Privacy - Jouw telefoon aan een ander geven voor muziek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Hallo allemaal,

Je telefoon past zich steeds meer aan je aan. Vaak heel fijn.
Siri suggestie's, Youtube aanbevolen, bedoelt u 'dit' bij Google. Je geschiedenis.
Handig en snel je eigen interesses.

Ik merk eigenlijk wel dat ik soms steeds minder graag heb dat anderen dit allemaal zien.
Niet dat ik zo'n mega geheim leven heb, maar ik zoek soms best gekke psychologische dingen op.
Om maar een simpel voorbeeld te geven, wat gaat er in een massa moordenaar om. Wat gaat er in een pedofiel om. etc.

Youtube weet wel raad met deze vragen en de volgende keer beveelt hij je die filmpjes weer aan. Niet heel erg, tot je op de Chrome cast zit bij vrienden thuis en omdat ik betaal voor youtube (reclame vrij heb) mag ik de filmpjes bedienen.

Ik heb dan niet de behoefte dat youtube na een hardstyle nummer aan geeft 'Aanbevolen voor jou, hoe denkt een pedofiel'. Komt zo gek over op een TV met 15 vrienden om je heen en bier.

Ik heb ook al een ander email adres gemaakt. Mijn normale email adres is een hotmail, en mijn tweede anonieme email adres is een g.mail. Youtube is zo vervelend dat hij alles als het ware dwingt naar mijn gmail account. Hij start op mijn mijn Gmail account en Google dwingt mij zeg maar richting hun spulletjes.

Mijn 15 jaar oude email adres (hotmail) kan ik natuurlijk niet veranderen. Dat is bijna het zelfde als verhuizen tegenwoordig.

Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie tips om hier mee om te gaan?

Bedankt!

ik hoop dat dit de goede plek is om dit topic te openen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek die dingen eens op in een incognito tabblad, volgens mij moet dat het wel oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Canon_nl3 Je kunt in Youtube gewoon de ongewenste videos en zoekopdrachten wissen uit je geschiedenis. Op Youtube Android zit dat onder Library > History maar via de website is dat comfortabeler: YouTube: Geschiedenis.

En inderdaad werkt het om een incognito tab te gebruiken. Op YT Android zit dat in het menu achter je icon, rechtsboven > Turn on Incognito.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 25-12-2018 12:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:03
Wie weet open je zo juist wel een heel interessant gesprek met je vrienden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:22
migchiell schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:55:
Wie weet open je zo juist wel een heel interessant gesprek met je vrienden!
Tot er eentje tussenzit die denkt 'iew, pedofiel' en de politie belt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:03
anboni schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:59:
[...]

Tot er eentje tussenzit die denkt 'iew, pedofiel' en de politie belt :X
Dan moet je betere vrienden zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

2e Google account die je gebruikt als je vrienden langskomen ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:40:
Hallo allemaal,

Je telefoon past zich steeds meer aan je aan. Vaak heel fijn.
Siri suggestie's, Youtube aanbevolen, bedoelt u 'dit' bij Google. Je geschiedenis.
Handig en snel je eigen interesses.

Ik merk eigenlijk wel dat ik soms steeds minder graag heb dat anderen dit allemaal zien.
Niet dat ik zo'n mega geheim leven heb, maar ik zoek soms best gekke psychologische dingen op.
Om maar een simpel voorbeeld te geven, wat gaat er in een massa moordenaar om. Wat gaat er in een pedofiel om. etc.

Youtube weet wel raad met deze vragen en de volgende keer beveelt hij je die filmpjes weer aan. Niet heel erg, tot je op de Chrome cast zit bij vrienden thuis en omdat ik betaal voor youtube (reclame vrij heb) mag ik de filmpjes bedienen.

Ik heb dan niet de behoefte dat youtube na een hardstyle nummer aan geeft 'Aanbevolen voor jou, hoe denkt een pedofiel'. Komt zo gek over op een TV met 15 vrienden om je heen en bier.

Ik heb ook al een ander email adres gemaakt. Mijn normale email adres is een hotmail, en mijn tweede anonieme email adres is een g.mail. Youtube is zo vervelend dat hij alles als het ware dwingt naar mijn gmail account. Hij start op mijn mijn Gmail account en Google dwingt mij zeg maar richting hun spulletjes.

Mijn 15 jaar oude email adres (hotmail) kan ik natuurlijk niet veranderen. Dat is bijna het zelfde als verhuizen tegenwoordig.

Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie tips om hier mee om te gaan?

Bedankt!
Daar is nu juist de incognito-browsing voor uitgevonden.
Die, en eventueel een VPNverbinding met een aanbieder zorgt er al voor een groot deel dat het niet naar jou herleidt wordt.
Informatie zoeken mag, en wordt aangemoedigd, maar als je zelf al wel weet dat de zoektermen zonder enige nuance een negatief effect op jouw persoon kunnen hebben, moet je er aan werken om dat 'weg' te houden bij jouw profiel

Een secundair gmail adres is zo opgezet ( je hebt er zelfs al één) het kost je geen drol, behalve wat moeite en inzet.
Natuurlijk duwt Google je naar je gmail-account, daar staat nu juist die G voor ;)
En aangezien ze je zoveel mogelijk in 'hun' diensten willen houden, koppelen ze al die dingen aan jouw gebruikersnaam/profiel

Daarom 'moet' je je herenspinsels niet op je primaire youtube account uitvoeren, maar op een spam-adres.
Het vergt enig inzet, maar uiteindelijk is het resultaat wel daar, en blijf je 'schoon'

Ga je consequent met het gebruik om, ( dus incognito en evt de VPN ) krijg je na een tijdje echt geen rare 'interesses' meer getoond op jouw "nette" persoontje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Vriendelijk dank allen!

Toch een mini cursusje 'incognito' volgen dus.

Het aller vervelendste is dus de YouTube op mijn iPhone.
Ik klik rechtsboven aan op dat poppetje (account).

Ik klik op account wisselen. Ik sta standaard(!) met mijn anonieme Gmail aangemeld, dit zou ik niet eens willen maar goed. Deze is ook premium, net als mijn hotmail (deze heeft youtube blijkbaar met elkaar verbonden o.i.d..

Ik heb nog een 3e email adres (die had ik ooit een keer nodig om mij ergens te registreren) en dat is ook Gmail. Die staat ook zichtbaar als ik van account wil wisselen, maar mijn hotmail kan ik niet eens aanklikken.

Goed dan moet je dus dit doen:
- Ik klik op account toevoegen
Ik krijg een melding 'Youtube' wil 'Google.com' gebruiken om in te loggen. Hiermee kunnen de app en de website informatie over jou delen. Ik moet op 'Ga door klikken'. Doe ik dus.

- Ik kom op een Google inlogscherm, en voer mijn hotmail adres in. mijn wachtwoord, en ik beland op mijn andere Gmail account. Dus niet op mijn hotmail adres.

Het is een ramp. Ik kan dus (bijna) mijn hotmail account niet meer gebruiken omdat hij Gmail alleen nog maar wil vertonen op de youtube app.

Ik heb een extra (gmail) email adres 'nodig' omdat ik soms ook op van die forums zit waar je soms persoonlijke dingen zegt. Die wil ik niet linken aan mijn gewone email adres.

Ik heb best leuke vakantie filmpjes op mijn youtube staan van mijn Hotmail. Deze wilde ik een keer laten zien, maar youtube bleef mijn houden op de Gmail adressen.

Ik snap dat Youtube en Gmail van Google zijn en dat ze me die weg in willen drukken. Maar ik kan dus niet zonder mijn hotmail adres, omdat ik die al 15 jaar heb.

Erg irritant allemaal.

Ik zal incognito wat vaker gaan gebruiken en mij er in verdiepen hoe ik 'incognito' de youtube app kan gebruiken.

(Hopelijk is het duidelijk omschreven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Nou dat had ik dus ook. Heb je net je "vrouwelijke" producten besteld bij de online drogist, zeg maar zwangerschapstest en toen liet ik mijn moeder een filmpje zien op youtube. Krijg ik dus debiele reclames over Clearblue zwangersschapstesten eerst. Lekker subtiel.

Iphone heeft private modus in safari.

Kan Tor browser niet op je telefoon ook?

VPN gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door LucyLG op 25-12-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:30:
(Hopelijk is het duidelijk omschreven.)
Vooral een erg lang verhaal ;) Je kunt niet met je hotmail-adres inloggen als je daar geen Google-account van hebt gemaakt. Youtube werkt alleen met Google-accounts. Als je per se je hotmail-adres wilt gebruiken, moet je deze registreren als Google-account. Maar wat je daarmee opschiet...? Gewoon incognito-modus gebruiken op zowel de site als de app. Mogelijk dat dit werkt (6 (not scary) Steps to Setup a Google Account [Gmail] with an already existing Email.), anders zelf even zoeken bij google naar 'hotmail as google account' om de actuele stappen te vinden.

Anders eens testen of een desktop-browser wel werkt. ;)

Zelfde geldt voor @LucyLG. VPN en Tor hebben hier niks mee te maken. Dat is puur voor de verbinding tussen je telefoon en het internet. Als je daar vervolgens inlogt met je gewone account, zal Youtube daar net zo hard je gegevens aan koppelen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 26-12-2018 01:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Canon_nl3 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:30:

Ik heb een extra (gmail) email adres 'nodig' omdat ik soms ook op van die forums zit waar je soms persoonlijke dingen zegt. Die wil ik niet linken aan mijn gewone email adres.

I
Als hier problemen mee hebt, dus dat niemand dit mag weten, dan moet je dit niet doen, want nu staat het op internet, en dan moet je er van uit gaan dat iedereen dit gaat weten, en dus openbaar is.
Ook al denk je dat dit niet zo is.

Hetzelfde is , iets in de cloud zetten, ga er maar van uit dat iedereen dit gaat zien, of de data kopieert.

Wat je wel kunt doen, is misschien een aparte laptop/pc voor deze zaken gebruiken, en echt alles apart houden.
Dus aparte mail. En echt nergens anders gebruiken, dus alles nieuw maken, tav je mail(dus een niet gebruikte mail).
Via VPN laten lopen, dus echt alles.
Nooit je andere wachtwoorden of websites gebruiken, deze linken naar wie je bent.
Browsers met extra add ons gebruiken, tav veiligheid en zo min mogelijk data doorgeven).
etc
etc
Dus ik denk dat er nog meer is, maar google hier op, en zet een plan op, door de tips die je ontvangt van het internet.
Pagina: 1