I/O kwam op 1.5 te draaien en de v6600 werd 10 graden minder heet!!! Toen ik vervolgens een Creative Annihilator Pro probeerde op het asusbord merkte ik dat die ook lang niet zo heet werd als de v6600, Volt I/O kan ik nu helaas niet meer aflezen omdat dat alleen op de asus kaart werkt, maar aan de temeratuur te merken werkt de creative dus WEL op 1,5v.
conclusies?:
1) Volt I/O moet volgens mij op 1,5 volt staan.
2) v6600 word erg heet als v i/o 3,4volt aangeeft, maar werkt wel.
3) Op oudere BX borden doet de v6600 raar met het v i/o voltage.
4) creative's hebben dit misschien niet, hoewel het voltage niet is niet te controleren, worden ze inerdaad 10 graden minder heet dan de v6600, wat duidt op het juiste v i/o.
De Dark: ik vindt het ook allemaal erg vreemd maar ik heb nog wat extra gegevens die jouw theorie onderuit halen:
Mijn nieuwe v6600 deluxe:
- ik heb een oude bx plank (abit bx6)
- mijn temp. van de kaart is hoog, 70 graden - op 3.4 volt
- dynamic underclocking werkt niet aangezien de temp niet naar beneden gaat.
Mijn oude v6600 deluxe (een beetje teveel getweaked):
- zelfde bx plank
- lage temp, 40 graden als ie idle is
- dynamic underclocking werkt, wordt echt warmer en kouder als je het aan of uit zet.
- Voltages gewoon op 3.4
Mijn nieuwe v6600 deluxe:
- ik heb een oude bx plank (abit bx6)
- mijn temp. van de kaart is hoog, 70 graden - op 3.4 volt
- dynamic underclocking werkt niet aangezien de temp niet naar beneden gaat.
Mijn oude v6600 deluxe (een beetje teveel getweaked):
- zelfde bx plank
- lage temp, 40 graden als ie idle is
- dynamic underclocking werkt, wordt echt warmer en kouder als je het aan of uit zet.
- Voltages gewoon op 3.4
Verwijderd
Hielko:
in de handleiding van de deluxe staat een plaatje van smartdoc, daarop zie je dat NVvio op 1,5v staat.
de 3,4v die jouw mobo aangeeft lijkt me niet correct, andere oude bx-en doen dat ook, waaronder de p2b-s die ik zelf gebruik.
Misschien is het een bug in de hardware of in de monitoring software, waardoor het verkeerde voltage wordt weergegeven, 3,4v is nl. vaak het voltage van het geheugen. De 10 gr. verschil is hier nog niet mee verklaard.
in de handleiding van de deluxe staat een plaatje van smartdoc, daarop zie je dat NVvio op 1,5v staat.
de 3,4v die jouw mobo aangeeft lijkt me niet correct, andere oude bx-en doen dat ook, waaronder de p2b-s die ik zelf gebruik.
Misschien is het een bug in de hardware of in de monitoring software, waardoor het verkeerde voltage wordt weergegeven, 3,4v is nl. vaak het voltage van het geheugen. De 10 gr. verschil is hier nog niet mee verklaard.
ik heb dat ook !
met een Asus v6600 Deluxe
kheb de cooler al vervangen door een celeron cooler ( kheb nu een pci slot verloren ) en het scheelt nauwlijks in de temperatuur
ik hoop dat het een bug is in de monitor en dat ie dus wel wat cooler loopt
btw die dynamic overklok functie werkt perfect, scheelt toch al gauw zo'n 10 graden ( volgens die monitor )
met een Asus v6600 Deluxe
kheb de cooler al vervangen door een celeron cooler ( kheb nu een pci slot verloren ) en het scheelt nauwlijks in de temperatuur
ik hoop dat het een bug is in de monitor en dat ie dus wel wat cooler loopt
btw die dynamic overklok functie werkt perfect, scheelt toch al gauw zo'n 10 graden ( volgens die monitor )
Maar hoe zit dat met dat dynamic overclock protect blabla. dat is toch gewoon software dat je GPU klok lager zet waarom werkt dat niet?
Verwijderd
offtopic:
DeDark: hoe kom jij op de Asus nieuwsgroep? ik heb news2.asus.com.tw, maar hij wil maar niet connecten.. gebruik jij een andere dan?
DeDark: hoe kom jij op de Asus nieuwsgroep? ik heb news2.asus.com.tw, maar hij wil maar niet connecten.. gebruik jij een andere dan?
Verwijderd
Sir MC...: ik gebruikte news://news.asus.com.tw/alt.comp.periphs.mainboard.asus, maar ik zie dat die ook niet werkt op dit moment, misschien is de server down ofzow... vreemd in maart werkte dat nog wel...
Pagina: 1